Living the dream... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu Living the dream... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu

Living the dream...

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

07 Maart 2012 | Australië, Cairns

Hallo allemaal,

Ik kan echt niet geloven hoe snel de tijd gaat! Er zijn gewoon alweer 6 weken voorbij, onze reis door Australië zit er alweer op... In het begin leek het voorbij te kruipen omdat we niet echt konden genieten, maar naar mate de tijd verstreek en we steeds noordelijker gingen, vonden we het steeds leuker worden. En de laatste weken... Wouuw die waren echt te gek!!!

Na Fraser Island stonden de Whitsundays op het programma, maar zoals ik in mijn vorige verhaal al getypt had, was het nog niet zo makkelijk om daar te komen. Het is regenseizoen hier (hadden we op Fraser Island nog niets van gemerkt natuurlijk... ;) ) en in deze tijd wil de boel hier nog wel eens overstromen. Op de dag dat wij met de bus naar de Whitsundays zouden gaan, waren alle bussen geannuleerd... Wij balen natuurlijk, want we hadden zo'n strak schema dat we onze zeilboot zouden missen. Maar wat bleek? Er kwam toch een bus. Geen idee hoe of wat, maar hij was er! En meer dan welkom natuurlijk!
We moesten meerdere keren overstappen en iedere keer zei het hoofdkantoor dat er geen bus zou komen. En iedere keer stond er toch opeens weer een bus voor onze neus. Wel met veel vertragingen, maar dat was niet zo erg. We moesten ons om 11 uur bij de boot melden en 1 minuut over 11 kwamen wij aan, wat een perfecte timing!! :D
En het was me toch leuk op de boot!! Over het algemeen hadden we prachtig weer (met soms een flinke bui, wat ook wel weer wat heeft op zee) en we hebben heerlijk een paar dagen gechilled op de boot! Overdag hadden we snorkelexcursies en korte wandelingen over eilandjes en 's avonds was het gewoon heerlijk om op de boot te zitten (en te genieten van een prachtige sterrenhemel!) Omdat onze boot 's nachts verlicht was, zwommen er heel veel visjes naast onze boot. En die visjes trokken haaien aan. Hoe vet! Er zwommen gewoon haaien naast onze boot en we konden ze zien jagen! Ook zwommen er veel inktvissen, die weer dolfijnen aantrokken, ge-wel-dig!!!

Na de driedaagse zeiltrip besloot een van de meiden, Natalie, om met ons verder te reizen, hartstikke gezellig! Samen zijn we naar Magnetic Island geweest. Monique en ik hadden geen idee wat daar was, maar volgens iemand van het toeristenbureau was het leuk. En dat was het zeker! Ik wist niet dat Australië zulke mooie eilanden had! Lege, witte zandstranden, palmbomen, bergen, mooi weer, veel wildlife, echt perfect! Het deed ons zelfs een beetje aan de Cook Eilanden denken. Het enige nadeel is dat je hier niet in de zee kan zwemmen vanwege dodelijke kwalletjes (zo groot als een vingernagel) Maar goed, ons hostel had een zwembad en dat was ook niet verkeerd. In de bomen boven ons zaten veel prachtige papegaaien die we later ook gevoerd hebben. Tip: doe dat niet met blote armen... Op het moment dat we het papegaaienvoer in onze handen hadden, vlogen er onwijs veel papegaaien op ons af en ze landen op ons hoofd, op onze armen en op onze schouders, ze zaten overal! Zo leuk!!
Bij ons hostel zal een wildlife sanctuary, de volgende ochtend besloten we heel decadent om voor een champagne ontbijt te gaan en om daarna met een rondleiding mee te gaan langs alle dieren. Ook mochten we een koala vasthouden!!
's Middags gingen we met een zak walibi-brokken op zoek naar een familie walibies om ze te voeren. Dat waren die beestjes wel gewend, want voor we het wisten zaten ze al boven op ons :) Het zijn trouwens een klein soort kangaroes :) Te schattig! Later zijn we met de bus over het eiland gaan touren. Wat een geslaagde dag!

De laatste paar dagen in Australië hebben we doorgebracht in Cairns, we hebben hier veel gezwommen, gewinkeld en vooral veel lol gehad. Ook zijn we (uiteraard) een dagje naar het Great Barrier Reef geweest om te duiken! Dit was voor mij dé reden om naar Australië te gaan! En het koraal hier is inderdaad prachtig! We hebben veel gekleurde vissen gezien (ook Nemo's :D ) en verder hebben we in het zonnetje gezeten op de boot. Yeaaahhh we hebben lekker in het Great Barrier Reef gedoken!!!

En nu zit ik in het vliegtuig... Op weg naar Nieuw-Zeeland. Met gemengde gevoelens, ik heb echt genoten van mijn tijd in Australië, maar pfff ik zou hier niet veel langer kunnen blijven hoor! Wat een hitte! Ook 's nachts koelt het nauwelijks af en dan al die beesten :P De afgelopen week heb ik mijn bed gedeeld met een kolonie bijtende mieren, een dikke tor en op Magnetic Island zat er een enorme sprinkhaan in de kamer, echt heerlijk als je dan 's nachts opeens "plof" voelt :P En weet je wat... op die momenten kon ik mij er niet eens druk om maken *trots hihi*
In Nieuw-Zeeland heb je dat gelukkig allemaal niet en het koelt er 's avonds ook erg af, ooohhh wat ga ik heerlijk slapen de komende week :D (hoop ik)

De tijd vliegt, over 5 weken kom ik alweer thuis. Hoewel ik het nu weer helemaal naar mijn zin heb aan de andere kant van de wereld, ben ik er ook wel aan toe om naar huis te gaan. Wat een indrukken en ervaringen allemaal! Nog steeds geen spijt van onze beslissing om eerder terug te komen dus ;)

En tot die tijd: Living the dream!!
En dat proberen vast te houden als ik weer in Nederland ben!

Cheers mate,

Tessa

PS: Sorry, er is een probleem met het uploaden van de foto's... Er wordt aan gewerkt... :(

  • 07 Maart 2012 - 16:49

    Oma Zus:

    Het is hier koud en het regent de hele dag, denk daar maar eens aan als al die enge beesten je bespringen en de warmte al je energie opbrandt, ook geen feest hoor.
    Ik denk dat je hoofd boordevol met belevenissen en nieuwe dingen zit die allemaal nog verwerkt moeten worden. Ik weet wel zeker dat als je na een maand thuiszitten hier, alweer over nieuwe avonturen gaat fantaseren. Lekker nog even naar de STATES, en je bent weer zo fit als een hoentje,alle klierige torren en sprinkhanen bekijk je met een neerbuigend lachje, onnozele bloed zuigertjes toch!! En Tessa gaat weer op pad naar nieuw avontuur. Ik heb wel begrepen dat ik niet naar Australië moet gaan op vakantie volgend jaar, ik ga maar naar Texel, heb je alleen maar schapen.Liefje, nog veel plezier en lol, bewaar ook wat voor mij.
    Kusje: oma.

  • 07 Maart 2012 - 18:46

    Thea:

    Hi Tess, wat heb je toch voor een heerlijk leven gekozen zeg! Daar waar anderen alleen maar blijven dromen en fantaseren heb jij er voor gekozen het te beleven. Je mag trots op jezelf zijn. En dan naast het genieten van het trotse gevoel ook genieten van de geweldige omgeving, de dingen die je ziet en voelt (plop) de fantastische ervaringen, super ! Hoe ga jij straks weer in het normale leven functioneren? Ik ben heel benieuwd hoe je dat voor je ziet? Maar voorlopig nog even lekker genieten. Pas goed op jezelf en op elkaar en tot over 5 weken! Toch? :-)
    Dikke kus Theetante

  • 07 Maart 2012 - 21:24

    Aat,Karin,Ella,Jana:

    Heerlijke avonturen weer. We wanen ons al -een beetje- in warmere tijden: jouw verhaal, openhaard aan en vooral niet naar buiten kijken (waterkoud en heeeel veel regen vandaag)!
    Heel veel plezier en we kijken weer uit naar een volgend verslag.
    Natuurlijk wordt het wennen als je thuiskomt, maar het vertrouwde en de luxe thuis maakt het reizen zo bijzonder en het reizen maakt thuis een vertrouwd rustpunt!
    Liefs van Aat, Karin, Ella en Jana

  • 10 Maart 2012 - 18:28

    Betty:

    Wat een prachtige foto's weer, mmmm.....Fraser eiland niet verkeerd! Bedankt voor
    je mooie fotokaart, echt heel mooi. Aan de andere kant van de wereld en toch aan mij denken,
    dat doet me goed. Geniet lekker verder.....
    Liefs Betty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

__________________________________________________________________________________________ *Hello world! Here I am* __________________________________________________________________________________________

Actief sinds 02 Okt. 2008
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 53347

Voorgaande reizen:

06 April 2024 - 13 April 2024

Colombia

30 Juli 2016 - 19 Augustus 2016

Madagascar

04 Juli 2015 - 28 Juli 2015

Costa Rica

10 Juli 2013 - 10 Augustus 2013

Zuid-Amerika

26 April 2012 - 16 September 2012

Vakantiewerk belgië

30 Oktober 2011 - 16 April 2012

Around the world

07 December 2010 - 31 December 2010

Terug naar Zuid-Afrika

08 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

Backpacken in Thailand

29 Januari 2009 - 15 April 2009

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: