Life is a dream, realize it - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu Life is a dream, realize it - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu

Life is a dream, realize it

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

01 Februari 2009 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Dit is het tweede verslag dat ik vandaag plaats, maar ik kan niet steeds op internet om mijn site bij te werken, vandaar dat ik er nu 2 verhalen op zet. Het eerste verhaal gaat over de reis naar Zuid-Afrika, het tweede verhaal gaat over mijn verblijf zover in dit mooie land!

Het weer is hier echt prachtig, de zon schijnt de hele dag en er is altijd een briesje zodat het goed uit te houden is hier. Gisteren hebben Sharon en ik heerlijk gerelaxed bij ons zwembad. Het eerste bruine kleurtje zit er weer op (hoop ik)! Aan het einde van de middag werden we opgehaald door een autoverhuurbedrijf, we hebben onze witte Volkswagen Golf opgehaald. Zijn naam is Tobi. Ik had besloten dat Sharon als eerste mocht rijden haha! Alles is zo anders, het stuur zit aan de andere kant, dat houdt in dat je ook met je andere hand moet schakelen!
We moesten er wel erg om lachen, het linksrijden zelf is het probleem nog niet, maar de auto… Wat een raar ding, hij maakt heel veel herrie en het schakelen is vreemd. Het gaat niet bepaald soepel ofzo! Af en toe komt er ook een stinkende geur vanaf! Maar goed, we hebben vervoer, nu kunnen we door heel Zuid-Afrika crossen!

We zijn naar Board Walk gereden, het toeristische centrum van PE.
Het lijkt een beetje op Disney Land, maar dan zonder alle figuurtjes. Allemaal winkeltjes, restaurantjes en kraampjes heel sfeervol bij elkaar. Ondertussen was het etenstijd, dus hebben we hier gegeten. Wat een enorme brokken vlees! Niet normaal, na een kwart zat ik al vol! Na nog een beetje rond gelopen te hebben, gingen we richting huis.

We reden een klein beetje verkeerd en op dat moment ging het niet zo goed met de auto. Opeens moesten we een hele steile helling op en de auto trok het niet meer! Halverwege de helling stopte hij ermee en de handrem deed het ook niet meer. Dat was best wel eng want we konden geen kant op. Gelukkig deed hij het weer en schokkend en pruttelend kwamen we boven. Maarja, waar je naar boven gaat, moet je ook weer naar beneden. Ik heb eerlijk waar nog nooit zo’n steile helling gezien! Maar alles is goedgekomen hoor, we zijn weer veilig thuis gekomen!

Het is echt zo heerlijk hier!! Aardige mensen, mooie omgeving en er hangt een hele prettige sfeer!

Veel Zuid-Afrikaanse groetjes,

Tessa

PS: Dit is mijn adres:
83 Lucas Street
Newton Park
Port Elizabeth
South Africa
6001

  • 01 Februari 2009 - 17:18

    Chantal Weer.... :

    Dit klinkt al een stuk beter dan je vorige stuk hahaha.
    T ziet er heeeeeeeerlijk uit!

    Meid heel veel plezier daar!!

  • 01 Februari 2009 - 17:53

    Patricia:

    Ach ach wat een verhalen alweer,nou ik had de vliegreis al niet overleefd hoor...hahaha!
    Wel fijn dat je bij zo'n leuk stel zit hoor echt gaaf!
    nou we horen van je lieverd!!!!

  • 01 Februari 2009 - 18:45

    Karin:

    Heerlijk om je reisverhalen, inclusief alle problemen, te lezen!
    We kijken uit naar de volgende verhalen en foto's.
    Groeten uit het koude Kikkerland van Aat en Karin en een knuffel van Ella en Jana.
    PS onze wintersport was super!

  • 01 Februari 2009 - 19:36

    Anouk:

    Tsja... dan ook nog maar even een reactie op je tweede berichtje, hè?! :-P
    Fijn om te lezen dat je je zo vermaakt. Meteen al zulke gekke avonturen, haha! HEEEEEEL veel succes morgen op jullie eerste stagedag. Ik ben benieuwd!

    XXX

  • 01 Februari 2009 - 19:36

    Anouk:

    Ziet er trouwens errug goed uit, daar! ;-)

  • 01 Februari 2009 - 19:57

    Annemarie:

    Hey!! oh,. ik vind het echt geweldig om je avontuurtjes te lezen, ik lig alweer helemaal gevouwen achter de computer! hahaha.. gelukkig is alles weer goed gekomen. wanneer ga je naar die stageschool? ik kijk vol verwachting uit naar je nieuwe berichten ;) liefs, annemarie

  • 01 Februari 2009 - 20:28

    Jelle:

    Leuke verhalen tess!
    lijkt me echt cool om een eigen zwembad te hebben :D is morge je 1ste stage dag? vast wel:P mooie auto XD

    ik ga weer! heel veel kusjes vanuit dit barre en honderd graden onder nul land. brrr... doei

  • 01 Februari 2009 - 21:13

    Rita:

    Ik las bij shaar al dat het een erg leuke heenreis was.

    Gelukkig ben je er nu!
    Ziet er goed uit, en mijn bruine kleurtje komt morgen maar van de zonnebank want hier heeft het vandaag nog leuk gesneeuwd...

    veel plezier nog

    Dikke kus

    ps: kom ik online ga jij net weg...

  • 02 Februari 2009 - 08:22

    Mieke:

    He Tessa, ik kon niet meer reageren voordat je wegging, want ik heb een volle week met griep op bed gelegen, maar ik heb je site nu eindelijk gevonden! Ik ben eigenlijk best wel een beetje jaloers en hoop dat als ik maar genoeg verhalen van jou lees ik het idee krijg dat ik het zelf ook allemaal doe. Maar dat zal vast niet helemaal zo werken:S Heel veel plezier en ik blijf je volgen!
    kusjes Mieke

  • 02 Februari 2009 - 11:42

    Rianne:

    haha echt weer actie van Tessa met je heenreis;) maar beter laat dan nooit aankome haha maar ziet er wel heel gaaf uit waar je zit incl. zwembad=O veel plezier nog! kijk uit naar je andere avonture=P

    Liefs Rianne

  • 02 Februari 2009 - 12:53

    Oma Zus.:

    Hallo Tess.
    Wat een Prachtige plaatjes allemaal, maar wat een enge auto,ik zou het besterven van angst!!Doe je voorzichtig?
    Groetjes:De luitjes uit Velsen-Noord.Doei..

  • 02 Februari 2009 - 13:39

    Thea:

    Hoi Tessa, wat een enorme belevenissen! uit jouw verhalen blijkt dat je er enorm geniet. Je hebt ook een mooie kamer,heerlijk zwembad, ik benijd je! Evenzogoed, gun ik het ja van ganzer harte. Geniet ervan meissie, en pas goed op jezelf! Dikke kus, Thea

  • 02 Februari 2009 - 19:25

    Noor:

    Jaa alleen in Madrid. Gelukkig is hier veel te doen, en te zien dus ik vermaak me wel ;)
    Jij ook zo te zien en te lezen! Fijne tijd nog! Niet te bruin worden hoor, o wee.. hier sneeuwt het dus ik hoop dat ik aan het eind een beetje een tintje krijg :(
    xx

  • 03 Februari 2009 - 19:37

    Ylva:

    Hola chica!!

    Wat een avonturen alweer zeg! En dat pas na een dag ofzo haha, ben benieuwd hoe jullie het de rest van de tijd gaan krijgen. Ben wel superjaloers op het weer daar zeg! Hier in Madrid sneeuwde het zelfs zondag haha, niet helemaal wat ik ingepland had dus! Echt heel veel plezier daar :D en groetjes aan Sharon. Maak er een mooie tijd van! kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

__________________________________________________________________________________________ *Hello world! Here I am* __________________________________________________________________________________________

Actief sinds 02 Okt. 2008
Verslag gelezen: 62
Totaal aantal bezoekers 53366

Voorgaande reizen:

06 April 2024 - 13 April 2024

Colombia

30 Juli 2016 - 19 Augustus 2016

Madagascar

04 Juli 2015 - 28 Juli 2015

Costa Rica

10 Juli 2013 - 10 Augustus 2013

Zuid-Amerika

26 April 2012 - 16 September 2012

Vakantiewerk belgië

30 Oktober 2011 - 16 April 2012

Around the world

07 December 2010 - 31 December 2010

Terug naar Zuid-Afrika

08 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

Backpacken in Thailand

29 Januari 2009 - 15 April 2009

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: