Ni hao!! - Reisverslag uit Peking, China van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu Ni hao!! - Reisverslag uit Peking, China van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu

Ni hao!!

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

02 November 2011 | China, Peking

Lieve allemaal,

Hier dan eindelijk een berichtje uit China. Afgelopen zondag zijn Monique en ik vanuit Nederland vertrokken. De reis duurde zo'n 10 uur en viel mij erg mee. 's Ochtends kwamen we aan en nadat we onze spullen in ons hostel 'Happy Chopsticks' (gekozen vanwege de leuke naam) gedumpt hadden, zijn we de stad gaan verkennen. Ik wist echt niet wat ik kon verwachten, eerlijk gezegd waren mijn verwachtingen niet te hoog, maar wouw, wat een stad! Op ieder hoekje van de straat staat een prachtig chinees/historisch gebouw, dus dat maakt het wel erg aantrekkelijk om de stad per voet te verkennen!
Nog een voordeel is dat de Chinezen zo aardig zijn! Allemaal zeer beleefd en vriendelijk en ze hebben nog humor ook. Wel jammer dat er bijna niemand is die Engels spreekt (echt geen woord!!) en dat hun gewoontes, door ons westerlingen, als vies worden beschouwd, smakken met eten en rochelen (met slijmslierten en al... :S) op straat. Wat eigenlijk ook wel weer erg grappig is!
Gisteren zijn de naar het beroemde zomerpaleis geweest, werkelijk een prachtig park (en nog groot ook) met allemaal mooie natuur en bijzondere gebouwen. Hier hebben we uren rond gelopen en genoten van alles om ons heen. Helaas is er hier wel heel veel mist (smog??) waardoor genieten van het uitzicht er niet in zit... Zelfs de daken van gebouwen zijn amper te zien...
Vandaag zijn we naar de Great Wall geweest, de trekpleister van China natuurlijk. We waren van tevoren wel een beetje bang dat de mist het zou verpesten, maar dit is de eerste mooie dag geweest. Geen mist en de zon heeft gewoon de hele dag geschenen! Het was een flinke klim, maar zo mooi en zo bijzonder! Op de plek waar wij waren, waren bijna geen toeristen (terwijl er delen zijn waar de muur bijna bezwijkt onder het aantal toeristen) en we hebben heerlijk gewandeld. Na alle verhalen en foto's van de muur was het geweldig om er zelf te zijn, om het zelf te ervaren. Op sommige plekken was er weinig van de muur over en moesten we klimmen om verder te kunnen :) We hebben er zeker 3 uur rond gedwaald en eigenlijk had ik er wel de hele dag kunnen blijven! De muur, de zon, de rust, de uitzichten, super!!
Zojuist zijn we terug gekomen van de night market, erg bekend omdat je hier bijna alles kan proberen wat eetbaar schijnt te zijn... Zeesterren, hondenvlees, gefrituurde kuikens, zeepaardjes, inktvis, alle lichaamsdelen van het schaap en de koe (echt alle delen... xD). Zelf hebben we een gefrituurd ijsje gehaald (erg lekker) en hebben we een slang op een stokje gegeten (errug bijzonder...) Ook dit was weer een hele nieuwe ervaring :P
En over eten gesproken, de eerste avond in China hebben we Peking Duck gegeten, de maaltijd van Peking! En het was inderdaad erg lekker!!

Ik kan zo nog wel pagina's lang doorgaan met het beschrijven van de dingen die we hier meemaken, maar dat gaat 'm natuurlijk niet worden. Tot nu toe vind ik China echt geweldig en kijk ik ontzettend uit naar de dingen die we hier de komende weken nog gaan meemaken. De reis is pas net begonnen!
Morgen verlaten we Peking en gaan we met de nachttrein naar Xian, schijnt ook weer heel wat te worden... Nou ik ben benieuwd! :D

Veel liefs,

Tessa

PS: een enorm minpunt van China is dat facebook door de overheid geblokkeerd is... (pfff als ik dat toch van tevoren had geweten...) Kheb nu al last van afkickverschijnselen haha, maar misschien is het ook wel weer goed... :P
Mijn telefoonnummer werkt vanaf 5 november ook niet meer (nummer kan dus verwijderd worden) en het contact gaat dus via deze website en per mail :)

  • 02 November 2011 - 13:36

    Suus:

    jaaaaa, leuk om te lezen! have fun! x suus

  • 02 November 2011 - 13:37

    Moniek:

    Wow, nog geen week weg en al zoveel bekeken en gedaan! Heb je de komende 10 maanden ook nog een rustdag ingepland =P Wel stoer dat je slang gegeten hebt! (zal t Sjaak maar niet vertellen...) Ben benieuwd wat je nog meer tegen gaat komen! XxX

  • 02 November 2011 - 14:06

    Tess 2!:

    Oeeeeh klinkt goed allemaal! Dus je bent nu stoffig van het smog/smok hoe je het ook schrijft?:p

    Ik ben gepromoveerd naar Tessa 1 dus dat is natuurlijk een voordeel voor mij dat jij op reis bent. Dat was namelijk echt mijn droom hahahhah.

    Geniet er van kind, volgens mij ga je nog heeeeel veel leuke dingen beleven! Liefs mij! x

  • 02 November 2011 - 14:49

    Arend Heeringa:

    Klinkt allemaal geweldig!
    Wat het smakken betreft: ik doe dat zonder slierten te trekken..
    We reizen in gedachten met je mee!
    Liefs Papssss

  • 02 November 2011 - 15:17

    Claudia:

    Wauw, goed om te horen dat het nu al zo'n succes is :) Mijn neef heeft er idd ook last van dat hij niet op facebook kan, hij kan wel hyves gebruiken, dus misschien is dat een tip?
    Wij missen je wel hoor, Tes! Gister kwam je weer ff ter sprake na zumba ;) En je Afrikaanse liedje wordt natuurlijk voorlopig gebruikt voor in de les :D

    Enjoy!

  • 02 November 2011 - 15:33

    Karin:

    Wat heerlijk om weer een verslag te lezen!
    Jullie hebben al veel gezien in zo'n korte tijd. Veel plezier daar en tot mails.
    Zai Jian (tot ziens)

  • 02 November 2011 - 15:36

    Je Ouwe Oma:

    Hallo Tess
    Fijn dat jullie goed en wel daar in China aangeland zijn, tussen spuug, rochels
    en zo meer, maar dat geeft niet, het gaat om het genieten.De een houdt van jam, de ander van kikkerdril. Alles maar goed in je geheugen opslaan dan kun je straks nog lang na genieten.
    Kusjes: oma, doei.

  • 02 November 2011 - 15:45

    Erna:

    Lieve Tessa,

    Leuk om te horen dat je al zulke heerlijke dagen hebt gehad :D heel veel plezier en ik volg je verslagen ;)

    Dikke kus Erna

  • 02 November 2011 - 17:18

    Anneke:

    Ha die Tess en dat helemaal vanuit het verre Peking ! Fijn om je verhalen weer te lezen en die heerlijke gerechten, Jakkie hondenvlees !!!! Nee, geef mij maar nasi met kipsaté dat ga ik nu zo dadelijk eten. Heel veel fun daar en blijf schrijven....
    X Anneke

  • 02 November 2011 - 17:30

    Thea J:

    Tessa, wat fijn van je te horen! Ga zo door! Kus T

  • 02 November 2011 - 17:56

    Noor:

    Een heel jaar weg, echt dapper van je, lekker reizen dingen zien, ben super jaloers! Maar hoe kan je ijs frituren? Nou goed, heeel veel plezier nog met monique en een goede reis naar Xian!

    Liefs Noor

  • 02 November 2011 - 19:21

    Nienke De Jonge:

    Hoi Tessa,

    Het klinkt allemaal geweldig:-) Misschien toch nog eens overwegen om China te bezoeken, je bent zo enthousiast.
    Hier gebeurt weinig anders dan anders. Ik kan je wel melden dat de Zumbaparty ontzettend leuk was!!! Maar volgens mij ben je volgend jaar wel weer terug met Halloween, dus kan je dan ook mee.
    In ieder geval nog heel veel plezier en ik kijk uit naar verdere reisverhalen.
    Groetjes.

  • 03 November 2011 - 08:45

    Rita:

    Jemig, klinkt alweer top! Ben nu al jaloers! Maar wij hebben het ook niet verkeerd hoor. Er is voor vandaag 20 graden voorspeld! Daar is de chineze muur niks bij natuurlijk. Pffff
    xxxx
    veel plezier nog!

  • 03 November 2011 - 18:25

    Mamssss:

    Zit ik ook eindelijk op facebook, heb jij er niets aan!!!!!
    Is toch je schouderpiercing eruit gezweerd of is het gezworen!?
    Byebye love!

  • 03 November 2011 - 20:44

    Krekel!:

    Ek maak dit net omdat dit te veel nederlands op jou bladsy is xD
    en omdat ek nou nie direk en engels sal praat nie,is miskien afrikaans beter,maar ek moet nog steeds se: may the sparkly rest in pieces!

    en krekel! xxx

    oh en ek wag nog op 'n chineeez nummer man! :)

  • 06 November 2011 - 11:08

    Karin Elise:

    Haha, voor het eten hoef ik niet naar China zie ik! :))

    (hoewel, op weg naar Down Under een dagje in Hong Kong doorgebracht dus ik heb er wel eens aan geroken)

    Maar wat een leuke dingen hebben jullie al gedaan en gezien, en jullie zijn nog maar net vertrokken!

    Ik blijf jullie volgen, tof dat jullie een reisblog bijhouden! Ga zo door! :)

    Karin Elise (omdat er meer hondjes zijn die Fikkie heten)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

__________________________________________________________________________________________ *Hello world! Here I am* __________________________________________________________________________________________

Actief sinds 02 Okt. 2008
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 53343

Voorgaande reizen:

06 April 2024 - 13 April 2024

Colombia

30 Juli 2016 - 19 Augustus 2016

Madagascar

04 Juli 2015 - 28 Juli 2015

Costa Rica

10 Juli 2013 - 10 Augustus 2013

Zuid-Amerika

26 April 2012 - 16 September 2012

Vakantiewerk belgië

30 Oktober 2011 - 16 April 2012

Around the world

07 December 2010 - 31 December 2010

Terug naar Zuid-Afrika

08 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

Backpacken in Thailand

29 Januari 2009 - 15 April 2009

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: