Mijn eerste week op de camping - Reisverslag uit Brussel, België van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu Mijn eerste week op de camping - Reisverslag uit Brussel, België van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week op de camping

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

08 Mei 2012 | België, Brussel

Zo ben ik nog maar net thuis en zo zit ik alweer een ruime week op de camping in België. Ik moet eerlijk toegeven dat ik het best moeilijk vond om 10 dagen na mijn thuiskomst van mijn wereldreis gelijk alweer te vertrekken. Maar dat kon nou eenmaal niet anders en op de dag van vertrek was ik er gewoon klaar voor. Backpack mee, trolley mee, vuilniszak met beddengoed mee en m’n dagrugzak mee en hoppa de trein in, 7 uur lang. Nu klinkt 7 uur voor jullie misschien lang, maar na m’n wereldreis is 7 uur echt peanuts. In de trein heb ik hele gesprekken gevoerd met andere reizigers, ik kwam mensen tegen uit Californië, dus we hadden gelijk veel om over te praten. Ook kwam ik in de trein nog bekenden tegen, hoe toevallig! Dus ook met hen nog een tijdje zitten kletsen en zo ging de reis best snel.

Ik werd door de eigenaar van de camping opgehaald en naar mijn eigen stacaravan gebracht en ik stond versteld van de kwaliteit ervan. Ik heb een keukentje, een eettafel, een tv, 2 bedden in het woongedeelte (op 1 daarvan slaap ik) en ik heb nog een slaapkamer met een stapelbed, veel kastruimte en nog een klein toiletje. Dat is dus meer ruimte en meer luxe voor mezelf dan dat ik in de afgelopen maanden gehad heb. Heerlijk, hier houd ik het wel uit. :)

De volgende ochtend was ik nog vrij en daarna werd in ingewerkt in het restaurant. Wel gelijk veel nieuwe informatie omdat ik nog helemaal geen horeca-ervaring heb, maar oefening baart kunst he!!
In de afgelopen dagen ben ik ingewerkt in de keuken (jawel ik leer een beetje koken), in de winkel, in de snackbar en dus in het restaurant en de bar. En van de week ga ik ook nog receptiewerk doen.
Kortom, ik heb een lekker gevarieerde baan met gevarieerde werktijden en dat vind ik erg prettig!

Omdat het meivakantie was, stonden er aardig wat mensen op de camping en waren er veel vakantiekrachten aanwezig, het is hier dus erg gezellig! :D
Het zal vanaf deze week wel een stuk rustiger zijn, maar ik ga me hier vast prima vermaken. Het is mijn bedoeling om in de 4 maanden dat ik hier zit, zoveel mogelijk van de omgeving te zien en om mijn Frans te verbeteren.
Het dorpje waar ik zit is erg klein, het heeft bijvoorbeeld geen supermarkt, maar wel een café. De dichtstbijzijnde supermarkt is 35 minuten lopen en toen ik daar was, bleek hij gesloten te zijn vanwege de dag van de arbeid (dan werkt hier dus niemand…??!! :p ) Maar het was een mooie wandeling door de bossen en over het platteland, heel rustgevend allemaal hihi! ;)

Ik heb trouwens ook voor een nachtje een beestje te logeren gehad. Met wat collega’s gingen we ‘s nachts richting het dorp om vervolgens voor een gesloten kroeg te staan. Ik besloot om toen gelijk terug te gaan en blijkbaar werd ik gevolgd door een jong katje dat al steeds om ons heen drentelde. Ik had niks door tot ik over het doodsbange en verdwaalde katje struikelde. Hij bleef maar angstig piepen en omdat ik al 2 vossen had gezien, wilde ik het beestje daar ook niet achterlaten. Ik had ook geen zin om weer terug naar het dorp te lopen, dus het beestje heeft de nacht bij mij in de caravan doorgebracht. Het was echt een schatje (tot ie om 5uur ’s ochtends besloot om op mijn bed te springen en op mijn hand te gaan jagen! :P ) Hij kon het ook heel goed vinden met mijn collega’s en al snel ontstond er een discussie over de naam, het is Pablo Jamai Croissant geworden… De volgende ochtend heb ik het beestje wel weer teruggebracht naar het dorp, want ik weet zeker dat zijn baasje daar ergens op hem wachtte!

Kortom, ik vermaak me hier prima enne ik heb 3 logeerbedden over ;)
Dus tot snel?? ;)

Toutes mes amitiés,
Tessa

PS: Het is niet mijn bedoeling om deze website weer heel erg bij te houden, misschien af en toe een berichtje om te laten weten dat het hier goed gaat ;)


  • 08 Mei 2012 - 16:47

    Rita:

    hey! Weet je al wannneer je vrije dagen hebt? Want is wel zo gezellig als je vrij bent als we langs willen komen! Klinkt top allemaal! Ik mis je wel! Xx

  • 08 Mei 2012 - 17:06

    Anneke:

    Ha, die Tess !!!! Gezellig dat je al een logeetje had, Pablo Jamai Croissant. Hopelijk heeft hij zijn baasje gevonden !!! Fijn dat je het al zo naar je zin hebt. Niet te hard werken hé !!! groetjes van ons allemaal.

  • 08 Mei 2012 - 17:56

    Maartje:

    Ja hoor, belgie!

    Tess, je doet het toch maar, dat moet maar weer eens gezegd!
    Leuk om je ook in dit deel van de wereld te volgen, en dan in dat geestige caravan-etje.
    Pfoe, inderdaad , een hele korte stop in Beverwijk, spullen weer ingepakt en opgepakt en dan partir again ( ja ik spreek ook frans en engels ) . Hoop dat het goed blijft gaan met u, daar in dat land met zachte G's, en ik volg je op de voet, als steeds niet letterlijk!
    liefs, maartjexxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.

  • 08 Mei 2012 - 17:58

    Thea:

    Hoooi Tess, leuk dat je het zo naar je zin hebt! Helemaal top. En jammer dat je de website niet bijhoudt want ik geniet zo van je manier van schrijven!
    En natuurlijk volg ik je op FB.

    Een stille omgeving als er geen gasten zijn dus. Haha, toch tijd vooor bezinning. Ik denk dat je er nog van gaat genieten.

    Hoe is het met je schilderlessen? En is gitaarspelen niets voor je? Tess in countrystijl hihi. Wellicht heb je de talenten van je vader en maak je rondom een kampvuur fantastische muziek. Ach, je kunt er ook als een echte zigeuner om heen dansen.

    Dikke kus en nog veel plezier!

    Thee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

__________________________________________________________________________________________ *Hello world! Here I am* __________________________________________________________________________________________

Actief sinds 02 Okt. 2008
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 53305

Voorgaande reizen:

06 April 2024 - 13 April 2024

Colombia

30 Juli 2016 - 19 Augustus 2016

Madagascar

04 Juli 2015 - 28 Juli 2015

Costa Rica

10 Juli 2013 - 10 Augustus 2013

Zuid-Amerika

26 April 2012 - 16 September 2012

Vakantiewerk belgië

30 Oktober 2011 - 16 April 2012

Around the world

07 December 2010 - 31 December 2010

Terug naar Zuid-Afrika

08 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

Backpacken in Thailand

29 Januari 2009 - 15 April 2009

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: