Zuid-Afrika 2007 - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu Zuid-Afrika 2007 - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu

Zuid-Afrika 2007

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tessa

10 December 2008 | Nederland, Beverwijk

Heej allemaal!!
Dit verslag heb ik 8 augustus 2007 geschreven en het leek me wel leuk om het op deze site te plaatsen!

Ik ben alweer een paar dagen terug uit Zuid-Afrika, het liefst pak ik het eerste beste vliegtuig en ga ik weer terug.
Het was er echt baie mooi en we hebben er supervette dingen gedaan!!
Ik heb wel een vakantieverslag, maar die zal ik hier niet opzetten... Is namelijk anderhalf schrift lang.

Even kort:
We begonnen in Kaapstad, daar zijn we naar de Tafelberg en naar Robbeneiland geweest. Ook hebben we erg veel van de omgeving gezien.
Na een paar dagen reden we verder naar Oudtshoorn, bekend om z'n struisvogels. Kelly en ik hebben er een rondje op gereden, een hele ervaring!!
Dag erna was helemaal super: we gingen in Plettenburgbaai op WALVISEXCURSIE!!! Dat was echt geweldig, we kwamen met ons bootje terecht in een groep van 6 humpback whales, een uur lang zwommen ze bij, naast en onder ons. Heel indrukwekkend. Allemachtig prachtig!
In de dagen erna hebben we veel stadjes bezocht en wat natuurparken, onbeschrijfelijk mooi!
Daarna verder naar Lesotho, een zeer arm land met een zeer vriendelijke bevolking. Ik heb daar voor het eerst paard gereden... doe ik dus nooit meer, na 10 minuten had ik het al gehad En dan is 1,5 uur best lang haha!! Ik ben op de terugweg maar maar met de benenwagen gegaan.
Weer terug in Zuid-Afrika zijn we naar de Drakensbergen gegaan, daar hebben we gewandeld.
In St. Lucia zijn we voor het eerst op gamedrive geweest, helemaal super, zoveel dieren gezien!! Neushoorns, buffels, giraffen, zebra´s, allerlei bokjes, wilde honden!! En nog veel meer!
Daarna met een boot op zoek gegaan naar nijlpaarden en krokodillen, opeens kwam er een luipaard uit de bosjes om water te drinken, WOUW!
We zijn ook nog in Swaziland geweest (jeeh paspoort vol stempels) Daar ook op gamedrive geweest, nog leeuwen en olifanten gezien!!
De big 6 hebben we gespot!
En daarna... Op naar Krugerpark!!!!!!!! Bij de poort werd ik ten huwelijk gevraagd. Er werden 50 koeien geboden, mwah dat is niet slecht haha!
Krugerpark was echt prachtig, we hebben er zoveel mooie dingen gezien!
We sliepen 4 nachten in een soort boomhut, echt cool! (letterlijk en figuurlijk, hoe koud kan het hier zijn...)
We hebben nog de Panorama-route gereden, helaas wat problemen met de bus, maar het was wel erg mooi.
We zijn ook nog op nightdrive geweest, we kwamen terecht in een kudde van 50 buffels, ze stonden heeeeel dichtbij! We hebben ook nog een genetkat gezien.
Daarna reden we naar Johannesburg en de laatste dag zijn we met een hele ehm, rare, bijna-engelssprekende gids door Soweto gereden. Ook gingen we naar het Apartheidsmuseum, en toen moesten we toch echt richting het vliegveld...

Ik heb echt een super vakantie gehad en ik ga vast en zeker nog eens terug.

I love Africa
Liefs Tessa

(Als de kwaliteit van een foto slecht is , kan je er nog een keer op klikken voor een beter resultaat)

• 17 Januari 2009 - 09:42

Ria:

Wat hebben we genoten, he Tess?