Eaten alive - Reisverslag uit Patong Beach, Thailand van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu Eaten alive - Reisverslag uit Patong Beach, Thailand van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu

Eaten alive

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

11 Juli 2010 | Thailand, Patong Beach

Hallo allemaal,

Hier het eerste bericht vanuit Thailand! AAAH Monique en ik zitten gewoon in Thailand!!
Donderdag zijn we vanaf schiphol vertrokken met Arabic Emirates, we hadden echt een te mooi vliegtuig. Iedere stoel had zijn eigen tv-scherm met keuze uit honderden films, spelletjes, cds en series. Tegen de tijd dat we een film uitgekozen hadden, waren we alweer een tijdje onderweg. De vliegreis viel erg mee en toen we na lang reizen in Bangkok aakwamen, besloten we om gelijk een ticket te boeken richting Phuket. En daar zitten we nu. Phuket is het grootste eiland van Thailand en is hartstikke toeristisch.
We verblijven in Patong, een stad aan het strand (met heerlijk zeewater!!) veel restaurantjes, winkeltjes en kroegjes. Erg leuk dus.
Gisterochtend lagen we al vroeg op het strand, de mensen die mij goed kennen weten dat ik mij eigenlijk nooit insmeer... nou, na een paar uurtjes was ik dus al knalrood... Ondertussen is het veranderd in een soort oranje-achtige kleur, maar goed, dat is alvast om in de stemming te komen voor vanavond, zeggen we maar :)
Gistermiddag zijn we op een 6in1 excursie geweest, we hebben op een olifant gereden, we zijn naar een waterval geweest, we hebben een of ander gibbon-project bezocht en na nog wat dingen hebben we als laatst met kano's mangrovebossen verkend, dat was ook echt heel gaaf. Op de oevers liepen, ja liepen, vissen! Walking fishes worden ze genoemd en verder liepen er krabben in alle kleuren, nou brr mij niet gezien hoor! Veel te veel pootjes... Monique vond het natuurlijk helemaal geweldig en had er alweer meerdere in haar hand, wat leuk voor je Monique ;)
Vandaag hebben we de Big Buddha bezocht, een enorm beeld van Buddha hoog op een berg. Het beeld zelf is al prachtig en het uitzicht maakte het plaatje helemaal compleet.
Na het bezoek hebben we wat door Patong gedwaald, wat een andere wereld zeg, de geuren, de kleuren, de warmte, de mensen, alles :) Echt geweldig! (alhoewel, die geuren af en toe...)
Op een gegeven moment kwamen we bij een soort bazar en daar stonden bakken met visjes. Voor een paar euro kon je die visjes aan je voeten laten sabbelen, dat schijnt heel ontspannend te zijn ofzo. Dat wilden wij natuurlijk wel eens proberen, op het moment dat je met je voeten het water ingaat, beginnen al die visjes kleine hapjes van je voeten te nemen. Het is moeilijk te beschrijven wat voor een apart gevoel dat is. Maar zoals al gezegd werd, is het best ontspannend! Na 20 minuten hadden we hele zachte voetjes en benen met witte vlekken(?!?) die visjes halen namelijk met je dode huidcellen ook je pigment weg. Daar ging onze kleur... nouja zeg haha! Wat een ervaring!

Het mag wel duidelijk zijn dat we ons hier prima vermaken! En we hebben nog zoveel leuke plannen in het vooruit! Op het moment is het hier 21.30 en moeten we nog een paar uur wachten op de voetbalwedstrijd, die begint hier namelijk om 01.30. Maar goed, dat gaan we redden! De Thaise mensen zijn ook helemaal into voetbal, de meeste dragen een Nederlands of een Spaans shirt, dat wordt dus een groot feest vannacht.
Zet em op Nederland!!!

Liefs,
Ook namens Monique,
Tessa :)

  • 11 Juli 2010 - 14:22

    Thea:

    Heee Tess, Wat heerlijk en wat fijn dat ik kan meegenieten van je verhalen. Geweldig! Ik ben stinkend jaloers en ik vind het geweldig dat je dit allemaal meemaakt! En vanavond, feestvieren, want ik heb de champagne al gekocht:-) Kus, Thea

  • 11 Juli 2010 - 15:35

    Anouk C.:

    Leuk verhaaltje, chick! Klinkt errug goed, allemaal.
    Veel plezier vannacht en tot schrijfs maar weer.

    XXX

    PS ik vind dat jij je WEL moet insmeren!!! Grrrrrr!!!!

  • 11 Juli 2010 - 16:33

    Noor:

    Lekker dan! Dat doe je weer goed, jij zit toch ook weer overal ;)
    veel plezier! Echt leuke foto's, jullie gaan vast nog meer moois zien!!
    hup holland hup

    xx

  • 12 Juli 2010 - 07:51

    Betty:

    Hi die Tess, Goed te horen dat je heerlijk geniet, en wat een mooie foto's, hou ons goed op de hoogte dan wanen wij ons ook een beetje op reis....

  • 12 Juli 2010 - 10:26

    Ylva:

    Hey Tess,

    Wat gaaf allemaal zeg!! Dat je al deze dingen nu al gedaan hebt :O ben echt benieuwd wat jullie verder nog allemaal mee gaan maken! NL is op dit moment geen gezellg land om te zijn haha, na dat drama gisteravond :P Dus ik zeg 'Hup Thailand Hup' Geniet ervan!!!

    Dikke kus

  • 12 Juli 2010 - 10:51

    Rianne:

    Hoi Tes ( en Moniek;))!

    Ziet er allemaal weer jaloersmakend mooi en leuk uit! Dat zwembad zo gaaf haha

    Ik ga weer al je verhalen lezen! Veel plezier nog!

    Liefs
    Rianne

  • 12 Juli 2010 - 12:04

    Maartje:

    Tessie, je bent echt weer in je element he, heerlijk in een prachtig land, ik heb een Thaise collega, zal haar over je vertellen.

    nee, geen oranje feest...,liefs, veel!maartje x

  • 12 Juli 2010 - 15:28

    Anneke:

    Hoi Tess !!! Ik lees het al jullie gaan je geen minuut vervelen ! Toppie hoor ! De foto`s zijn ook erg mooi !!! Grappig boven op zo`n grote olifant ! Ook hier hadden de mannen feest!Spanje kampioen !!!!Heel veel plezier nog !
    xjes van ons allemaal !!!!


  • 12 Juli 2010 - 18:23

    Margareth:

    Dank je wel. Net of we weer een beetje meereizen. Helemaal top, geniet en veel plezier, dan doen wij dat zeker ook.
    Veel liefs
    Mar

  • 13 Juli 2010 - 08:02

    Omaatjelief :

    Wat enig die sabbelende visje aan je tenen, heb je ze na afloop wel geteld?(de tenen, bedoel ik).Die olifanten lijken me wat minder,al keek je erg dapper.Wat een vrolijke rok had je aan,zijn die er ook in mijn maten?Tessa en vriendin, nog heel veel exotisch plezier gewenst, wel voorzichtig blijven, he,we denken aan je. Een "sabbelend"kusje van je oma, opa doet hier niet aan mee.Doei.

  • 14 Juli 2010 - 14:47

    Rita:

    Wauw... klinkt echt allemaal super gaaf.
    Wij moeten ook nog maar eens samen op vakantie...

    Die foto's zijn ook jaloersmakend, dat zwembad en olifant enzo. Alleen dat eten, dan ben ik toch weer blij dat ik hier ben....

    Maargoed ik ga morgen naar dolfinarium... nou dat klinkt echt ubersaai vergeleken met jou verhaal maar toch.

    Veel plezier!!!Nog
    Kus ook voor Monnik!
    En vooral neit insmeren hoor, doe ik ook niet aan. Kleeftroep.

    Rita

  • 14 Juli 2010 - 21:19

    Nando :

    hoi tessa wat mooi dat je reis zo goed is gegaan en dat je zo veel verschillende films kon kiezen en zaten er nog wat leuke bij of was het niet zo veel soeps maar volgens mij wel !!!!1
    en wat een vet zwembad boven op het dak echt vet
    en op een olifant rijden
    echt cool en wat een mooie beelden van buddha
    en nog veel plezier he !!!!!!!!!!!!!!!!!!
    gr nando

  • 16 Juli 2010 - 21:05

    Gerbrand:

    Heej Tessa!

    Supermooi en duidelijk verhaal heb ik gelezen van je en de foto's zien er ook vet uit! Ik had een keer nog in de Metro krant gelezen over een eiland Koh Tao. Schijnt daar supermooi te zijn. Ga je daar ook nog heen toevallig:P?

    Maak er nog een mooi avontuur van voor de rest van de tijd die je nog hebt!

    De mzzlz,

    Gerbrand

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

__________________________________________________________________________________________ *Hello world! Here I am* __________________________________________________________________________________________

Actief sinds 02 Okt. 2008
Verslag gelezen: 72
Totaal aantal bezoekers 53301

Voorgaande reizen:

06 April 2024 - 13 April 2024

Colombia

30 Juli 2016 - 19 Augustus 2016

Madagascar

04 Juli 2015 - 28 Juli 2015

Costa Rica

10 Juli 2013 - 10 Augustus 2013

Zuid-Amerika

26 April 2012 - 16 September 2012

Vakantiewerk belgië

30 Oktober 2011 - 16 April 2012

Around the world

07 December 2010 - 31 December 2010

Terug naar Zuid-Afrika

08 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

Backpacken in Thailand

29 Januari 2009 - 15 April 2009

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: