Freeze a moment - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu Freeze a moment - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu

Freeze a moment

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

06 April 2012 | Verenigde Staten, Flagstaff

It´s never been better!!

Geluksmomentjes :) Iedere dag zorg ik er even voor dat ik stil sta bij alles wat we doen. Iedere dag even een klein momentje om te realiseren dat dit toch wel helemaal geweldig is! Dit alles is echt een droom die uitkomt! De tijd gaat zo snel, we doen zoveel en we genieten zo volop, dat er het bijna zouden vergeten om er even bij stil te staan! (bijna!) :D

In mijn vorige verhaal schreef ik dat we naar Death Valley zouden gaan, maar dat onze plannen nog zouden kunnen veranderen. En dat is ook gebeurd (heerlijk om geen vaste planning te hebben) Vanwege de schoolvakanties hier hebben we besloten om eerst naar Disneyland te gaan. In een foldertje hadden we ergens zien staan dat we konden kamperen in Mickey's achtertuin. Nou dat klonk natuurlijk wel leuk! We hebben dus echt gekampeerd naast Disneyland. Echt leuk, de eerste avond konden we meegenieten van de muziek en het vuurwerk en de volgende ochtend waren we zo in het park.
Hoewel we een paar maanden geleden al in Disneyland Hong Kong waren, was dit toch een hele andere belevenis. Het park in Hong Kong zelf was vrij klein en het ging er meer om de shows. In Disneyland Californië gaat het meer om de attracties. Het park hier is groot! We waren er 1 dag en dat was echt veel te kort! Maar we hebben er uitgehaald wat er inzat, we hebben bijna 15 uur in het park rond gelopen! We staan met veel Disneyfiguren op de foto en we zijn in zoveel mogelijk attracties geweest, leuk leuk leuk :)

De volgende dag zijn we richting Death Valley gereden, zo van Mickey's achtertuin de woestijn in, weer heel iets anders! Maar zo ontzettend gaaf! We hebben hier 3 dagen gezeten (op verschillende plekken) en we hebben echt mooie stukjes woestijn gezien, een zandstorm meegemaakt, een spookstadje bezocht enzovoort. En na weer een paar uurtjes rijden kwamen we in Las Vegas terecht.
Ik had bij Las Vegas nooit echt iets van "hier-moet-ik-heen" (had ik sowieso met heel de VS niet en waar heb ik het nu zo naar mijn zin... ;) )maar goed, wat een geweldige stad! Ik had dat echt nooit verwacht! We lieten onze camper een keer op een parkeerplaats staan en we zijn zelf lekker in het Circus gaan slapen. Een enorm hotel / casino, met veel gokautomaten, winkels, restaurants, barretjes en een indoor pretpark. Het was heel mooi weer, dus we hebben ook nog een tijdje kunnen genieten van de buitenzwembaden, kortom, super!
En 's avonds zijn we natuurlijk naar de strip gegaan. We zijn 2 nachten in Las Vegas geweest en dat is echt veel te kort. We hebben gelukkig wel alle casino's gezien die we wilden zien, Luxor, The Venetian, Paris, New York New York en Bellagio (en ja, we hebben zelfs tijd gehad om in ons heerlijke hotel te slapen) Ook zijn we naar de Stratosphere gegaan, de hoogste toren van Las Vegas die bovenop een klein pretpark heeft. Alle attracties hangen over de rand en dus meer dan 300 meter boven de grond, doodeng, maar ook wel heel gaaf! En dan het uitzicht!

Gisteren hebben we weer een enorm stuk gereden richting de Grand Canyon. Alleen de route erheen is al prachtig. Overal bergen en woestijn! Ook zijn we over de Hoover Dam geweest.
We verlieten Las Vegas in een korte broek en een t-shirt, maar toen we op onze bestemming aankwamen, lag er op sommige plaatsen wat sneeuw... Bizar :D
(en weer niet kamperen dus)

Vandaag was het dan zover, de Grand Canyon, hier keek ik al een hele tijd naar uit!
Ik kan eigenlijk niet beschrijven hoe het was, groots, onwerkelijk, mooi, alsof het niet echt was... Ik weet het niet, maar geweldig was het zeker! We hebben stukken met de auto gereden, we zijn stukjes met een shuttle bus geweest en we hebben nog een stuk gewandeld. Het was werkelijk adembenemend!

De komende dagen gaan we weer terug naar Californië, weer een heel stuk terug dus. We hebben besloten om niet dezelfde route te nemen. Van een stelletje, die we in Nieuw-Zeeland hebben ontmoet, krijgen we steeds allemaal tips. Wij doen een gedeelte van de reis die zij door de VS doen, alleen lopen zij een paar dagen op ons voor. Heel handig, want zo weten we steeds wat de moeite waard is :D

We hebben nog 10 dagen... Nog maar 10 dagen... De tijd vliegt echt!!
Maar ik kan niet wachten om iedereen weer te zien!!
Zorgen jullie er wel voor dat het wat warmer is in Nederland!!

Liefs Tessa xxx

• 06 April 2012 - 09:38

Thea:

Wauw, jij neemt mooie bagage mee in je rugzak zeg! Geweldig. Uit je verhalen voel ik je enthousiasme en je mooie belevenissen. Goed zo! Herinner je gisteren, droom van morgen en leef vandaag! En dat doe je! Geniet nog volop, zuig alles op en teer straks als je weer thuis bent op de baagage uit je rugzak. Ik zie er enorm naar uit je een dikke theetantepakkerd te geven! Tot snel. X Thee

• 06 April 2012 - 11:31

Beau:

ik ben er stil van! heerlijk zeg! en die warmte moet je maar verzinnen hier.. vanmorgen lag er weer ijs op de daken! veel plezier en tot snel kanjer. xxxx beau

• 06 April 2012 - 11:48

Anouk:

Yes, nog 9 dagen, nog 9 dagen, nog 9 dagen!!!!
    Lekker nog even genieten Tess!! En je hoeft niet meer van mij te dromen, want binnenkort zien we elkaar weer in het ECHIE! :-D Can't wait! :-D
    Nu nog even al het mooie afkijken van wat je nog gaat bezoeken enneuh... Verpak je de mooie (en minder mooie) herinneringen goed?! ;-) Mee naar Nederland nemen, hoor!

Dikke KUS! XXX

• 07 April 2012 - 15:25

Anneke:

Hee Tess ! Wat een prachtige foto`s weer !!!! Goed dat je alles zo vast legd ! Zo vergeet je het tenminste niet meer !!!! Alleen die lollies, JAKKIE ! Blijf genieten de laatste dagen !!!! Xjes Anneke

• 07 April 2012 - 17:42

Rita:

Wauwie! Ik ben jaloers! Klinkt top en zo ziet het er ook uit!
    Gelukkig ben je snel weer terug :D Jeeej

• 08 April 2012 - 13:00

Betty:

Ohhhhh, weer super mooie foto's! Nog een weekje en dan zien we je gelukkig weer, geniet nog even
    lekker!!
    Ennne, je hoeft geen snoep voor ons mee te nemen hoor!!! Brrrrrr....
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX dikke kus!