Geluk(t) - Reisverslag uit Los Naranjos, Colombia van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu Geluk(t) - Reisverslag uit Los Naranjos, Colombia van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu

Geluk(t)

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

10 April 2024 | Colombia, Los Naranjos

Zo, ik moest even zoeken en flink wat stof verplaatsen, maar deze website bestaat dus nog!

Ik heb de veel modernere app polarsteps even overwogen (zelfs al gedownload), maar dan stond er dat dit mijn eerste reis was… ehh nee...

Maar goed, afgelopen zaterdag zijn Steph en ik naar Schiphol gegaan. We wisten nog niet naar welke bestemming we zouden gaan, dat leek mij altijd al een keer leuk (en spannend). En terwijl de andere mensen al aan het boarden waren, hoorden wij dat er nog plaats was op de vlucht van onze eerste keus: Cartagena, Colombia, YES!

Na een prima reis van zo’n 14 uur zaten we gewoon in Colombia!! Tijdens de transfer op Bogota hebben we snel een overnachting geboekt. We sliepen in een super schattig hotelletje in de zeer toeristische wijk Getsimani. We hebben er een rondje gelopen en een hapje gegeten, maar de jetlag was heftig, dus we lagen de eerste avond op tijd in bed.

De volgende dag zijn we gelijk op excursie gegaan naar een tropisch eiland. Ik vond het eilandje/strandje zelf niet zo bijzonder, maar de bootreis was leuk en hoe lekker is het om een cocktailtje te drinken in de zon met je voeten in het zand!

Nu zitten we in een prachtig hotel vlakbij Tayrona National Park. Midden in de jungle staan allemaal mooie bungalows en terwijl we in de hangmat op onze veranda liggen, vliegen er de mooiste vogels voorbij. Er zijn ook een heel hoop beesten die ik (om mij heen) wat minder kan waarderen, maar he, we zitten nou eenmaal in de jungle.

Na al die jaren reizen was ik even vergeten om geen eten in je kamer te laten liggen, dus nu loopt er een enorme kolonie mieren dwars door onze bungalow. Helaas liep hun route ook precies door mijn stapel kleding en door mijn toilettas, dus ik ben mij weer extra bewust van hoe het werkt in de jungle!

Gisteren hebben we een fantastische hike gedaan door het prachtige Tayrona National Park. De hitte en de hoge luchtvochtigheid maakten het wat uitdagend, maar wat hebben we genoten. De hike was zeer afwisselend en tussendoor konden we op de mooiste stranden afkoelen in de zee.

Vanmiddag vertrekken we naar het plaatsje Minca, wat ook prachtig schijnt te liggen.

Maar de plek waar ik nu in mijn hangmat lig te chillen, terwijl ik uitkijk over de jungle en geniet van alle vogels die om mij heen fluiten en vliegen… ja dit plaatsje heb ik toch echt wel in mijn hart gesloten!

Heerlijk om weer op reis te zijn!

• 10 April 2024 - 20:49

Patries:

Wat gaaf Tes!!! Leuk om te lezen. Geniet ervan!

• 10 April 2024 - 23:27

Karin:

Wat spannend dat de bestemming vooraf niet bekend was!.Heel veel plezier, ik kijk al uit naar het volgende bericht!

• 11 April 2024 - 07:50

Siem:

Geweldig en avontuurlijk.

Geniet van het mooie van de wereld Tess.

• 11 April 2024 - 13:04

Anneke :

Hey Tess, wat ontzettend leuk om je avonturen te delen. Prachtige foto's !!!

En die mieren, echt niet grappig hè.

Heel veel plezier, geniet lekker enne voorzichtig!

Liefs Anneke

• 11 April 2024 - 15:41

Betty :

Hoi Tess, wat een geweldig avontuur ben je weer aangegaan en fijn om te lezen dat je er enorm van geniet, behalve dan van de ongenode gasten, hihihi, maar dan moet je ze ook niet zo verleiden! Wens je nog heel veel plezier! Groetjes Betty xx

• 11 April 2024 - 22:01

Ria:

Hoi meis, zo weer je website opgestart. Net als je vorige reizen. Op deze wijze kunnen we weer fijn meekijken met jullie reis. Helemaal leuk. T ziet er prachtig uit daar.

Nog even genieten, he ? En laat de enge beestjes daar waar ze horen.

(Ik lees niets over bloedzuigers?)