Big Sur!! - Reisverslag uit Carpinteria, Verenigde Staten van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu Big Sur!! - Reisverslag uit Carpinteria, Verenigde Staten van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu

Big Sur!!

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

28 Maart 2012 | Verenigde Staten, Carpinteria

Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje van mij :) Ik lig nu in onze supervette campervan. Het is nog vrij vroeg, maar het zonnetje schijnt al naar binnen zodat het hier binnen lekker warm wordt. Dat mag ook wel, want de avonden / nachten zijn hier erg koel (ijskoud dus... tussen de 0 en de 6 graden) Maar we slapen er niet minder om hoor, sterker nog, we slapen beter in ons campertje dan in hostels. Het is echt heerlijk om na maanden weer een eigen plekje te hebben :)

Maar laat ik bij het begin beginnen. Na een paar geweldige dagen in San Francisco was het tijd om onze campervan op te halen. Bij het verhuurbedrijf stonden 3 campers waaruit we mochten kiezen, een grote en twee kleintjes. We besloten al snel om voor een kleinere te gaan (is toch wat makkelijker parkeren enzo :P ) De ene kleine camper was op een abstracte manier beschilderd met heel veel groene en gele tinten en de ander, jawel, helemaal beschilderd met walvissen en dolfijnen. Ik hoef denk ik niet meer te vermelden dat ik dolfijnen helemaal geweldig vind! (en walvissen na mijn ervaring met ze in Zuid-Afrika zeer indrukwekkend! :D ) Monique vond hem ook erg mooi, dus vanaf dat moment hadden we een walvis-campervan!
Toen moesten we wegrijden... Er was geen plaats om te oefenen, ik moest gelijk met camper en al door het drukke centrum van San Francisco rijden :P Ik had nog nooit in zo'n groot ding gereden, nog nooit in een automaat gereden (mijn hand grijpt dus af en toe in het niets) en het was maanden terug dat we in een land waren waar ze aan de rechterkant van de weg rijden, al met al dus een hele ervaring :) Maar het is goed gegaan hoor :)

We zijn gelijk naar Napa Valley gereden, bekend om de wijnen die er gemaakt worden. Uiteraard hebben we een wijntour gedaan (heerlijk hoor, voor het eerst dat ik de rode wijnen allemaal lekkerder vond dan de witte) en verder hebben we 3 nachtjes op een camping gestaan. Dat was iets langer dat gepland, maar het bleek dat onze verzekering niet in orde was *oeps* maar jullie hoeven je geen zorgen te maken, we zijn niet meer gaan rijden tot alles goed geregeld was...

En ondertussen zijn we een heel stuk zuidelijker gegaan, flink genietend van het kampeerleven en de prachtige landschappen om ons heen! En het bevalt echt super met de camper. We kunnen gaan en staan waar we willen, we hebben geen plan, iedere ochtend zien we wel wat we gaan doen en aan het einde van de dag veranderen we onze plannen weer. Ook is het echt lekker dat we niet steeds al onze bezittingen mee hoeven te slepen, we hebben gewoon plaats voor alles in de camper. We hebben gelijk een hele voorraad eten ingeslagen in ons kleine keukentje (nu kunnen we kiezen wat we willen eten ipv 4 avonden achter elkaar pasta omdat dat is wat we hebben) en verder hebben we bij een tweedehands boekenwinkel een hele stapel boeken gekocht, hoe heerlijk :)

We zijn nu in een klein plaatsje net voorbij Santa Barbara en om hier te komen hebben we een paar dagen over de Highway 1 gereden, echt een prachtige route. Vooral de "Big Sur-feeling" is geweldig. Je rijdt langs het water, muziekje aan, je kunt overal stoppen, het zonnetje schijnt, het uitzicht is prachtig en dan opeens begin je te glimlachen, dan harder te lachen en dat overweldigende gevoel houdt een tijdje aan :D :D :D Big Sur!
Op een gegeven moment besloten we om ergens te stoppen om te lunchen, dus we smeerden broodjes en zetten onze campingstoelen neer. We keken uit over het water en voor de grap zei ik: "Nou walvissen, show yourself!" (vanaf half maart trekken de walvissen, vanuit Antartica geloof ik, deze kant op) Het was dus nog vrij vroeg in het seizoen. En op dat moment zegt Monique: "Woouuw zag je die staart!!!" Natuurlijk had ik niets gezien en ik was er ook niet helemaal zeker van of ze nou een grapje maakte of niet. Maar wat bleek, in de verte zwommen gewoon meerdere walvissen!!! We zagen de vinnen steeds boven komen en je kan het duidelijk zien wanneer ze uitademen. Hoe toevallig is dat!!! En hoe geweldig!!

Het plan voor vandaag is om naar Death Valley National Park te gaan, maar dat zou nog kunnen veranderen, we zien het wel :) Deze vrijheid is heerlijk en ik kom hier meer tot rust dan in de afgelopen maanden (jaren?? :P ) die behoorlijk hectisch waren (ook echt geweldig hoor hihi mij hoor je zeker niet klagen :D )
We gaan vandaag in ieder geval op zoek naar een McDonalds om weer even gebruik te maken van hun gratis internet om dit verhaal te posten.
Mijn verhalen worden tussen de 150 en 300 keer gelezen, dus dat is voor mij een extra stimulans om lekker door te gaan met schrijven! Ik vind het sowieso heel leuk om op deze manier mijn avonturen te delen (en om alvast wat leuke reacties te krijgen natuurlijk) En het scheelt thuis vast een hoop vertellen, want alles vertellen is denk een onmogelijke opgave :P

Bedankt weer voor het lezen!! :D

Veel liefs,

Tessa xxx

PS: Onze camper heet Moby (niet te verwarren met dat wrak in Zuid-Afrika Toby) en nee ik verzin de namen niet zelf ;) Deze auto rijdt gelukkig wel een stuk beter dan die in ZA :P

PS2: Inderdaad, de plannen zijn gewijzigd, we gaan zo kijken of we eerst naar Disneyland kunnen en dan over een paar dagen naar Death Valley :D Maar ook dat kan nog veranderen ;)

  • 28 Maart 2012 - 19:22

    Margareth:

    Geweldig wat jullie toch allemaal meemaken, Heerlijk om zo een stukje te kunnen meegenieten en mee te beleven. Nog veel plezier en ontspanning (als de zee olifanten?) voor de weken in the States.
    Big hug
    Mar & Ab

  • 28 Maart 2012 - 19:49

    Aat,Karin,Ella,Jana:

    Jullie hebben duidelijk de juiste camper uitgekozen, anders hadden die walvissen zich vast niet laten zien! Wat geweldig weer allemaal. Echt een ander werelddeel waar jullie nu verblijven, maar wederom een prachtige natuur! Cool en koel!
    Veel plezier daar uit het zonnige Holland! Vandaag heerlijk 's avonds buiten gegeten...in het zonnetje en zonder jas.
    Knuffel van Aat, Karin, Ella en Jana

  • 28 Maart 2012 - 19:55

    Theee:

    Hoi Tessn en Monque, wat een belevenissen, zeg! En wat proef ik weer heel veel enthousiasme uit je verhaal!! Super. En dan de wetenschap dat wij de hele week in een vast stramien lopen. Jaja, ik schrrijf we ipv ik, want het merendeeel volgt dit program. Dus jouw verhaal lezend maakt ons ook weer een stukje bewuster van hoee het ook kan. Geniet nog lekker hoor! Ohja, ik hebb dubbele letters; ben niet dronken de knopjes zijn tte klein. Daarbij kan ik het bijna niet teruuglezen, want ook de letters op mijn bb zijn te klein. Jouw verhaal heb ik uiteraard vergrooot:-) dag lieve Tess heb nog veel plezier. X Thee en de mannen

  • 28 Maart 2012 - 20:08

    Anneke:

    Hoi Tess en Monique !!! Wat een gave camper zeg !!!! Helemaal leuk !!! Wat een giller van die Walvissen, ja jullie camper heeft aantrekkingskracht !!! HIHIHi!!!! Gelukkig staan er geen spinnen op !!!! Wat een prachtige foto`s weer, echt schitterend. Wat een uitzicht. Fijn dat jullie het zo leuk hebben !!!! Meiden blijf genieten dan genieten wij ook natuurlijk !!! Liefs xjes Anneke

  • 29 Maart 2012 - 07:24

    Rita:

    Van alle verhalen klinkt dit toch het mooiste hoor.
    Hiervan wordt ik wel jaloers. Zeker als het woord disney is je verhaal voorkomt:p
    Hihi, heel veel plezier daar! Jullie doen wel de bassie en adriaa tour! Die waren ook in Death Valley. :p
    Tot snel!
    xx
    Rita

  • 29 Maart 2012 - 08:28

    Suus:

    Hey meiden, neem heerlijk de tijd om relaxen! Voor je het weet moet je weer van alles. Heel veel plezier nog en tot (redelijk) gauw. Het is erg leuk jullie verhalen te horen! Groetjes suus
    Ps was moby dick trouwens niet die walvis uit dat kinderverhaal?

  • 29 Maart 2012 - 08:40

    Annemarie:

    Leuuuuuuuuuuk!

  • 29 Maart 2012 - 09:53

    Rianne:

    Klinkt allemaal very nice! :D
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

__________________________________________________________________________________________ *Hello world! Here I am* __________________________________________________________________________________________

Actief sinds 02 Okt. 2008
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 53345

Voorgaande reizen:

06 April 2024 - 13 April 2024

Colombia

30 Juli 2016 - 19 Augustus 2016

Madagascar

04 Juli 2015 - 28 Juli 2015

Costa Rica

10 Juli 2013 - 10 Augustus 2013

Zuid-Amerika

26 April 2012 - 16 September 2012

Vakantiewerk belgië

30 Oktober 2011 - 16 April 2012

Around the world

07 December 2010 - 31 December 2010

Terug naar Zuid-Afrika

08 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

Backpacken in Thailand

29 Januari 2009 - 15 April 2009

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: