A dream comes true! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu A dream comes true! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu

A dream comes true!

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

14 Februari 2009 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Wouw, de dag is nog niet eens om en ik heb nu al de beste verjaardag ooit gehad.
Nadat ik vanochtend balend wakker werd (20?? Oud oud oud!! Waar blijft de tijd, waar zijn mijn tienerjaren?), werd mijn humeur een stuk beter toen mijn huisgenootjes mij allemaal feliciteerden en cadeautjes gaven! Ik heb een ketting gekregen van Mike en Esther, later nog een roos van Mike, 2 mooie Afrikaanse placemats van familie van mijn gastgezin en van Sharon en Ilona heb ik een dagje uit naar het Seaview Lion Park gekregen! Heeel vet!
Vanochtend begonnen we de dag met een valentijns-verjaardagsontbijt. Esther had allemaal mensen uitgenodigd en het was heel erg gezellig. Het huis was prachtig versierd in rood en wit, het eten was heerlijk en we hebben veel gelachen. De dag kon al niet meer stuk!

Maar het werd nog beter! We zijn na het ontbijt gelijk naar het Seaview Lion Park gegaan en dat was echt geweldig! Leeuwen zijn al mijn lievelingsdieren sinds ik de film de Lion King heb gezien!

Eerst reden we lekker met ons autootje door het park, we hebben giraffen, zebra’s, gnoes, aapjes en wat bokken gezien. Allemaal hartstikke leuk, maar de leeuwen waren natuurlijk ons hoofddoel!
Er was een heeeel klein gebiedje met leeuwen en voordat je daar inkon, moest je tekenen dat het park niet verantwoordelijk was voor eventuele schade blabla! Nou wat kan er misgaan!
We reden echt heel dicht langs allemaal leeuwen, alleen waren ze niet in zo’n goede bui! Zodra wij langsreden stonden ze op en renden ze achter onze auto aan alsof ze aan het jagen waren! Doodeng! De eerste foto’s zijn nog gelukt, maar daarna is alles bewogen omdat we zo snel wegreden! Één leeuw raakte met zijn poot de achterkant van de auto, waar nu een paar mooie krasjes zitten! Niet te geloven, een auto aangevallen door een leeuw! Omdat het gebiedje zo klein is, konden de leeuwen zich niet verstoppen, vandaar dat ze misschien geïrriteerd waren.
Als een speer zijn we het hele kleine gebiedje weer uitgecrosst, dat doen we echt niet nog een keer!
(Al was het achteraf wel erg grappig natuurlijk!)

En daarna waarvoor we echt kwamen, dit park is zo populair omdat je in een hok kan spelen met leeuwen. Voor mij al jarenlang een droom. Er waren verschillende hokken waarin we konden gaan en we moesten kiezen. Maar omdat de keuze te moeilijk was, hebben we 2keer betaald. Als eerste gingen we bij welpjes van 7 weken oud naar binnen. Die waren echt zo schattig en zo klein. Het waren er 3 en ze speelden de hele tijd. Eentje vond mijn been wel interessant en zette zijn nagels erin en probeerde te bijten, iets wat ik natuurlijk wat minder vond! Maar wel weer vermakelijk voor de toeschouwers!
Het was echt een super ervaring, ze zijn zo klein en pluizig!

Daarna gingen we een gebiedje in met wat grotere leeuwen. Het waren witte leeuwen, een zeer zeldzaam soort dat in dit park gefokt wordt! Ze waren 11 maanden uit, dus al heel erg groot! Ik vond het best wel spannend, maar ook ontzettend gaaf! Dit keer zaten er 4 leeuwen in een hok en wij mochten ze aaien, terwijl een man vertelde wat over de leeuwen.
Een van de leeuwen vond de arm van Ilona er wel erg aantrekkelijk uitzien en hij hapte er in. Ze hebben nog kleine tanden, dus er kan weinig misgaan, maar ik vond toch niet meer zo’n prettig idee! Gelukkig had ze een vest aan en was er niks aan de hand!
We hebben veel foto’s van een ervaring die niemand ons ooit meer zal afnemen!

Wat een geweldige dag, werkelijk een droom die uitgekomen is!
Wat kan je nou nog meer wensen op je 20ste verjaardag?!!

Veel liefs,
Tessa

PS: Smsjes schijnen niet aan te komen, dus verspil daar maar geen moeite aan!
PS2: Echt moeilijk om de mooiste foto’s te kiezen (ik vind ze namelijk allemaal zo mooi)

  • 14 Februari 2009 - 14:47

    Kelly AKA. Zusje :

    hoi tessiej, hier eindelijk een reactie van mij ;) ik lees het iedere x braaf hoor, ben niet zo'n bericht iemand :) het is gewoon te asicoaal vet wat je allemaal meemaakt! (bah...) ik wil ook witte leeuw aaien :O

    naja ik spreek jouw wel weer op msn ;) daaag nog veel plezier op je 20e verjaardag!!!(K)


  • 14 Februari 2009 - 16:05

    Dionne:

    wat een super verhaal tes!
    Echt zo gaaf met die leeuwen en dat je werd aangevallen in de auto miss niet wat je verwachten maar hoeveel mensen kunnen dat nou vertellen dat ze de leeuwen hebben zien jagen dat is toch super vet! en die welpjes echt super!
    Xoxo
    Dionne

  • 14 Februari 2009 - 18:57

    Mom:

    He dochter, nog van harte hoor en zo'n verjaardag is echt geweldig; deze vergeet je nooit meer!! Misschien komen sms'jes aan als men het volgende nr gebruikt: 0027 762649201 (er is dus een nul uit). Liefs mom

  • 14 Februari 2009 - 19:57

    Patries:

    Lieve Tes gefeliciteerd!!!!
    Wat een leuke dag!!!!

    veel lieve groetjes
    Jose en Patries

  • 14 Februari 2009 - 21:20

    Jeannette:

    lieve tes.
    nog van harte met je verjaardag wat maken jullie een hoop mee ziet er allemaal ontspannen uit wij hebben

  • 14 Februari 2009 - 21:28

    Jeannette:

    onze kansen aardig laten liggen om ook deze ervaringen op te doen ik had dit ok zeker gedaan nooit bij stil gestaan nou geniet maar lekker van al deze bijzondere dingen ik volg het via de website xxx noordwijk

  • 14 Februari 2009 - 22:27

    Anouk:

    Tess! Ik weet wat ik als souvenir wil!!!
    Ik wil graag een witte leeuw :-D. Past goed bij mijn sterrenbeeld ;-).

    Wat een onwijs gaaf verhaal weer en die foto's maken het nét even wat beter voor te stellen. Heel leuk!!! Ik vind die met die witte leeuwen echt heel mooi, zo lief ook. Volgens mij vond die leeuw het heerlijk om onder zijn kin gekroeld te worden.
    Hoe voelen ze aan? Hebben ze een beetje een zachte vacht?

    Goed, nu taai ik echt af, hoor! Hihi!

    Trusten en tot mails/ sms/ bels/ Hyves/ WBJ.nu's/ op een andere manier, haha!

    Kusjes!

  • 14 Februari 2009 - 22:28

    Anouk:

    MSNs ;-) hoe kan ik die vergeten! :-O

  • 15 Februari 2009 - 07:12

    Annemarie:

    hey tessa! hoe een vette verjaardag kan je hebben (en nee... ik ben je niet vergeten hoor!.. dr is wat onderweg (hoop ik):P) echt zo gaaf wat je nu weer allemaal hebt gezien, die jonge witte leeuwen zien er echt heel mooi uit zeg! en wat leuk dat jullie zo uitgebreid gingen ontbijten enzo in zo'n mooi versierd huis, echt tof! ik wacht vol smart op volgende verhalen ;) dikke knuffel, annemarie

  • 15 Februari 2009 - 10:21

    Oma Zus:

    Hallo Tess
    nog van harte gefeliciteerd metje verjaardag, inderdaad, gruwelijk oud en je leven is momenteel ook zo vreselijk saai!!!
    Bijna een been kwijt, achterna gezeten door leeuwen,gastvrije mensen om je heen,(wat leek dat een kostelijk ontbijt)ja, dan ben je wel oud maar het leven is wel onwijs boeiend,
    daarnaast vergeleken lijk ik wel opgesloten in een garderobekast.
    Verder is hier alles prima, ik zag vanmorgen geen witte leeuw in mijn tuin maar wel veel zwarte kraaien, ook schattig.hou je haaks meid,en vele groetjes en een "zwaar" kusje van:oma Zus.

  • 15 Februari 2009 - 12:05

    Betty:

    Lieve Tess, Nog van harte gefeliciteerd met je (pas)20e verjaardag!!
    Zo te zien is het een brulleuke dag geworden! Is nog eens wat anders om door een leeuw achterna gezeten te worden. Ze keken niet echt vriendelijk en ze waren zeker niet in verjaardagstemming!! Ze zagen de lekkere taartjes voor hun neus wegrijden.....
    De foto's zijn prachtig. Echt leuk om te zien hoe je daar geniet.
    groetjes en nog heel veel mooie dagen gewenst en laat ons een klein beetje meegenieten...

  • 16 Februari 2009 - 11:11

    Chantal:

    Wauw Tes, wat een verjaardag!

    Onwijs leuke foto's ook! Alleen die laatste is een beetje vies :$
    Ben niet zo een krekel/insectpersoon hihi...

  • 16 Februari 2009 - 18:37

    Thea:

    He Tess, onwijs mooie foto's en belevenissen. Onwijs stoer, het aaien van die leeuwen. Dat is iets wat niemand je meer af kan nemen en waar menigeen jaloers op kan zijn.OOK IK! Je had ze wel kunnen kammen, had je nog een souvernir gehad. duuuuhhh. Leuk je verhalen te lezen. Ik geniet er enorm van hoor. Bijna alsof ik het zelf beleef. Ga vooral door met genieten en met schrijven. Dikke kus,
    T.Thea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

__________________________________________________________________________________________ *Hello world! Here I am* __________________________________________________________________________________________

Actief sinds 02 Okt. 2008
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 53302

Voorgaande reizen:

06 April 2024 - 13 April 2024

Colombia

30 Juli 2016 - 19 Augustus 2016

Madagascar

04 Juli 2015 - 28 Juli 2015

Costa Rica

10 Juli 2013 - 10 Augustus 2013

Zuid-Amerika

26 April 2012 - 16 September 2012

Vakantiewerk belgië

30 Oktober 2011 - 16 April 2012

Around the world

07 December 2010 - 31 December 2010

Terug naar Zuid-Afrika

08 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

Backpacken in Thailand

29 Januari 2009 - 15 April 2009

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: