There and back again - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu There and back again - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu

There and back again

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

22 April 2012 | Nederland, Beverwijk

Nou het is me gelukt hoor, ik ben ondertussen al bijna een week thuis en ik heb nu eindelijk een momentje gevonden om mijn verhaal te typen.

De laatste week in de States (en de laatste week van onze geweldige reis) is, zoals verwacht, echt voorbij gevlogen! Na de Grand Canyon zijn we op advies van anderen door Sedona gereden. We hadden geen idee wat daar te zien was, maar volgens die mensen was Sedona het mooiste plekje waar ze ooit geweest waren (en in dit geval zei dat echt heel veel!) En inderdaad, wat een prachtig plaatsje, helemaal omringd door rotsen met een rode kleur en in bijzondere formaties. Mocht er iemand naar de States gaan, kan ik Sedona zeker aanbevelen. Wij hadden helaas geen tijd om er te blijven…

We wilden zo snel mogelijk naar San Diego, maar vanaf de Grand Canyon is dat in 1 dag niet te doen, dus na een lange dag rijden, parkeerden we onze camper in het plaatsje Desert Center (nou de naam zegt het al, in het midden van de woestijn :) ) De volgende ochtend stonden we op tijd op om richting San Diego te gaan, maar dat zag de camper niet zo zitten… een lekke band… Aaah! Daar zaten we dan, in Desert Center, of all places! :P Gelukkig stonden we op een camping en in no time stond er een hele groep met mannen om ons heen, die ons allemaal wel even konden helpen hihi. Met zo’n karton-achtig bandje konden we daarna gelukkig weer rijden. Wel met een slakkengang over de snelweg, op weg naar een plaatsje waar we een nieuwe band konden krijgen.
Maar goed, alles was daarna weer geregeld, we kregen gratis een goede band!! Iets later dan gepland, kwamen we op de camping in San Diego aan. Het was er prachtig weer, dus we hebben er, in de dagen dat we er zaten, vooral heel weinig gedaan.
Met Pasen hebben we nog wel een ei beschilderd met nagellak :D

En na 24 dagen was het alweer tijd om onze camper in te leveren. De laatste nacht in ons campertje hebben we doorgebracht op een hele primitieve camping in een of ander natuurpark vlakbij LA. Een heerlijke afsluiting. Het krioelde er van de beesten, er zaten ontzettend veel eekhoorns, konijnen, roofvogels, we zagen een vos en ’s avonds vlogen er 2 enorme uilen over ons heen. Nou dan kan mijn dag niet meer stuk hoor!
Ook hadden we ’s avonds een kampvuur gemaakt en met stokjes hebben we wat worstjes geroosterd.

De volgende ochtend leverden we onze camper in en zijn we met de taxi naar ons hostel gegaan. Nou dat was nog wat, het bleek een hele… ik weet niet eens hoe ik het moet beschrijven… vage bedoening te zijn daar. We werden naar een of ander oud huis gebracht (dus niet het mooie hostel dat we geboekt hadden) het was smerig, een stuk duurder dan waar we voor geboekt hadden en na wat gesprekken met mensen die daar tijdelijk woonden (?) bleek het wel dat we daar niet moesten zijn, de politie schijnt er regelmatig voor de deur te staan…
Gelukkig was er nog een hotel in Downtown LA die nog een kamer vrij had, dus daar hebben we de laatste dagen gezeten.
We zijn oa naar Universal Studios geweest en naar Hollywood natuurlijk.
Ook ehh… was ik mijn paspoort, creditcard, verzekeringspasjes en al mijn geheugenkaartjes met foto’s kwijt… Dat was even flink stressen natuurlijk… Bleek het toch dat ik alles in de camper had laten liggen… En die was al ingeleverd… Goed, nouja ik kon mijn spullen ophalen als we naar het vliegveld zouden gaan, dus dat was ook weer geregeld! Misschien ook maar goed dat ik de laatste dagen niet op die spullen hoefde te letten… :P

En toen zaten we in het vliegtuig en dit keer naar huis. Maar dat voelde erg goed! Wat hebben Monique en ik veel meegemaakt de afgelopen maanden zeg! Ik zou niet eens weten waar ik zou moeten beginnen met vertellen. China is alweer zolang geleden, maar dat heeft zo ontzettend veel indruk gemaakt. Ik denk dat mijn voorkeur uitgaat naar landen met een cultuur totaal anders dan de onze… In China had ik iedere dag een verhaal kunnen schrijven over alle dingen die er om ons heen gebeurden en dat inspireerde mij heel erg (als persoon, als reiziger en als leerkracht)
Nieuw-Zeeland was prachtig, het land van de adrenaline activiteiten, nou, daar hou ik wel van! En om mijn familie daar te ontmoeten was natuurlijk ook helemaal leuk! Ik zou zeker nog een keer terug willen om ze nog een keer te zien.
Rarotonga, een van de Cook Eilanden, was werkelijk het paradijs, witte zandstranden, palmbomen, warme zee, gekleurde vissen, mango’s voor het oprapen, de vriendelijke bevolking… Moet ik nog doorgaan? Het was perfect! Ook was het heerlijk om een keer een hele week op 1 plaats te zijn!
En daarna Australië… Ja… geweldig he! Een prachtig land, een enorm land! We hebben alleen maar leuke dingen gedaan! En bijna alleen maar mooi weer gehad! Ontzettend leuke mensen ontmoet! Maar we waren wel erg moe, moe van al het reizen. Dus in Australië hebben we besloten om eerder naar huis te gaan.
Of we spijt hebben van deze beslissing?? Lees hierboven nog maar eens wat we allemaal meegemaakt hebben de afgelopen maanden :D. Ik kan me niet voorstellen dat we ook maar iets gemist hebben. En dan is dat nog niet eens alles, want de laatste maand zaten we nog in Amerika :D. Een land waarvan ik dacht dat het niets voor mij was, maar wouw, wat een mooie tijd hebben we hier gehad. Vooral de vrijheid om te gaan en te staan waar wij wilden met ons eigen campertje is goed bevallen! En het is er prachtig! Oh en de mensen zijn ook nog eens ontzettend vriendelijk!
Natuurlijk zijn er ook veel dingen gebeurd die een stuk minder waren, dat hoort er helaas ook bij.
Maar, whatever doesnt kill you, makes you stronger!

Nee, ik heb nergens spijt van! Monique en ik hebben de reis van ons leven gemaakt, bijna een half jaar lang ieder moment intens beleefd!

En nu zitten we weer thuis, echt leuk om iedereen weer te zien en te spreken! Al is het allemaal van korte duur, want aanstaande donderdag vertrek ik voor een langere tijd naar België om daar op een camping te gaan werken! De timing is niet helemaal zoals ik het in mijn hoofd had, ik heb nog niet eens al mijn familieleden en vrienden gezien, maar zo is het op mijn pad gekomen! Dus zo gaan we dat doen!

Living the dream!!

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor het volgen van mijn reis, zowel op deze website als op facebook! Het voelt echt goed om te weten dat ‘uit het oog, niet uit het hart’ is! <3

Heel veel liefs,

Tessa

PS: Monique, ik mis mijn lieve reismaatje en supertravelbuddy!!!! xxxx

  • 22 April 2012 - 08:42

    Thea:

    En wat ben ik toch blij dat ik zo mag meegenieten van jouw verhalen! Heerlijk! En ik hoop dat jij zeker ook blijft schrijven in he Belgische land en dat ik ook daar van een klein beetje mag blijven meegenieten! Dikke kus, tanteTheeMuts

  • 22 April 2012 - 09:02

    Carla:

    Bedankt voor al je mooie verhalen en foto's, we hebben ervan genoten.
    Door jou hebben we het allemaal goed kunnen volgen, wat een prachtreis
    hebben jullie gemaakt.
    Veel succes in Belgie.
    Marcel en Carla (vrienden van de ouders van Monique)

  • 23 April 2012 - 08:18

    Hannie Van Acker:

    (tante van Monique) Gisteren zijn we op de receptie van monique geweest. Heel gezellig
    Bij deze bedankt voor de prachtige reisverhalen waardoor we op afstand konden meegenieten.
    Veel succes met het volgende projekt.
    Jan en Hannie

  • 24 April 2012 - 13:42

    Justin Blieber:

    Baby, baby, baby... miss you 2

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

__________________________________________________________________________________________ *Hello world! Here I am* __________________________________________________________________________________________

Actief sinds 02 Okt. 2008
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 53347

Voorgaande reizen:

06 April 2024 - 13 April 2024

Colombia

30 Juli 2016 - 19 Augustus 2016

Madagascar

04 Juli 2015 - 28 Juli 2015

Costa Rica

10 Juli 2013 - 10 Augustus 2013

Zuid-Amerika

26 April 2012 - 16 September 2012

Vakantiewerk belgië

30 Oktober 2011 - 16 April 2012

Around the world

07 December 2010 - 31 December 2010

Terug naar Zuid-Afrika

08 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

Backpacken in Thailand

29 Januari 2009 - 15 April 2009

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: