Reiskriebels - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu Reiskriebels - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu

Reiskriebels

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

16 Oktober 2011 | Nederland, Beverwijk

Whaaaa nog 2 weken! Nog 2 weken!! Sorry hoor, maar ik begin onderhand lichtelijk te stuiten! Nog maar 2 weken!
Dat reizen mijn grote passie is, is natuurlijk bekend. Dat ik constant bezig ben met het plannen van een volgende reis, is ook geen nieuws. Maar een wereldreis, wouw, dat is voor mij echt een droom die uit komt!!
Ik zat er al heel lang aan te denken om een langere tijd te gaan reizen, maar de plannen waren nooit echt concreet. Tot ik van Monique hoorde dat zij ook dit soort plannen had. We besloten gezellig samen te gaan en vanaf dat moment kwamen onze plannen in een stroomversnelling terecht.

Bij het reisbureau hebben we ons laten informeren over de mogelijkheden. En het kwam er in het kort op neer dat eigenlijk alles mogelijk was. Ter plekke besloten we om eerst een maand naar China te gaan. We landen in Peking en hebben dan een maand om naar Hongkong te reizen. Vanuit Hongkong vliegen we naar Auckland (Nieuw-Zeeland) en Australië om er te reizen en te werken. Na een paar maanden vertrekken we naar Californië om daar de laatste maand van onze reis door te brengen.
Als we daarna terug naar Amsterdam vliegen, hebben we een heel rondje om de wereld gemaakt :) En zijn we ongetwijfeld vele geweldige ervaringen rijker.

Toch vind ik het moeilijk om me voor te stellen dat ik straks echt zo lang van huis ben.
Kelly (mijn zusje) weet het wel mooi te vertellen: “Op de dag dat jij weggaat, doe ik al jouw kleding in dozen. Die dozen gaan naar zolder en dan heb ik een extra kledingkast. De andere kledingkast gaat weg en daar komen dan papa’s fitnessapparaten. Ohja, en mama wil graag een extra bed!”
Dank je Kell, fijn om te weten dat ik zo gemist ga worden haha! ;)

Zoals het er nu voor staat blijven we 10 maanden weg. 10 Maanden waarin ik mijn leuke collega’s, lieve vriendinnen en geweldige familie ga missen. Maar ook 10 maanden waarin ik zoveel nieuwe en inspirerende mensen ga ontmoeten, nieuwe plaatsten ga ontdekken en nieuwe dingen ga zien en ervaren. Hoe geweldig is dat! Ik kan echt niet wachten!!!

“Certainly, travel is more than the seeing of sights; it is a change that goes on, deep and permanent, in the ideas of living”

Tijdens mijn reis zal ik via deze site proberen om jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden!

Veel liefs,

Tessa :D

PS: Nog 2 weken! Nog 2 weken!!

• 16 Oktober 2011 - 14:00

Chantal:

Heel veel plezier Tessa! xx

• 16 Oktober 2011 - 19:16

Betty:

Lieve Tess,onze globetrotter,
    We wensen je een behouden reis en een spetterend verblijf in alle landen die jullie zullen aangaan. We gaan je natuurlijk wel heel erg missen,maar gelukkig kunnen we je via
    deze site volgen en dat gaan we zeker doen. Out of sight, maar zeker niet out of mind! Geniet van alles en be carefull!
    Un fuerte abrazo en MUCHOS besos!

• 17 Oktober 2011 - 09:51

Sylvia:

Hi Tessa,
    Wat heerlijk dat je zolang weggaat! Geniet van de reis, het eten, de sfeer, de plaatsen waar je komt, de mensen.. alles! Ik ga je zeker volgen! Als ik weer geld heb ik wil ik ook naar Australië en Nieuw Zeeland :) Heel veel plezier, en pas op je zelf he.

xx Sylvia