Miss Heeringa - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu Miss Heeringa - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu

Miss Heeringa

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

04 Februari 2009 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Dat ben ik! Maandag zijn Sharon begonnen met onze stage op Westering Primary School. Ik zag er best wel tegen op, ik sprak de taal niet goed en wist niet wat ik kon verwachten. Maar het viel echt hartstikke mee. Ik loop stage in Grade 3 (groep 5) en het is echt een hele ervaring. Alles is zo anders dan in Nederland, de kinderen dragen een uniform, er zijn heel veel regels enzovoort! Echt super om te zien en te ervaren!

Ook dinsdag was het erg leuk, het Engels begint al te wennen en ik voel me al best wel thuis op die school! (het is dat ik nog steeds verdwaal in de gangen, niet te geloven wat een doolhof haha) Maar echt leuk! Ik heb een les over Nederland gegeven en de kinderen waren razend enthousiast, ze wilden van alles weten. ‘Hebben jullie ook computers in Nederland?’ ‘Hebben jullie auto’s in Nederland?’ Ze hadden echt geen idee!
Wat ook leuk was, was de Afrikaanse les. De kinderen krijgen voornamelijk les in het Engels, maar zij moeten ook Afrikaans leren. Dat zoals jullie misschien wel weten, afstamt van het Nederlands. Superleuk om te zien hoe zij dat leren. Ik heb me de afgelopen tijd ook bezig gehouden met de Afrikaanse taal en het is fijn om te hore hoe de klanken klinken! Geweldig!!

Na de stage hadden Sharon en ik leuke dingen gepland. We gingen naar Kragga Kamma, een wildpark. Het is een park in Port Elizabeth dat erg klein is en daarom is de kans groot dat je alle dieren te zien krijgt!

En die hebben we zeker gezien! Het begon al gelijk met impala’s! Daarna zagen we giraffen, waterbokken, blesbokken, duikertjes, wildebeesten, buffels, zebra’s, aapjes, struisvogels, zwijntjes en ooievaars. Sharon en ik waren al helemaal door het dolle heen. Heerlijk om hier weer terug te zijn!!

Opeens stond er heel dichtbij een neushoorn. Wouw, dat is al de tweede van de Big 5! We maakten heel veel foto’s, maar opeens kwam hij wel heel dichtbij. Neushoorns zijn erg gevaarlijk en met een klap van de hoorn zou onze Tobi het begeven. Dus wij besloten om snel verder te rijden. Althans dat dachten wij! Midden op de weg stond nog een enorme neushoorn! En de andere kwam van achter. Het was echt doodeng, want we konden geen kant op! We wilden maar 1 ding, en dat was wegwezen, maar dan moesten we wel langs voorste neushoorn. Op ongeveer een halve meter afstand zijn we er langs gereden en dat beest keek ons echt heel raar na. Het duurde zeker een kwartier voordat onze harten weer een beetje regelmatig begonnen te kloppen. Wat een avontuur!

Omdat het een klein park is, leven roofdieren niet bij de andere dieren. Voor de Cheetahs hebben ze een speciaal gebied. Ook hier zijn we natuurlijk in gegaan. De eerste ronde zagen we geen cheetah, maar daarvoor kwamen we juist, dus hebben we daarna nog een rondje gereden. En ja hoor, daar zat hij (of zij) echt vlak langs de weg. Zoo mooi! We waren zo blij! Natuurlijk veel foto’s gemaakt, maar daar had de cheetah waarschijnlijk niet zoveel zin in, want hij liep steeds verder weg. Wat een prachtdieren zijn het toch!

Daarna reden we verder, door echt de prachtigste natuur. Het was er helemaal stil, alleen maar mooie bomen en planten en wat vogels die floten. Op een mooi plekje hebben we de moter uit gezet en gewoon genoten van de stilte, van de rust!

Na een tijdje kwamen we bij een restaurantje, dit park staat bekend om zijn tamme cheetahs en die waren hier te zien. Helaas waren we te laat om de kooi van de Cheetahs in te gaan, maar we hebben wel hele mooie foto’s gemaakt!
Sharon kon het niet laten om de cheetah aan te raken en ze was helemaal in de 7de hemel; ‘Ik heb nog nooit een cheetah aangeraakt!!!’ Haha ik denk dat wel meer mensen dat kunnen zeggen!
Daarna ging ik lekker autorijden door het park en we namen ook een bergroute, Tobi heeft het overleefd, al hing het er af en toe wel om!

Op een gegeven moment reden we over een vlakte en wat stonden daar?? Weer diezelfde neushoorns, alleen nu 3. Ik was echt bang, ik durfde er gewoon niet meer langs, maar ze stonden gelukkig wat verder van de weg af.
Na een prachtige ervaring reden we het park weer uit.

Telkens als je denkt dat het niet gekker kan, blijkt het dat het toch wel kan. Voor je het park uit kon rijden, moest je door een slagboom en een heel klein, steil heuveltje op. Juist op dát moment, besloot Tobi ermee op te houden. En doink! Dat ding op ons dak! OMG! De auto wilde echt niet meer, uiteindelijk ben ik met veel kabaal en met de toerenteller op rood het heuveltje opgereden. Er kwam een stank van die auto af! Nadat we de schade gecheckt hadden (geen!!), lagen we echt helemaal in een deuk! Dit kan toch niet waar zijn!

Wat ’n daggie!

Xxx
Tessa

PS: Onze Tobi is nu bij de garage, want het was echt niet meer veilig om hiermee te rijden.
PS2: Ik heb nu een Afrikaans telefoonnummer, dus ben op die andere niet meer te bereiken.

  • 04 Februari 2009 - 17:45

    Betty:

    Ohhh Tess, wat een verhalen!! En wat een prachtige foto's! Vooral die giraffen. Hopelijk krijg je wel een betere auto! Had je wel genoeg benzine in het park, hahahah. Die neushoorns, dat is nog eens wat anders dan een hagedis, zoals in La Palma en toen gilde je al!!! Geniet lekker en hou ons vooral op de hoogte. En niet te enge dingen doen...groetjes

  • 04 Februari 2009 - 19:12

    Ànneke:

    Hoi Tes, wat ziet alles er prachtig uit zeg !!!!! Maak je ook nog foto`s van je school met de kinderen. Wat grappig hé,dat jij over NL aan de klas verteld.!!! Zo zie je maar weer dat je een hoop van elkaar kan leren. Lijkt mij heel boeiend. Wat een lief konijntje hebben jullie thuis nu.Nando en Chendo vonden haar erg lief. Weer eens wat anders he dan een cheeta (HIHI) Veel plezier xxx Anneke & mannen .ps hier is het brrrrr en daar zeker pffffff. heerlijke zon !!!

  • 04 Februari 2009 - 20:02

    Rianne:

    whaha ik lig in een deuk om je verhaal van de slagboom=P van die neushoorns is best wel eng! maar je bent weer veilig!
    echt super dat je het zo naar je zin hebt ( kon ook eigelijk niet anders=P)

    Heel veel plezier en succes met lesgeven;)
    Liefs Rianne

  • 04 Februari 2009 - 22:15

    Rita:

    hallo gek!
    kijk je wel uit met die gekke dieren van je!

    Je meot wel weer heel thuis komen hoor!!

    En mijn auto doet het trouwes wel erg lekker:) Jammer dat we nou niet samen door de Mcdrive kunnen.

    Ben der toch maar 2 x geweest vandaag...
    nu geld eindelijk me rijbewijs..

    Maaruh voorzichtig nou hè... stelle gekken

    xxx

  • 05 Februari 2009 - 06:04

    Margareth:

    Tjee Tess, wil zo met je ruilen. Nu al een pracht ervaring en dan mag je nog zo veel weken! En dan die foto's, pfff helemaal top. Kan mij echt voorstellen dat je je hart hebt verpand aan ZuidAfrika.
    Liefs en knuffel

  • 05 Februari 2009 - 16:59

    Thea:

    Jeeemig, de peeemig, wat een verhaal. Wel, je beleeft in ieder geval wel wat. Onwijs gaaf en dit zal je wrschijnlijk niet meer vergeten! haha. Ben wel blij dat het zo goed is afgelopen. En jullie ook denk ik. Pas op jezelf en op elkaar.
    Kus, Thea

  • 06 Februari 2009 - 15:12

    Annemarie:

    hahahaha, tessa heeft t weer voor elkaar hoor :P pas je wel op.. al die beschermengelen beteken niet dat je niets kan gebeuren he ;) grapje
    maar echt GAAF allemaal!
    knuffel voor Miss Heeringa van mij!

  • 06 Februari 2009 - 16:45

    Dionne:

    haha wat een verhalen! Echt super voor je tess dat je het zo leuk hebt. Volgens mij zullen de weken echt voorbij vliegen! Nog heel veel plezier en ik lees je volgende verhaal weer!
    Xoxo
    Dionne

  • 07 Februari 2009 - 16:10

    Patricia:

    Nou ik zie het al voor me hoor!!!Leuk die verhalen,Tes! Geweldige auto trouwens...dacht dat ik een oude auto had...hihi!

  • 08 Februari 2009 - 20:28

    Thea:

    He Tess, hoe is het? Ik geniet van je mail want daaruit blijkt enorm dat je het fijn hebt. Goed zo! Is Tobi al weer beter?

  • 09 Februari 2009 - 13:55

    Nouk:

    Lieve Tessie!

    Wat klinkt dat allemaal fantastisch! Ik ben bijna (lees: heel) jaloers op je! Gaaf, zeg!
    Ik kijk uit naar al je andere verhalen, dus: schrijven maar!!! Hoe is is stage nu? Kun je de weg al vinden en is Toby al terug?
    Ik wilde je smsen, maar je moet dan wel ff je Afrikaanse nr. geven!

    Have fun and enjoy!
    XXX

  • 09 Februari 2009 - 13:58

    Nouk:

    Lieve Tessie!

    Wat klinkt dat allemaal fantastisch! Ik ben bijna (lees: heel) jaloers op je! Gaaf, zeg!
    Ik kijk uit naar al je andere verhalen, dus: schrijven maar!!! Hoe is is stage nu? Kun je de weg al vinden en is Toby al terug?
    Ik wilde je smsen, maar je moet dan wel ff je Afrikaanse nr. geven!

    Have fun and enjoy!
    XXX

  • 09 Februari 2009 - 13:59

    Nog Een Keer Nouk:

    PS: (L) je foto's!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

__________________________________________________________________________________________ *Hello world! Here I am* __________________________________________________________________________________________

Actief sinds 02 Okt. 2008
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 53388

Voorgaande reizen:

06 April 2024 - 13 April 2024

Colombia

30 Juli 2016 - 19 Augustus 2016

Madagascar

04 Juli 2015 - 28 Juli 2015

Costa Rica

10 Juli 2013 - 10 Augustus 2013

Zuid-Amerika

26 April 2012 - 16 September 2012

Vakantiewerk belgië

30 Oktober 2011 - 16 April 2012

Around the world

07 December 2010 - 31 December 2010

Terug naar Zuid-Afrika

08 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

Backpacken in Thailand

29 Januari 2009 - 15 April 2009

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: