Time flies - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu Time flies - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu

Time flies

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

09 Maart 2009 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Zo, alweer een drukke week gehad die echt voorbij gevlogen is. Ik krijg de laatste tijd vaak de vraag of ik nog wel terug kom. Nou wees maar niet bang, 14 april staat mijn ticket geboekt om weer terug te vliegen naar het veel te koude Nederland. Maar aan de andere kant, dan kan ik wel weer plannen gaan maken voor mijn volgende bezoek aan dit mooie land. Want ik weet nu al dat ik hier weer terug kom! Maar dat moet ik nog even bekijken...

Zoals ik al zei, heb ik het weer erg druk gehad deze week, maar zoals gewoonlijk ook weer alleen maar met leuke dingen. Maandag tot en met woensdag had ik weer stage en na mijn stage had ik met Jos afgesproken (even om meerdere misverstanden te voorkomen: dit is mijn neef), 2 Heeringa’s in Zuid-Afrika Yeah!! Dat is toch wel heel toevallig. Echt leuk om elkaar aan de andere kant van de wereld tegen te komen!

Vrijdag hebben Sharon en ik weer een schooltje voor gehandicapte kinderen bezocht, maar deze school kreeg wel geld van de regering. Ongelooflijk hoe groot de verschillen zijn, de kinderen op deze school hebben echt alles!!

En dit weekend zijn we weer op pad gegaan met Khaya! Net als vorige week was dit zeer geslaagd. Zaterdagmiddag hadden we een hike in Zuurberg Mountain, verschrikkelijk heet maar ook echt verschrikkelijk mooi! Een uur lang hiken door prachtige natuur met het ene mooie vergezicht na het andere!
Daarna reden we door naar onze accommodatie aan de Zondagsrivier. Na al die inspanningen was het heerlijk om lekker de rivier in te springen. Ook lagen er kano’s en die heb ik natuurlijk ook even getest. Er zaten heel veel mooie gekleurde vogels bij de rivier en als natuurliefhebber is dat echt genieten!

’s Nachts moesten Sharon en ik nog op zoek gaan naar ons huisje. Het was al een hele hike om bij onze slaapplaats te komen, een miniscuul paadje, door bosjes, over kleine stroompjes en onder stekelbomen door. Gelukkig konden we in het donker via een andere weg met een auto meerijden, want dat is echt niet te doen ‘s nachts. We zaten heel ver van het basiskamp af en we sliepen met zijn tweetjes in een soort houten hut, verder niemand in de buurt. We wilden de deur dicht doen, maar dat kon niet, toen wilden we de ramen dichtdoen, maar dat ging ook niet en toen we de gordijnen dicht wilde doen, trok ik de rails eraf. Nou zeg!
Overal liepen spinnen en ik zag ook al een enorme tor, wat een hel, dat huisje, oké, maar al die beesten, daar hou ik gewoon echt niet van! Gelukkig vond Sharon het niet erg om het licht aan te laten, want ik moet gewoon kunnen zien wat er om mij heen kruipt!

Maar eerlijk gezegd heb ik heerlijk geslapen! Heel vroeg werd ik wakker en het enige dat ik hoorde was het geluid van de stromende rivier en van allerlei zingende vogels. Hoe relaxed! Ik ben mijn bed uitgegaan en ik heb op ons vlonder heerlijk van het uitzicht genoten.Op dat moment is het toch wel lekker dat er even niemand in de buurt is.

Rond een uur of 12 gingen we met de hele club richting het Addo Elephant National Park. Van een aantal mensen had ik al gehoord dat je in dit park niet echt veel dieren zou zien, dus ik verwachtte niet teveel. Maar op een uitzichtpunt / onze lunchplaats, zagen we in de verte heel veel olifanten staan. Daar zijn we heel snel heen gereden en WOUW! Het waren er echt heel veel en ze stonden allemaal langs de weg! Ze hadden net gebadderd en waren nu aan het eten en alle kleintjes waren aan het spelen. Echt een prachtig gezicht, hoe verder we reden, hoe meer we er zagen. Ze liepen ook op de weg echt pal naast onze auto! Een geweldige ervaring, die beesten zijn zo ontzettend groot!!!
We zijn een paar keer heen en weer gereden, want dit maak je niet snel nog een keer mee. Zelfs mensen die al vaker in Addo geweest waren, stonden verbaasd van al die olifanten. Zeker meer dan 150 gezien!

Het mag wel weer duidelijk zijn, ik geniet volop!
Leuk dat jullie nog steeds mijn avonturen volgen en schroom je niet om een reactie achter te laten ;)

Veel liefs,
Tessa

  • 09 Maart 2009 - 18:48

    Kelly:

    ik ben weer jaloers hoor!!
    ik wil ook 150 olifanten zien!!! :P
    en die torretjes.. hihi :)

    xxx

  • 09 Maart 2009 - 20:06

    Thea:

    Wauw, mijn teksten zijn niet erg sterk, maar het is ook zo ongelooflijk wat ik allemaal op foto zie. En dan zie jij het allemaal nog eens in het echt... Ik benijd je, hoor! Heb je wel met je mond dichtgeslapen. Je kent toch wel het verhaal van die spinnen die bij met mond open slapende mensen een kijkje gaan nemen. haha. Droom lekker!
    Dikke kus, Thea

  • 09 Maart 2009 - 20:56

    Anouk:

    = JALOERS!!!!

  • 09 Maart 2009 - 20:59

    Anouk:

    Oke, ook nog even een langere reactie! Wat een leuk verhaal weer! Ik vroeg me al af waar je uitgehangen hebt... Wederom weer mooie foto's en (!) ik wil ook zo wakker worden: stromende rivier als wekker, vogeltjes om je op te vrolijken! De vogels op mijn wekker maken mij alleen maar chagga ;-), hihihi! Ik ben nu al 2x op MSN geweest, maar mevrouw Heeringa heeft zich tot nu toe niet laten zien! Dat je het even weet, dame ;-)...
    Lieverd, genietse en ik hoop je snel te spreken!

    KUS van je vriendinnetje Nouk

    PS: is die jongen op de foto je neef?

  • 10 Maart 2009 - 03:28

    Tessa:

    Ja, Jos is mijn neef!

  • 10 Maart 2009 - 05:58

    Mieke:

    He Tessa, weer jaloers hoor!!! Ik hoop nog steeds dat ook ik stage kan lopen in Zuid-Afrika! En zoveel olifantien zijn echt wel gaaf, had ik ook in shushuwi;) Echt wel leuk wat je allemaal meemaakt, ik had er wel bij willen zijn. Is het voor jou eventueel mogelijk om wat contactgegevens van een schooltje voor gehandicapte kinderen te bemachtigen? Want zoals jij het brengt wil ik ook wel naar Port Elizabeth!!!
    xxx Mieke

  • 10 Maart 2009 - 10:56

    Monique:

    Tes, stop is met die te leuke verhalen :P. echt gaaf dat die olofanten gewoon naast je lopen dan. En toch vind ik het knap dat je heb kunnen slapen in dat hutje haha. Ik zou helemaal gek worden als ik overal beesten zag.
    Nou veel plezier daar nog met alles wat je gaat doen. En tot snel.

    XxX
    Monique

  • 10 Maart 2009 - 10:57

    Monique:

    En met olofanten bedoel ik gewoon olifanten. excuses voor het typegebrek.

  • 10 Maart 2009 - 11:06

    Patries:

    wow!!! mooie foto's hoor. Geniet er nog even van!!!!
    dikke kus!!

  • 10 Maart 2009 - 12:09

    Anneke:

    Hoi Tess !!!!

    Wat grappig zeg !!!! Jos Heeringa !!!!! Hij deed ze naam wel eer aan hé, heel relaxed met een gele jongen !!!! Schitterend !!! Het doet me goed dat je het zo naar je zin hebt, wat een natuur zeg !!! Prachtig, dan wil je toch ook niets anders !!! Alhoewel je mist je lieve tante natuurlijk HIHI !!! Nauw meisje geniet maar lekker !!!! Wij genieten erg van je verslagen, Nando en Chendo vonden de cheetahs erg mooi !!! Zij willen er ook graag heen !!!! Geniet liefs Anneke en kusjes van de mannen !!!!

  • 10 Maart 2009 - 14:17

    Oma Zus.:

    Hallo Tessa
    Wat een leuke hut, wel iets voor onze familie uitstapjes. Ik zie het al helemaal voor me, Arend met zijn gitaar en wij met zijn allen een afgrijslijk vals zingend koor vormend, zodat vogeltjes en olifanten allemaal op de loop slaan. Allemaal in ons blootje in de rivier wassen en plassen,allemaal Arend zijn spierballen bewonderen en wat voor ballen er meer te zien zijn.Zal wel niet veel soeps zijn!!Tessa mag al de spinnen en torren en wat dies meer zij, verjagen.Prachtige prentjes allemaal, bijna ongelooflijk dat zoiets kan, met open deur en ramen in de wildernis slapen en nog rustig slapen ook.Ik ben vanmiddag met belasting papieren in de strijd geweest.
    Wel van een geheel andere orde van waar jij over schrijft en geniet, bespeur je iets van afgunst?Nee toch, ja wel.Maar het is je allemaal van harte gegund, ik leef erg met je mee. Groetjes en kussen,likken mag niet niet meer van je moeder, dus zo dan maar.
    Oma Zus.

  • 10 Maart 2009 - 16:33

    Nando:

    wat vet jo tof leeuwen en 150
    olifanten en nog zwemmen je boft maar groetjes van nando

  • 10 Maart 2009 - 18:29

    Betty:

    Tessa laat gewoon een cheetah uit en aait wilde dieren, maar een torretje in haar kamer, dat is toch echt zo ENG!!!!!!Hahahahaha
    Tess, ik zie het al helemaal voor me. Heb je wel eens boze olifanten gezien,dat is pas eng!
    Trouwens, ik hoor bijna ook iedere morgen stromende regen, dat klinkt toch hetzelfde als een stromende rivier!?! Snuif het allemaal lekker op, want dan kan je er weer een hele tijd op teren!! Wat een leven heb je toch!!
    groetjes xx

  • 15 Maart 2009 - 10:18

    Chris V.d. Velde.:

    Erg leuk om je verhalen te lezen Tessa, moet een onvergetelijke tijd in Z.A. voor je wezen,totaal anders dan als toerist veel echter in meer inside zal ik maar zeggen.

    Blijf je verhalen/foto's met plezier volgen en zal bij elke Z.A. wijn die ik in mijn glas kiepert ff aan je denken ;-).

    Groetjes Chris en Froukje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

__________________________________________________________________________________________ *Hello world! Here I am* __________________________________________________________________________________________

Actief sinds 02 Okt. 2008
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 53350

Voorgaande reizen:

06 April 2024 - 13 April 2024

Colombia

30 Juli 2016 - 19 Augustus 2016

Madagascar

04 Juli 2015 - 28 Juli 2015

Costa Rica

10 Juli 2013 - 10 Augustus 2013

Zuid-Amerika

26 April 2012 - 16 September 2012

Vakantiewerk belgië

30 Oktober 2011 - 16 April 2012

Around the world

07 December 2010 - 31 December 2010

Terug naar Zuid-Afrika

08 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

Backpacken in Thailand

29 Januari 2009 - 15 April 2009

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: