Famous in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu Famous in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu

Famous in Thailand

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

28 Juli 2010 | Thailand, Bangkok

Sawatdee :)

Het is alweer een tijdje geleden sinds mijn laatste blog. Het probleem is namelijk (nouja probleem) dat we hier teveel doen en dat het daarom onmogelijk is om alles te vertellen. En omdat ik dus steeds niet weet waar ik moet beginnen, begin ik dus gewoon niet, met als resultaat dat ik steeds meer achter loop... :P
Help! Mijn vorige blog ging nog over Koh Lanta, sindsdien hebben Monique en ik alweer zoveel bijzondere dingen meegemaakt. Na Lanta zijn we naar Koh Samui gegaan, weer een ander eiland. Het was onze bedoeling om er 2 nachten te blijven, maar het beviel ons zo goed dat we er 5 nachten gebleven zijn. Eindelijk hadden we een keer echt strand-weer, dus we hebben een paar dagen heerlijk op het strand doorgebracht! Verder hebben we een eiland-tour gedaan waarbij we alle hoogtepunten van het eiland hebben gezien. We zijn bij meerdere tempels en big Buddhas geweest, maar we hebben ook een waterval bezocht. Het hoogtepunt van die dag was dat we een babytijgertje de fles hebben gegeven. Het beestje was zo zacht! Monique en ik waren daarna helemaal in de 7de hemel :D
Nadat we ongeveer twee weken op de prachtige Thaise eilanden hadden rondgebracht, werd het tijd om wat van het binnenland van Thailand te ontdekken. Met de bus, de boot, tuctuc en nog meer bussen zijn we naar Kanchanaburi gegaan. We vertrokken om 12.00 's middags en we kwamen de volgende ochtend om 8.30 aan... Pff deze reis was nog langer dan die met het vliegtuig van Nederland naar Thailand, een ook een stuk minder comfortabel... Maar goed, we waren nu in Kanchanaburi, een plaatsje waar we geen hoge verwachtingen van hadden, maar wat achteraf hartstikke leuk bleek te zijn! Er was veel te doen en te zien en we hebben ons hier dan ook goed vermaakt. Een tocht langs de 7 steps van de Erawan watervallen was behoorlijk zwaar, maar zo ontzettend mooi! Onderweg hebben we bij verschillende watervallen gezwommen en kwamen we veel aapjes tegen!

En nu de verklaring van de titel: Famous in Thailand :)
Sowieso vinden de Thaise mensen Monique en mij een hele bezichtiging, regelmatig wordt ons gevraagd of we met wat Thaise mensen op de foto willen, want we hebben zo'n lichte huid en we zijn zo lang! Maar toen we op de fiets de straten van Ayutthaya verkenden, werden we echt door iedereen aangestaard. Twee blanke meiden op een fiets? Dwars door al het drukke verkeer? Nou euh... ja :) Ayutthaya staat bekend om zijn vele tempelruines en het leek ons wel leuk om deze met de fiets te bezoeken. Behalve dat de mensen hier als gekken rijden (met een auto, brommer, tuctuc, met wat-dan-ook) en de plattegrond die voor geen meter klopte (echt waar, het lag niet aan ons) was het prima te doen. Linksrijden is voor mij na Zuid-Afrika ook geen probleem meer, Monique daarentegen belandt nog wel eens aan de verkeerde kant van de straat ;)
Onze dag kon al niet meer stuk, want het bezoeken van de oude tempelruines was al een hele ervaring. Maar toen we toevallig langs een filmploeg reden, werd de dag helemaal te gek! De cameramannen draaiden zich razendsnel om en een presentator (ene John) sprong voor onze fietsen. Ze waren een programma aan het maken, of ze ons even mochten interviewen! We hebben wat gekletst over onze ervaringen in Thailand tot nu toe en natuurlijk over het verschil in het fietsen in Ayutthaya en Amsterdam. Volgende week zondag komen we hier op tv!
Hahaha Monique en ik zijn straks gewoon in heel Thailand op de televisie te zien!! :D:D
Een beetje teleurgesteld zei ik dat we de uitzending zouden missen, maar als het goed is stuurt die John ons de uitzending via de mail! :P
Echt leuk!

Nu zitten Monique en ik in Bangkok, we hebben een mooie en nieuwe hotelkamer (alles zit zelfs nog in het plastic) en morgen gaan we de stad verkennen, misschien wel per fiets?
Het is echt niet te geloven hoe snel de tijd hier is gegaan, zaterdag vliegen we alweer naar huis, dus dit zal de laatste blog zijn.
Maar wat hebben we hier veel gedaan, veel meegemaakt, veel aardige mensen ontmoet en bovenal ontzettend veel genoten!

Tot snel!

Veel liefs,

Monique en Tessa

PS: Foto's volgen nog (als we weer thuis zijn)

• 28 Juli 2010 - 16:11

Rita:

Jeej nu ben ik de eerst!
    Klinkt erg leuk weer allemaal, jullie hebben echt een topvakantie gehad lijkt me. En natuurlijk jij weer op tv! haha echt geniaal.

Heel veel plezier nog de laatste paar dagen maar dat gaat wel lukken denk ik zo. Ik zie al uit naar onze klimsessie.
    Al stelt dat natuurlijk niets meer voor na die grotten van jou.....

hihi

xxx
    Rita

• 28 Juli 2010 - 18:46

Karin:

Grappig avontuur weer!
    Hele fijne dagen nog in Bangkok. Jullie zullen je ook daar niet vervelen hoor! Een hele leuke en relaxte stad waar veel te zien en te doen is.
    Al een thaise massage gehad? Eventueel in de What Pho.
    Enne.. alvast een goede reis terug!
    Groetjes,
    Karin, Aat, Ella en Jana

• 28 Juli 2010 - 18:51

Oma:

Hetis bijna niet te volgen wat jullie allemaal meemaken.In een woord grandioos. Maar aan alles komt een eind,jullie zullen veel aanpassings vermogen te verstouwen krijgen in ons toch wel ietwat saaie landje, gelukkig hebben jullie een knalgezellige familie achter de hand dus dat vergoed al weer veel!!!
    Dames, een goede terug reis gewenst en tot ziens.DOEI.

• 28 Juli 2010 - 22:11

Anouk C.:

Hahaha, Tess! Lekker verhaaltje weer. Klinkt erg bekend, met dat achterlopen, vooral wat school betreft! ;-)
    Over school gesproken... Ik heb deze vakantie al 3 verslagen afgemaakt. Is dat niet geweldig knap van mij??? :-D

Echt gaaf dat jullie gewoon op de Thaise televisie te bekijken zijn, stuur je ons die mail ook door? Ik ben benieuwd wat voor onzin jullie hebben lopen uitkramen! GRAPJE!
    Nog heel veel plezier die laatste dagen!

Als je in NL bent snel nog maar even afspreken!

Dikke zoen uit regenachtig Castricum

• 29 Juli 2010 - 11:37

Noor:

Hey! Vet tof joh!
    Ik kies liever voor het westen dan het oosten, maar zo te lezen bevalt het daar prima!
    Ubervet dat je op tv komt. Al papparazi tegengekomen...?
    Misschien kan je wel op een internationale school daar aan de slag? Lijkt me wel wat voor jou ;)

Groetjes!