The other side of the world - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu The other side of the world - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu

The other side of the world

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

17 Maart 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo allemaal,

Hier weer mijn volgende verslag en dit keer vanuit San Francisco :D Weer een nieuw werelddeel erbij, het gaat goed zo! :D

Na het warme Australië zijn we eerst nog een weekje naar Nieuw-Zeeland gegaan. Het was niet helemaal de bedoeling, maar vanwege het wijzigen van onze vliegtickets kwam het zo uit. En dat vonden we helemaal niet erg natuurlijk. We zijn heerlijk een paar dagen naar de Bay of Islands geweest, ten noorden van Auckland. Het was er prachtig, met vooral veel (jawel) mooie eilandjes :) Het heeft veel geregend, maar dat vonden we eigenlijk helemaal niet erg. We waren er echt aan toe om even een paar dagen bij te komen van alles, dus dat kwam mooi uit. We hebben veel films gekeken en veel gelezen, echt lekker om soms even niks te doen!
Op een dag met wat beter weer zijn we met de ferry naar Russel gegaan, een schattig plaatsje (ten minste, wij dachten dat we op de ferry zaten, bleek het toch een soort schip voor daycruises te zijn haha, oeps, verkeerde boot... maar we werden gelukkig wel bij Russel afgezet :) )

Nadat we een paar dagen in de Bay of Islands doorgebracht hadden, gingen we weer naar Auckland (voor de 5e keer, maar dit keer echt voor de laatste keer) We hebben niet heel veel gedaan, we zijn naar het museum geweest, we hebben wat rond gelopen en zijn naar een of ander Great Ocean Race Event geweest en we hebben mijn familie nog even gezien, wat heel gezellig was. Helaas was ons hostel niet zo'n succes... In onze kamer bleek... ohhh :( ... een bed bug plaag te zijn. Bed bugs zijn een soort kevertjes die zich overdag onder je bed verstoppen en 's nachts uit hun schuilplaats kruipen op zoek naar menselijk bloed...Gatver gatver gatver! Het gevolg is dat je de volgende dag wakker wordt en je onder de jeukende bultjes zit... En omdat je die beestjes niet in je tas mee wilt nemen naar je volgende bestemming moet je alles (en dan bedoel ik ook echt ALLES!) wassen... Zelfs onze backpacks zijn weer schoon... Nou, dat deden we dus op onze laatste dag in Nieuw Zeeland... Maar goed, alles is weer schoon, dat is toch ook wel weer fijn :P

Na een vlucht van 12 uur kwamen we aan in San Francisco. We hadden een tijdsverschil van 20 uur en een temperatuursverschil van 20 graden, dus dat was wel even wennen (we zitten hier opeens weer in de winter) Maar wouw, wat een prachtige stad!
Er zijn veel leuke winkels, waar we natuurlijk (ahum) niet naar binnen gaan, mooie gebouwen, schattige huisjes, een prachtige haven, zeer vriendelijke mensen en het is echt leuk om gewoon door de straatjes te lopen!

De tweede dag zaten we in de bus, op weg naar de Golden Gate Bridge, in de stromende regen. Opeens hoorden we andere toeristen over een Disney Museum praten, dat klonk leuk, we lieten die brug lekker zitten en zijn met die mensen mee naar het museum gegaan. En eerlijk waar, ik ben nog nooit zo lang in een museum geweest (ik houd er wel van hoor, maar voor een uurtje ofzo) Ik vond het echt super, het ging over het leven van Walt Disney en hoe het maken van tekenfilms allemaal begonnen is. Heel interessant! Overal werden kleine stukjes van de eerste Disneyfilms vertoond en ik vond het gewoon al leuk om de mensen te bekijken die naar die filmpjes kijken. Het is toch geweldig als je een oudere man (ik zal geen schatting van een leeftijd doen aangezien mijn interpretatie van 'ouder' misschien anders is dan die van jullie :p )Maar goed, als je dus een oudere man heel hard ziet lachen om een stukje uit Sneeuwwitje :D

Na het museum zijn we alsnog naar de Golden Gate Bridge geweest, een waar succes aangezien het keihard regende, ijskoud was en er een wolk over de brug heen hing... Maar... We zijn er geweest. Na een paar minuten zijn we heel snel de bus weer ingestapt.

Vandaag zijn we naar Alcatraz geweest, de beruchte gevangenis van San Francisco, we hebben er een audiotour gedaan en ik vond het echt heel erg interessant en zeer indrukwekkend! Vooral de verhalen over de ontsnappingspogingen, er zijn mensen ontsnapt door met bestek een tunnel te graven, hoe bizar!

Later zijn Monique en ik nog naar meerdere toeristische plaatsen in de stad gelopen, echt heel leuk, Chinatown (alsof we weer in China waren hi hao ni hao) Lombard Street, Postcard View enzovoort, heel erg leuk, heel erg mooi en heel erg koud. Maar dat was weer een reden om veel chocolademelk te drinken natuurlijk :)
De straten zijn hier ontzettend stijl, vooral bij Lombard Street, wij hebben het meeste lopend gedaan (of stukjes met de bus) maar veel toeristen huren een auto en overal uit de auto's hoor je "Ohhhh my Godddd" En "Whoeeehooeee" en dan zie je hele trotse gezichten als iemand de hellingproef weer een keer goed gedaan heeft, echt te grappig..
Alhoewel... Wij gaan morgen onze campervan ophalen (zo'n coole, door een kunstenaar gepimpte camper) en dan... Geen idee, we hebben natuurlijk wel een beetje een route in ons hoofd, maar hoe of wat weten we nog niet. Hangt een beetje van het weer af enzo, we hebben besloten om de besneeuwde gebieden maar over te slaan, we hebben natuurlijk geen warme kleding meer :P

Maar we zien het wel! En jullie horen wel hoe het ons vergaat met ons campertje in de States!!

Op naar de zon!!!

Veel liefs,

Tessa

PS: Het lukt weer op foto's op mijn site te zetten, dus ik heb ook foto's bij de vorige 2 verhalen geplaatst!

• 18 Maart 2012 - 07:31

Dionne:

Leuk verhaal weer tes, geniet van de laatste weekjes van jullie reis in een fantastisch land <3

• 18 Maart 2012 - 09:35

Anneke:

Hee globetrotter !!! Fijn om weer even wat van jou te horen !!! Foto`s altijd leuk, vooral dat schattig wit huisje (Russel). Jakkes zeg die bloedzuigende kevertje !!!! Echt smerig !!! Gelukkig had je alles gewassen ! Voor je het weet, neem je ze mee naar Holland !!! Nauw meisje nu lekker genieten in de USA !!!!! Rij voorzichtig en schrijf gauw weer je avonturen !!!!! Xjes Anneke

• 18 Maart 2012 - 10:22

Anouk:

Hey meiden, wat een leuk verhaal weer, op de bedwantsen na, natuurlijk! Getsie! Hadden ze jullie erg herpakken of viel het mee? Ik hoop het laatste! Zal wel een hele overgang zijn om int koude SF te vertoeven. Die camper klinkt helemaal leuk! Geniet ervan en take care! Tot snel, Joehoe! Xxx nouk

• 18 Maart 2012 - 10:34

OmaZus:

Dus jullie hebben de laatste bestemming bij de kladden.
    Alle "wilde dieren" overleeft en schoon en fruitig in Amerika aangekomen.
    Ik kan me heel goed voorstellen dat oudere mannen om dat soort films hardop lachen,
    ik kan me zo iemand nog erg goed herinneren, het was erg naaste familie van je!!
    Hoop dat jullie nog leuke dagen daar beleven, je zult veel te vertellen hebben straks.
    We zullen nog even geduld moeten hebben.
    Veel liefs:oma.

• 18 Maart 2012 - 13:53

Betty:

Tessa in the States en in the rain, dan kan je vast wennen! Leuke plekjes hebben jullie weer bezocht,
    prachtige huizen in SF en dan Alcatraz, heb daar verschillende films van gezien, ook die ontsnapping met het bestek, dus Tess straks in Nld die film huren, herken je alles weer! Volgens mij moet je straks bij ieder familielid een week slapen om alles te kunnen vertellen, 1 troost gelukkig hebben wij hier geen bedbugs...hahaha ( hoop ik )! groetjes en geniet lekker verder.......

• 18 Maart 2012 - 14:01

Jacqueline Fleere:

Ha die Tessa,
    Wat een belevenissen allemaal!Genieten lijkt me!!
    Veel plezier nog , ondertussen hou ik je plekje warm op Het Kompas!!
    Liefs Jacq.