Hola Argentina! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu Hola Argentina! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu

Hola Argentina!

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

15 Juli 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Hola!!!

Hier dan eindelijk mijn eerste berichtje uit Zuid-Amerika!! :D
Eigenlijk is dit al mijn tweede bericht, maar op een of andere manier kon ik mijn vorige verhaal niet uploaden... (Na 15 keer proberen, ben ik toch blij dat het eerste verslag er niet 15 keer geplaatst is).

Mijn eerste bericht was niet heel positief, want het begin van mijn reis had ik me toch anders voorgesteld...
In Canada kreeg ik te horen dat er iets mis was gegaan met mijn bagage en dat mijn backpack daarom niet op tijd aan zou komen.... En na een paar lange, maar gezellige vluchten, was mijn tas inderdaad niet in Buenos Aires... Daar stond ik dan, de backpacker zonder backpack...pfff!!
Gelukkig heb ik de belangrijkste spullen altijd in mijn handbagage (je weet het maar nooit), maar fijn is het natuurlijk niet. Uiteindelijk mocht ik voor $50 de hoognodige spullen kopen. Daar was ik natuurlijk wel blij mee, maar echt ver kom je niet met $50.

Het is op het moment winter in Argentinië en hoewel het in Buenos Aires niet heel koud is (zo'n 15 graden), miste ik mijn jas wel toen in door de stromende regen liep. Na aankomst in mijn hostel ben ik gelijk op zoek gegaan naar winkels om wat ondergoed enz te halen. Ik dacht dit even snel te doen, maar helaas duurde het vrij lang voor ik alles gevonden had. Ondertussen was het donker geworden en daardoor wist ik niet meer precies waar mijn hostel was...
Mijn eerste avond in Argentinië was ik dus gelijk vet verdwaald, in het donker, in mijn eentje, in de stromende regen, zonder jas en maar proberen uit te zoeken waar ik mij bevond op mijn doorweekte plattegrond...
Uiteindelijk heb ik mijn hostel natuurlijk wel weer gevonden... Als ik terug denk aan de hele situatie is het best grappig (heb ik dat... :P ), maar op dat moment.... Gelukkig was het in het hostel gelijk gezellig. En een dag later kwam mijn tas ook aan!!! Yeah!!

Ach, ook dit hoort bij het reizen, het is allemaal een groot avontuur!

Ondertussen ben ik alweer een paar dagen in Buenos Aires en geniet ik echt met volle teugen. Het is zo heerlijk om weer op reis te zijn!! Ik ben niet heel veel aan het sightseeën, maar ik geniet "gewoon" ongedwongen en ongehaast van alles om mij heen.

Donderdag ben ik naar La Boca geweest, een zeer toeristische arbeiderswijk, bekend door alle gekleurde huisjes (en blijkbaar ook bekend om zijn voetbalstadion van La Boca Juniors, maar daar ben ik niet naartoe geweest).
's Avonds hoorde ik een paar backpackers praten over een tangoshow en toen besloot ik om met ze mee te gaan. Nou, daar heb ik geen moment spijt van gehad, wouw!!! Wat een prachtige show!!!

De volgende dag ben ik met dezelfde groep (2 meiden uit Canada en een jongen uit Engeland) een dagje met de boot naar Colonia in Uruguay geweest. Hoppaaa, weer een extra stempel in mijn paspoort!
En het was er zo mooi! Colonia is een heel rustig stadje, totaal anders dan Buenos Aires. We hebben er lekker gegeten, rondgelopen, in het zonnetje gezeten, nog meer gegeten en nog meer gelopen. Echt een perfecte dag!

Vandaag heb ik, samen met George uit Engeland, het volgende deel van (het nu) onze reis geboekt. We hadden allebei min of meer dezelfde plannen, dus dat komt heel goed uit.

Morgenavond rijden we met de bus, in zo'n 20 uur, naar het noorden. Salta schijnt een van de mooiste plaatsen van Argentinië te zijn, vooral vanwege de prachtige natuur. En daarna gaan we met het vliegtuig naar de Iguazu-watervallen die op de grens van Argentinië en Brazilië liggen.

Helemaal leuk dus!!

Kortom, ik vermaak mij uiteraard weer prima!

Veel liefs,
Tessa

  • 15 Juli 2013 - 05:19

    Thea:

    Heerlijk weer te kunnen genieten van je verhalen. Veel plezier nog! Hugh tante tee
    x ×

  • 15 Juli 2013 - 11:13

    Sharon:

    Wat heerlijk om weer op reis te zijn!! En wat een avontuur weer met je backpack! Uiteindelijk kan je een heel dik boek schrijven over alle gekke dingen die je hebt meegemaakt ;)
    Wel fijn dat je alweer vrienden hebt gemaakt.. zo een lange busreis is wel gezelliger met zn tweetjes! GenieGeniet van de rest van je reis!! Xx Sharon

  • 15 Juli 2013 - 19:05

    Betty:

    Hi die Tessa,

    Oh meid, wat een begin.....ik zag je al helemaal staan, als een verlopen kat met je kaartje
    in je hand.....
    Achteraf altijd weer leuk om te vertellen!
    Zag al weer hele leuke en mooie foto's en stop er mee om al die mannen meteen vast te klemmen!!
    Arme man kon geen kant op hahahaha!
    Heel veel plezier en geniet lekker en dit keer....het is hier prachtig weer, onze winterjas
    hebben we ver weggestopt.
    XXXXXXXXXXXliefs.

  • 15 Juli 2013 - 19:11

    Maaike:

    Tessa! Mag ik ook een mail ontvangen als je weer een nieuw reisverlsag heb gemaakt? Kan ik nog even heerlijk meegenieten terwijl ik dit jaar in Nederland blijf

  • 15 Juli 2013 - 19:53

    Beppe:

    Hallo Tessa
    Weer van alles beleefd,hoor ik, gelukkig kun je weer verder met onderbroek en zo.
    alles komt dan toch weer op zijn pootjes terecht.
    Geniet van al wat je kunt,er komen tijden dat het niet meer kan, dan heb je heel veel om op te teren!!!
    Kus/; oma.

  • 16 Juli 2013 - 09:18

    Anneke:

    Hola Tes !!!!

    Wat naar was dat zeg ! Bagage foetsie, balen hoor ! Maar gelukkig ben je nu volop aan het genieten. Wat een mooie foto`s , dus wij genieten volop mee hoor en van het prachtige hollandse zomer weer, wat nu eindelijk begonnen is !!!! Nauw meisje heel veel plezier verder ................... gelukkig heb je een maatje om mee verder te reizen ! Adios en besos ( Xjes) Anneke en van de mannen hier natuurlijk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

__________________________________________________________________________________________ *Hello world! Here I am* __________________________________________________________________________________________

Actief sinds 02 Okt. 2008
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 53373

Voorgaande reizen:

06 April 2024 - 13 April 2024

Colombia

30 Juli 2016 - 19 Augustus 2016

Madagascar

04 Juli 2015 - 28 Juli 2015

Costa Rica

10 Juli 2013 - 10 Augustus 2013

Zuid-Amerika

26 April 2012 - 16 September 2012

Vakantiewerk belgië

30 Oktober 2011 - 16 April 2012

Around the world

07 December 2010 - 31 December 2010

Terug naar Zuid-Afrika

08 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

Backpacken in Thailand

29 Januari 2009 - 15 April 2009

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: