Afrikaans musiek - Reisverslag uit Mossel Bay, Zuid-Afrika van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu Afrikaans musiek - Reisverslag uit Mossel Bay, Zuid-Afrika van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu

Afrikaans musiek

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

23 December 2010 | Zuid-Afrika, Mossel Bay

Hallo allemaal,

Dit keer een berichtje vanuit Mossel Bay, Zuid-Afrika. Sinds mijn laatste blog is er alweer zoveel gebeurd!
Allereerst was ik in PE, de stad waar ik 2 jaar geleden mijn stage heb gedaan. Het was zo heerlijk om er weer terug te zijn! Vooral om Mike en Esther weer te zien natuurlijk! Voordat ik daar aankwam was ik best een beetje gespannen, want mijn herinneringen aan deze plaats en deze mensen zijn zo goed dat het bijna alleen maar kon tegenvallen. Was het echt wel zo geweldig als dat ik mij herinner?
Nou… JA! Ik was nog geen 5 minuten bij Mike en Esther en ik voelde mij alweer helemaal thuis! Een weekend lang hebben we heerlijk bijgekletst en verder heb ik natuurlijk alle bekende plaatsen weer opgezocht. Ook ben ik nog wezen duiken, maar dat was dit keer niet zo’n leuke ervaring… Allereerst ben ik in Mozambique echt verwend, het water daar was 28 graden en in PE slechts 14. Ik heb het koud gehad! En de zichtbaarheid was minimaal. De eerste minuut raakte ik al mijn buddy kwijt, nou toen was ik er klaar mee ook. Maar goed, uiteindelijk heb ik het toch 40minuten onder water uitgehouden en volgens mijn mededuikers kunnen de duikomstandigheden in de toekomst nauwelijks slechter zijn… Dus mijn volgende duik (geen idee wanneer) kan alleen maar weer beter worden!! Ahh ik heb er nu al zin in!

Na PE ben ik met de bazbus naar Jeffreys Bay gegaan. Hier was ik al best vaak geweest, maar dit keer was ik er met een speciale reden! Een optreden van Chris Chameleon, mijn favoriete zanger :)
In Nederland ben ik al best vaak naar zijn optreden geweest, dus was ik erg benieuwd naar zijn optreden in Zuid-Afrika, want hier komt hij vandaan, hier weten de meeste mensen toch wel wie hij is. Nou het was inderdaad uitverkocht (en het publiek was razend enthousiast) Maar ik had mooi een plekje vooraan :D
Chris zag mij al vrij snel zitten en hij was helemaal verbaasd! Hij bleef maar lachen, dus dat was erg leuk. Na de (geweldige) show kwamen er zelfs een paar vrouwen naar me toe om te vragen of ik zijn vriendinnetje was… Euhh nou nee hoor… “ I’m just a fan from Holland” Opgelucht liepen de vrouwen weer weg (haha!) Na de show heb ik nog met Chris en zijn manager gekletst en ze hebben me gelijk op de gastenlijst voor de volgende show gezet. Dus ik ben de volgende avond nog een keer gegaan :)
(In zijn show had Chris trouwens veel grapjes over Nederlanders… Ik vraag me af wie er harder om moest lachen, alle Afrikaners of ik :P)

Na 2 avonden Chris Chameleon in Jeffreys Bay had ik de volgende avond een concert in Mossel Bay. Karen Zoid, een andere favoriete zangeres van mij, zou daar onder andere optreden. Ruim op tijd was ik aanwezig en het was er hartstikke druk. Wat een Afrikaners allemaal! Veel Zuid-Afrikaanse artiesten gingen optreden en helaas heb ik alle Afrikaanse “ Frans-Bauwers en Jan Smitten” gezien. Wat een verschrikking haha! Kurt Darren was er ook… Hij is een van de bestverkopende Zuid-Afrikaanse artiesten, maar ik snap echt niet (echt echt echt niet) wat mensen er in zien. Toen hij opkwam ging de hele zaal uit zijn dak, oh my word! Ik ging echt kapot van het lachen!
Gelukkig was Karen Zoid helemaal super! Echt leuk om haar een keer live te zien!
Na de show kon je in de rij gaan staan voor foto’s, cd’s en handtekeningen. Ik was al eerder weggegaan want ik was Kurt Darren na 2 liedjes al helemaal zat, dus ik stond vrij vooraan. Ik wilde graag even met Karen kletsen. Maar tegen de tijd dat ik erachter kwam dat Karen zelf geen handtekeningen uit zou delen, stond ik al voor Kurt Darren… Tsja… wat moet je dan zeggen… Great show?? Ik wilde natuurlijk geen cd en ook geen handtekening :( Toen ik ben maar met hem op de foto gegaan om daarna proestend weg te lopen!! Heel toevallig kwam ik Karen Zoid tegen in een andere zaal en daar heb ik toch nog even met haar gekletst, heel leuk!

En dat waren dan mijn Afrikaanse optredens van deze reis! Ik heb er heel erg van genoten en het was helemaal leuk om de artiesten ook nog even te spreken. Verder geniet ik natuurlijk ook van het land! Ik ontmoet veel leuke mensen en behalve optredens bezoeken doe ik overdag ook nog een hoop. Zo heb ik 2 dagen geleden paard gereden (niet eens spierpijn!!) en ben ik vandaag op een gamedrive geweest :D Ik heb leeuwen, olifanten, giraffen, neushoorns en heel veel soorten bokken gezien :D

Morgen ga ik naar Kaapstad, daar ga ik Kerst vieren… Al is Kerst wel het laatste waar ik op dit moment aan moet denken… Kerst… Het is hier prachtig weer!! Overal klinken kerstliedjes, er staan kerstbomen en de ramen zijn beschilderd, maar toch… het past niet…
Ik denk dat de kerstsfeer er in Nederland met alle sneeuw er een stuk meer in zit!

Bij deze wens ik jullie allemaal een hele fijne, en jawel, een witte Kerst! ;)

Veel liefs,
Tessa

PS: Sorry, ik had graag mijn foto's van het prachtige weer, wildlife en Kurt Darren willen delen, maar het lukt helaas niet :(

  • 23 December 2010 - 14:07

    Thea:

    hi Tess, leuk weer zo'n bericht van jou. En dan de inhoud van je bericht: super gaaf. Je beleefd nogal al wat, niet? Dit keer geen wilde en enge beesten maar leuke artiesten. En wat is er mis met Jan Smit:-)
    Kerst in de zon lijkt me helemaal niets. Nee, dan Beverwijk. Nog steeds onder sneeuw bedolven. Enorme hoeveelheden sneeuw en volgens de voorspellingen blijft dit ook nog wel even zo. Dus een witte Kerst. Ik (lees wij, JJJS) wensen je hele fijne dagen. Dikke knuf en dikke kus, Thea

  • 23 December 2010 - 14:41

    Anouk C.:

    Hey Tessie,
    Leuk verhaaltje, weer! Hahaha, ik ben zo benieuwd naar die foto van jou en je FAVO artiest ;-)
    Gaaf dat Chris verrast was door je komst en je de volgende dag weer welkom was (groupie, hahaha ;-))
    Ik wens jou ook hele fijne (witte) kerstdagen, hier is het inmiddels alweer een beetje aan het dooien (de wegen zijn eindelijk wat beter begaanbaar).
    GENIETSE! XXX

  • 23 December 2010 - 21:34

    Karin:

    Hey Tessa, Wat een leuke avonturen weer. Ik heb op You Tube even wat liedjes van Karen Zoid en ook Kurt Darren geluisterd en begrijp precies wat je bedoeld hoor! Wat byzonder trouwens dat zij beiden op hetzelfde festival optraden, de muziekstijl is niet te vergelijken! En top dat de concerten van Chris zo leuk waren, en hij zo verrast! Hele fijne (Kerst-)dagen in het warme Afrika en tot mails! Groetjes van Aat en Karin en dikke knuffel van Ella en Jana

  • 24 December 2010 - 15:47

    Oma.:

    Hallo Tess
    Dus de mannen lagen weer in grote getale aan je voeten, je had het zelfs over bokken!!
    Ik begrijp dat je wat spanning voelde om de zo geliefde vrienden weer te ontmoeten.Inderdaad kan het dan wel eens tegenvallen, maar gelukkig in dit geval niet.Er zijn maar weinig mensen waar je je echt verwant meevoelt. Wat maak je weer leuke dingen mee.Rijke ervaringen , ja die zanger zal zeker erg verbaasd geweest zijn om jou daar te zien, als hij zich maar niets in zijn hoofd haalt, die twintig kinderen zijn nog niet uit mijn gedachten! Zeg, nog hele fijne dagen gewenst en stel je maar een beetje voor op Nederlandse vergezichten en ijs en sneeuw op super gladde wegen, heel andere koek dan het koud hebben onder water.Hou je haaks, een knuffel van de luitjes uit Velsen-noord.

  • 24 December 2010 - 16:37

    Sharon:

    Heey Tessa..

    Wat leuk om weer over Zuid Afrika te lezen!! En wat grappig dat ze dachten dat je de vriendin was van Chris Chameleon! Echt leuk haha..

    Hier is er wel meer kerstgevoel, maar ben die sneeuw ook wel een btje zat hoor! Zo lastig als je ergens heen wilt. Zou best wel kerst in de zon willen vieren haha..

    Heel veel plezier nog daar!! Spreek je snel als je terug bent!! Xx

  • 26 December 2010 - 18:21

    Anneke:

    Hoi Tess !!!

    Geniet nog maar lekker van het warme Afrika !!! Wij wensen jou ( even in het Afrikaans) Geseende kerfees en 'n gelukkige nuwe jaar!!!!
    Liefs Anneke en thuisfront !!!!

    ps Witte kerst is trouwens ook niet verkeerd!!! De mannen hebben een iglo in de tuin gemaakt !!! Terug naar de ijsstijd ????

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

__________________________________________________________________________________________ *Hello world! Here I am* __________________________________________________________________________________________

Actief sinds 02 Okt. 2008
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 53155

Voorgaande reizen:

06 April 2024 - 13 April 2024

Colombia

30 Juli 2016 - 19 Augustus 2016

Madagascar

04 Juli 2015 - 28 Juli 2015

Costa Rica

10 Juli 2013 - 10 Augustus 2013

Zuid-Amerika

26 April 2012 - 16 September 2012

Vakantiewerk belgië

30 Oktober 2011 - 16 April 2012

Around the world

07 December 2010 - 31 December 2010

Terug naar Zuid-Afrika

08 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

Backpacken in Thailand

29 Januari 2009 - 15 April 2009

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: