Snakes, spiders, dingoes and a car crash - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu Snakes, spiders, dingoes and a car crash - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu

Snakes, spiders, dingoes and a car crash

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

25 Februari 2012 | Australië, Rainbow Beach

Heey,

Hier weer een berichtje uit Australië!!
Omdat we onze reis behoorlijk ingekort hebben en we toch alle geplande excursies willen doen, hebben we een heel vol, maar een geweldig schema! De ene dag doen we nog leukere dingen dan de ander! En dat houdt in... veel te vertellen :)

Na het heerlijke Byron Bay zijn we naar Mooloolaba gegaan. Van dat hele plaatsje hadden we nog nooit gehoord, maar waarom zouden we er niet heen gaan. Toen we er aankwamen was het prachtig weer en zijn we bij een riviertje/zee gaan liggen. Wat te drinken erbij, een boekje erbij en als we het te warm kregen, namen we een duik in het zoute water. Genieten dus. Op een gegeven moment bedacht ik mij dat ik wel naar de overkant kon zwemmen, het was namelijk niet ver. Nou, toen ik dus halverwege was, kreeg ik een beetje een paniekaanval, het was modderig water dus ik kon de bodem niet zien en ik bedacht me opeens dat hier ergens in de buurt wel eens krokodillen of haaien konden zitten. Als een gek begon ik terug te zwemmen, tot ik opeens iets enorms en slijmerigs tegen me aan voelde zwemmen. Ahhhhh! Het bleek een kwal te zijn die het gelijk nodig vond om me te prikken... nou zeg! Het deed niet echt pijn, maar omdat Australië bekend staat om zijn dodelijke kwallen, vertrouwde ik het toch niet helemaal. Gelukkig hebben ze bij het hostel gediagnosticeerd dat ik het zou overleven :) Geen dodelijke kwallen in dit gebied :) Later hoorde ik wel dat er bullsharks zwemmen en ik heb nog heel veel andere kwallen gezien. Dus op dat moment hebben Monique en ik besloten om niet meer zomaar ergens te gaan zwemmen :P

We gingen naar Mooloolaba omdat de Australia Zoo daar vlakbij ligt, zoals sommigen misschien wel weten is/was dit de dierentuin van Steve Irwin. Het was echt een prachtige dierentuin en overal liepen verzorgers met dieren die informatie gaven over de dieren, ook mocht je de dieren aanraken en met ze op de foto. Echt onwijs leuk dus, en nog belangrijker, er werd heel goed op het welzijn van de dieren gelet. Ik denk echt dat mensen meer respect voor dieren krijgen als ze er goede ervaringen mee hebben, dus ik vind het een geweldig concept! We hebben een hele tijd naast kangaroes in het gras gelegen, we hebben koala's geaaid, een krokodilletje vast gehouden, we staan een de foto met een achidna (een watte??) en nog veel meer. Echt super! Ook hebben we natuurlijk een van de befaamde krokodillenshows bekeken, wat een monsters zijn dat! Die wil je echt niet in het wild tegenkomen!
In de dierentuin heb ik ook de biografie van Steve Irwin gekocht en ik heb het boek in 1 dag uitgelezen, ik vind het echt heel bijzonder wat hij allemaal voor het behoud van wildlife gedaan heeft!

Na Mooloolaba zijn we naar Rainbow Beach gegaan. Het klinkt heel leuk, maar het plaatsje zelf is niets aan. Alhoewel, we hebben een tour gedaan om wilde dolfijnen te voeren, dat was natuurlijk superleuk! Ze waren zo gewend aan toeristen (maar niet afhankelijk van) dat ze erg dichtbij kwamen. Een van de dolfijnen zwom zelfs tegen me aan en bleef op mijn voeten liggen :P Leeeeeeeeeeuk!!!!

Verder is er in dit plaatsje echt niets te doen, maar toch gaat iedereen erheen vanwege tours die naar Fraser Island gaan, het grootste zandeiland ter wereld. Met een hele groep zijn we met een gids in 4x4 jeeps vertrokken. Toen we op het eiland aankwamen, bleek het alleen ontzettend slecht weer te zijn. De omstandigheden op het eiland waren slechter dan dat het in jaren geweest is. Heerlijk... Om de beurten zouden we in de jeeps over het eiland scheuren, over de meest onbegaanbare paden en over het strand. Ik wilde heel graag rijden, maar toen ik zag wat voor paden het waren en met wat voor snelheid we daar overheen moesten gaan, besloot ik dat ik die verantwoordelijkheid niet wilde nemen (we zaten met z'n 8en in een onverzekerde auto en er zijn in het verleden best veel doden gevallen) Maar helaas helaas helaas verloor een van de meiden in onze auto de controle over het stuur en knalden we tegen een boom aan (gelukkig dat die boom er stond, anders waren we van een helling af gereden en weetikveelwaar uitgekomen) We wisten allemaal gelijk dat het niet goed was, gelukkig geen gewonden, maar de auto zag er niet uit. We hadden een lekke band, een enorme deuk en een gespleten radiator waar allemaal chemische rotzooi uit lekte. Nadat de band vervangen was, moesten we er toch mee naar een dorpje rijden, dat hield dus in dat we om de paar minuten moesten stoppen om met water de motor af te koelen. :P Gelukkig kregen we in het dorpje een andere auto en hoefden we niet heel veel voor de schade te betalen, al blijft het zonde van het geld natuurlijk... Later heb ik wel een klein stukje over het strand gereden, maar de schrik zat er bij iedereen toch behoorlijk in!

Eigenlijk zouden we gaan kamperen op het strand, in the middle of nowhere, maar omdat het weer zo slecht was, zijn we op een camping gedropt. De tentjes waren zeer slecht en we sliepen in een slaapzakje op de grond. Maar ach, ook weer meegemaakt en zoveel scheelde het niet met de plankmatrassen die ze in China hebben! Op de camping was het onwijs gezellig en er liepen ook constant dingo's (wilde honden) over het terrein, ze schijnen heel gevaarlijk te zijn, maar ik vind ze prachtig. In tegenstelling tot de giftige spinnen en slangen waar we weer het een en het ander van gezien hebben... We zijn 3 dagen, 2 nachten op Fraser Island gebleven. Overdag lekker touren en 's avonds chillen op de camping. Hoewel het heel veel geregend heeft (tot aan overstromingen en riviertjes in tenten aan toe) hebben we een hele leuke tijd gehad, gewoon omdat de groep zo gezellig was.

Morgen gaan we met de bus naar Airlie Beach om vervolgens een paar dagen op een zeilboot door te brengen. Laat het ajb mooi weer zijn!!!!!

Oh... terwijl ik dit schrijf, krijg ik het weerbericht voor vannacht door... Zeer zware regenval met een grote kans op overstromingen... Dus misschien gaan we helemaal niet zeilen, omdat we nog een paar dagen vast zitten in het geweldige Rainbow Beach... We gaan het zien :P Het is hier ook geen moment saai haha!

Ik hoop toch echt dat jullie beter weer hebben!! Is de lente al in aantocht?? In april moet het in Nederland wel mooi weer zijn hoor! Ik kom maandagochtend 16 april thuis en dan vetrek ik eind juni weer om op een camping in de Belgische Ardennen te gaan werken! :D

Veel liefs,

Tessa

  • 25 Februari 2012 - 08:16

    Thea:

    Hi Tess, wat een avonturen zeg! En zo blij dat je besloten hebt niet over zomaar te gaan zwemmen! Anders had deze Theetante je weer even berispend toegesproken (duhh) en dan die boom die op je pad stond, gelukkig maar. En die dolfijnen, fantastisch!! Dolfijnentrainer in Harderwijk is oolk een leuk beroep:-) en dan die camping in Begie. Net nu wij onze sleurhut verkocht hebben, duhh-;( hoe heet die damping? Ik wens je nog heel veel plezier en ik geniet hier van het voorjaar (zonder regen) dikke kus, Thee

  • 25 Februari 2012 - 10:34

    Anneke:

    Heee Tessie !!!! Meisje wat een ervaringen weer !!! Wel eerst even bij stil staan hoor wat je gaat doen. Is het verantwoord of niet !!!! Wij willen je natuurlijk wel weer heelhuids thuis zien komen ! ( grappig precies op mijn verjaardag) Wat gaaf zeg met de dolfijnen, dat lijkt mij ook super leuk !Vandaag lijkt het hier wel lente ! Mooie blauwe lucht en het zonnetje schijnt, kortom heerlijk. Tess nog heel veel plezier daar !!! Xjes van ons allemaal !!!!

  • 29 Februari 2012 - 19:31

    Betty:

    Tjonge, jonge Tess, wat een ervaringen, zou ze niet allemaal met je willen delen........Gelukkig
    allemaal goed afgelopen! We hebben nu voorjaarsvakantie en het weer is erg grijs, hopelijk
    is dat in april een stuk beter. Geniet lekker verder en doe vooral voorzichtig! Liefs.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

__________________________________________________________________________________________ *Hello world! Here I am* __________________________________________________________________________________________

Actief sinds 02 Okt. 2008
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 53298

Voorgaande reizen:

06 April 2024 - 13 April 2024

Colombia

30 Juli 2016 - 19 Augustus 2016

Madagascar

04 Juli 2015 - 28 Juli 2015

Costa Rica

10 Juli 2013 - 10 Augustus 2013

Zuid-Amerika

26 April 2012 - 16 September 2012

Vakantiewerk belgië

30 Oktober 2011 - 16 April 2012

Around the world

07 December 2010 - 31 December 2010

Terug naar Zuid-Afrika

08 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

Backpacken in Thailand

29 Januari 2009 - 15 April 2009

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: