Alles is hier anders :D - Reisverslag uit Chengdu, China van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu Alles is hier anders :D - Reisverslag uit Chengdu, China van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu

Alles is hier anders :D

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

08 November 2011 | China, Chengdu

Hallo allemaal,

Hier weer even snel een berichtje uit China. Ik zit al een half uur op internet en heb al 2 regels kunnen typen... Zeer frustrerend, helemaal aangezien er een jongen naast me zit te facebooken met supersnel internet, nou ik heb alles geprobeerd, maar mijn facebook doet het hier niet hoor :P

Na Peking zijn Monique en ik met de nachttrein naar Xian vertrokken, we hadden een van de goedkoopste kaartjes dus onze plekken (hardseats) waren niet al te best. Ik had slechter verwacht, maar goed, het was weer een hele ervaring. Vooral omdat we tussen alleen maar Chinezen zaten (die echt echt echt geen woord engels spreken, maar ik heb ondertussen al wel wat woordjes chinees geleerd :) ) Monique en ik lagen de hele treinreis dubbel om de eetgewoontes van de Chinezen. Wij hadden een tas vol chips en chocola, maar de Chinezen hebben een tas vol kippenpootjes (waar ze eerst de nageltjes van af bijten, dan uitspugen om daarna het voetje af te kluiven...) of eendenkoppen :P
Toen we zo'n 11 uur in de trein gezeten hadden, belde mijn moeder om te zeggen dat mijn oma overleden is :( Daarvoor was ik al klaar met de treinreis, maar toen helemaal :(
Zo raar om op zo'n moment aan de andere kant van de wereld te zitten...

In Xian zijn we naar het beroemde terracotta leger geweest en dat was erg indrukwekkend om te zien. In Nederland wilde ik al graag naar die expositie, maar ben er uiteindelijk nooit heen geweest omdat het aan de andere kant van het land was. Dus nu ben ik er toch geweest (na een treinreis van 12 uur en aan de andere kant van de wereld :p )
Verder was het hostel waarin we verbleven echt super! Later bleek dat het hostel in de top 10 van beste hostels ter wereld staat :D

Nu zitten we ook wel in een leuk hostel, het was vroeger een drukkerij dus het heeft een beetje een fabrieksuitstraling. De plaats waarin we nu zitten is Chengdu, dat per trein 16 uur van Xian af ligt. Dit keer hadden we toch maar een duurder treinkaartje gekocht en hadden we een bed. We sliepen in een coupe met allemaal rijen van 3 bedden boven elkaar. Monique en ik sliepen in de bovenste bedden, het was bijna onmogelijk om daar met het trappetje in te komen. Daarna moesten we kruipend (als een rups) bij het hoofdeinde zien te komen, geniaal, als ik in bed lag, kwam ik bijna tegen het plafond aan en onze benen staken natuurlijk ook uit het bed. Maar we hebben heerlijk geslapen in die trein, niet normaal!!

We zijn naar Chengdu gegaan vanwege de panda's. Er is hier een panda breeding center en hier worden de panda's gefokt om ervoor te zorgen dat ze niet uitsterven. Vanochtend zijn we er geweest en het was heel bijzonder om die prachtige beesten te zien! Ze hadden ook iets van 8 jonkies, die natuurlijk heel erg schattig waren!
Straks gaan we Chengdu zelf verkennen en morgen gaan we weer 12 uur in de bus, op weg naar een nieuwe bestemming in China!

Het staat ook al in mijn vorige berichtje, maar ik vind China echt geweldig! Het is zo anders dan alle andere landen waar ik tot nu toe ben geweest en veel minder gericht op westerse toeristen. Ze zijn er wel, natuurlijk, maar Monique en ik zijn vaak de enige blanken bij een mega toeristische attractie. Het feit dat de Chinezen bijna geen engels spreken, maakt het reizen hier wel lastig (voor de chinezen op straat die wel engels spreken moet je oppassen, want die proberen je op te lichten) maar iedereen probeert je altijd zo goed en zo kwaad als het gaat te helpen :D En met handen en voeten kom je er uiteindelijk wel :D

Veel liefs,
Tessa

PS: Lieve familieleden, heel veel sterkte morgen!! In gedachte ben ik bij jullie!! xxxx
PS2 Mijn telefoonnummer doet het vanaf nu niet meer hoor!

  • 08 November 2011 - 09:05

    Mamssss:

    Hoi Tessa, wat een goed verhaal weer. Ik zou bijna geen kip meer eten.....
    En wat een mooie foto's!!!!!!
    Prachtige outfit hoor!
    En die muur..... wat is die lang he

    XXXXXX

  • 08 November 2011 - 09:24

    Arend Heeringa:

    China klinkt inderdaad fantastisch.
    Ik zal deze berichten uitprinten en meenemen naar Friesland.
    Dat biedt een beetje troost.

    Groet Papsss

  • 08 November 2011 - 09:24

    Arend Heeringa:

    China klinkt inderdaad fantastisch.
    Ik zal deze berichten uitprinten en meenemen naar Friesland.
    Dat biedt een beetje troost.

    Groet Papsss

  • 08 November 2011 - 10:46

    Ab Jenema:

    , . .
    .
    Prettige reis en geniet van al dat moois. Mooie foto's. Groeten van je oompje Ab.

  • 08 November 2011 - 11:03

    Annemarie:

    WOUW, wat een prachtige foto's!

    gecondoleerd met je oma tes

  • 08 November 2011 - 14:11

    Dionne:

    Tes!! en monnik natuurlijk!!! Wat een super leuk verhaal, ben erg jaloers china trok mij nooit zo als land maar als ik dit zo leest lijkt het me toch wel een hele bijzondere ervaring!!! Heel veel plezier geniet ervan. Nederland maakt zich op voor de intocht van Sinterklaas aankomend weekend ;) En verder is het koud haha dus je mist niks! Enjoy and be careful!! Xoxo

  • 08 November 2011 - 15:48

    Debby:

    He tessa,

    Allereerst gecondoleerd met het verlies van je oma. Heel vervelend om niet bij je familie te zijn nu denk ik zo.

    Als tweede, leuk om weer een update te lezen van jullie reis. Klinkt een beetje ranzig soms met die kip en eend maar toch interessant hun eetgewoonten ;-).
    Hele fijne reis en hoop snel weer iets te lezen, geniet!

    X deb

  • 08 November 2011 - 18:03

    Moniek:

    Hey Tes,
    Gecondoleerd! Wel kut nu je zo ver weg zit...
    Ik heb je een mail gestuurd met foto's van de lampionnen en een iets uitgebreider verhaal dan hier =)
    XxX

  • 08 November 2011 - 18:25

    Beau:

    Oo lieve tessa! had ik even geen tijd, uiteraard wel al op je mailtje gereageerd. Maar dan lees ik dit nu pas-.... Gecondoleerd lieverd!
    Ik vind het leuk te horen dat je het zo top hebt! maar dat je nou die hele eetgewoontes met ons moet delen...... haha! me maag is gelukkig sterk genoeg!
    xxxx

  • 08 November 2011 - 19:58

    Thea:

    Hoi lieve Tess,
    ook jij natuurlijk gecondoleerd met het verlies van je oma. Idd, heel vervelend dat je ver weg zit en ook weer heel fijn dat je vorige maand nog zo'n fijne dag beleefd met elkaar hebt! Houd dat vast!
    Wat een geweldige schrijfster ben je toch. Daar moet je echt iets mee gaan doen! Ik geniet van jouw beeldende verhalen. Het is alsof ik er zelf ben (hmm hoe anders is de werkelijkheid:-( ) Enige foto's, mooie avonturen. Meisje, pas op jezelf en op elkaar en GENIET vooral! Hele dikke kus van ons! XX Thea

  • 08 November 2011 - 20:24

    Ylva:

    Hey Tess,

    Gecondoleerd met je oma! Wat vervelend lijkt me dat, om zo ver weg te zitten als je oma overlijdt..
    Gelukkig heb je zo te zien genoeg afleiding daar. Wat een mooie foto's zeg :) Vooral die in kostuums vind ik geweldig haha. Veel plezier nog! Ik kijk uit naar de rest van je verhalen!!

    XX

  • 08 November 2011 - 22:14

    Anouk:

    Lieverd,
    Als eerste gecondoleerd met je oma! Dat is even balen...als je zo ver weg zit! Ik denk aan je hoor!

    Raar om nu ook over andere dingen te schrijven, maar ik reageer toch even op de test van je verhaal.
    Logisch dat jij niet op facebook kunt, hallo, jij bent wel Tessa hoor! Een gevaar voor de chinese samenleving... ;-)
    Wat betreft die eetgewoonten: kijk...dat noem ik nou eens nagelbijten!!

    Mooie foto's weer, mevrouw!
    nou... take care en ik wacht met smart op je volgende verhaal!
    Dikke knus

    Ps: kun je niet ergens kaarsje branden voor je oma?

  • 09 November 2011 - 10:57

    Bernadette:

    Ni hao Tessa, hier een berichtje van je golfcollega. Wat ontzettend leuk om je op deze manier te kunnen volgen! Ik heb je de laatste weken waarin je werkte niet meer gezien, maar zag je kaartje hangen op het prikbord en was nog steeds van plan om iets van me te laten horen. Heel leuk om te lezen hoe je de reis ervaart. En voor mij heel herkenbaar natuurlijk, omdat ik er net geweest ben. Ik wens je heel goede maanden en veel leuke en bijzondere ervaringen. Take care! Liefs, Bernadette

  • 10 November 2011 - 18:43

    Marion Appel:

    Hai meiden ik reageer bij jou Tess, want omdat jij zolang de computer bezet hield kon Monique natuurlijk niets schrijven, terwijl ze natuurlijk stond te trappelen van ongeduld.
    Tess gecondoleerd met je oma, al zal het een beetje onwerkelijk zijn nu zo ver weg.
    Wat zien jullie er prachtig uit in die chinese kleding, de kleding was zeker van hele grote chinezen geweest, want jullie hebben geen hoog water.
    We horen gauw van jullie na jullie nieuwe paardentrektochtavontuur.
    Dikke knuffel meiden
    Mam

  • 12 November 2011 - 08:53

    Katinka:

    Hey Tess,
    Gecondoleerd met je oma! Wat vervelend dat je dan zo ver weg zit. Veel sterkte!

    Wat een verhaal, lijkt me super gaaf om allemaal mee te maken.
    Groetjes aan Monique en ik hou je verhalen in de gaten!

    X katinka

  • 13 November 2011 - 11:21

    Jacqueline Fleere:

    Dat ziet er erg gaaf uit allemaal, veel plezier verder, maar dat gaast vast wel lukken.
    Heb je gemaild, maar ontvang je dat?
    Liefs Jacq.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

__________________________________________________________________________________________ *Hello world! Here I am* __________________________________________________________________________________________

Actief sinds 02 Okt. 2008
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 53374

Voorgaande reizen:

06 April 2024 - 13 April 2024

Colombia

30 Juli 2016 - 19 Augustus 2016

Madagascar

04 Juli 2015 - 28 Juli 2015

Costa Rica

10 Juli 2013 - 10 Augustus 2013

Zuid-Amerika

26 April 2012 - 16 September 2012

Vakantiewerk belgië

30 Oktober 2011 - 16 April 2012

Around the world

07 December 2010 - 31 December 2010

Terug naar Zuid-Afrika

08 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

Backpacken in Thailand

29 Januari 2009 - 15 April 2009

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: