Find your mojo! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu Find your mojo! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu

Find your mojo!

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

16 Februari 2012 | Australië, Byron Bay

Lieve allemaal,

Dit is echt te gek! De dag na mijn verjaardag open ik mijn hotmail en mijn facebook en beide sites hadden het zwaar! Heel erg bedankt voor alle verjaardagsberichtjes!! Het is altijd leuk om veel felicitaties te ontvangen, maar helemaal als je aan de andere kant van de wereld zit! :)

Op het moment zit ik in Byron Bay, het is hartstikke vroeg, maar aangezien ik toch niet meer kan slapen, bedacht ik mij dat ik net zo goed mijn website even kon updaten!

Monique en ik zijn ongeveer 2 weken in Melbourne geweest, we hebben er vooral heel weinig gedaan. Beetje (veel) gewinkeld, naar het strand geweest, rond gelopen en we zijn ´s nachts op zoek gegaan naar wilde pinguins. Al met al wel erg leuk dus!
Na Melbourne zijn we met het vliegtuig naar Sydney gegaan, dat scheelde ons zo'n 12 uur reizen met de bus en het was nog eens een stuk goedkoper ook. Ik vond Sydney echt geweldig, helemaal om 'The Opera House' met eigen ogen te zien! Helaas konden we niet te lang in Sydney blijven, omdat we onze trip behoorlijk ingekort hebben en we al 2 weken in Melbourne doorgebracht hebben. In Melbourne hadden we de rest van onze reis door Australië geboekt en de volgende stop was een surfkamp van Mojo.

Toen we daar aankwamen was het wel even slikken, het stikte er van de surfers (op zich niet verkeerd natuurlijk ;) ) maar iedereen zat onder de blauwe plekken, bulten, krassen of in het verband... Oh oh...
De volgende ochtend hadden we onze eerste surfles, eerst oefenen op het strand en daarna lekker de zee in. Het lukte al vrij snel om een beetje te staan!! Echt zo leuk!! Al waren we na 2 uur wel helemaal kapot, surfen is zwaar! Maar goed, daarna pasten we wel prima bij de andere surfers, we hadden overal schaafwondjes, blauwe plekken en bulten!! Maar surfen is leuk joh haha! De volgende dag natuurlijk onwijs spierpijn en de tweede surfles... Nou dat werd dus helemaal niks... Het was echt super om te doen en zodra alle spierpijn weer een beetje weg is, gaan we het wel weer proberen!

Na Mojosurfkamp zijn we naar Byron Bay gegaan, volgens velen het leukste plaatsje in Australië. En ik snap wel waarom! We hadden helaas onze accommodatie verkeerd geboekt en dat heeft ons een hoop geld gekost (echt zuur...) Maar daar is waarschijnlijk niks meer aan te doen... Na even flink gebaald te hebben, zijn we gaan genieten van de relaxte sfeer die er hier hangt.
De dag nadat we aangekomen waren, was mijn verjaardag!! Yeuuy 23 jaar alweer! En jawel, het was voor het eerst prachtig weer op mijn verjaardag!!! We hebben het gevierd door heerlijk te ontbijten en 's avonds zijn we ook nog uiteten geweest :) Overdag zijn we naar de vuurtoren en het meest oostelijke punt van Australië gelopen. We moesten een paar kilometer door het bos lopen en net nadat we een paar stappen gezet hadden, kwamen we andere toeristen tegen die een verhaal hadden over een enorme slang op het pad...fijn weer... Aangezien we ook niet terug wilden, besloten we om toch te gaan. Ik had een keer gehoord dat slangen reageren op trillingen in de grond, dus al stampend zijn we door het bos gelopen, om alle, mogelijk aanwezige, slangen weg te jagen. Uiteraard hadden we ook last van de slappe lach! Jut en Jul op pad in de "wildernis" :)
Toen we bij de vuurtoren waren hadden we een prachtig uitzicht over de zee, we zagen zelfs een stingray, vele dolfijnen en zeeschildpadden!!

Gisteren zijn we naar Nimbin geweest, een hippiedorpje in de buurt van Byron Bay. Volgens de Lonely Planet (reisgids) was een bezoek aan dit dorpje "high-ly recommended" Het gaat er om drugs, drugs en drugs (illegaal natuurlijk). En eerlijk waar, ik heb nog nooit zo vaak mensen cookies zien verkopen :P Cola bestellen was er lastig, want ik vroeg om 'coke'... Gelukkig kreeg ik niet opeens een of andere goedje in mijn haden geduwd haha! Het was wel weer een ervaring om door het dorpje te lopen, alle huizen zijn felgekleurd, alle bewoners zijn hippies, volgens mij altijd stoned en het rook er naar Amsterdam :)

We blijven nu nog 1 dagje in Byron Bay, om te genieten van een dagje op het strand :) :) :) En morgen vertrekken we naar Brisbane.

Leuk dat jullie mijn verhaal weer gelezen hebben!

Veel liefs,

Tessa


  • 15 Februari 2012 - 22:02

    Beau:

    Haha en dit vertel je nu pas? Geweldig verhaal weer! Ik zie je al helemaal lopen door dat bos met je stampvoeten! haha! Ik lig gevouwen!
    Tes nog heel veel plezier! Geniet er van en word.vooral niet te bruin! Op naar onze volgende skype date!
    Kus!

  • 15 Februari 2012 - 22:27

    Thea:

    Leuk, weer zo.n positief en geweldig verhaal. Ik bemerk dat je echt heimwee naar ons hebt:-)

    Blij dat je de slang niet bent tegengekomen! Geniet nog lekker en tot lees'

    Kus Thee-tante

  • 16 Februari 2012 - 04:23

    Ab:

    Geweldig om te lezen en de foto's te bekijken. Geniet ervan.

  • 16 Februari 2012 - 08:10

    Annemarie:

    leukleukleuk!
    mooie foto's weer en echt vet al die beesten die je ziet.
    goed om te horen dat je een leuke verjaardag hebt gehad! ik ben zo snugger geweest om je een verjaardagssms te sturen, maar bedacht me later dat je waarschijnlijk je mobiel nog steeds niet gebruikt (A) ... dus bij deze nog: GEFELICITEERD!! :p
    vieren we het thuis nog een keer?

    heel veel liefs

  • 16 Februari 2012 - 16:24

    Anneke:

    Hoi Tess wat een mooie foto`s weer !!!! Prachtige stranden, dolfijnen en surfen niet slecht !!! Vind trouwens Blue Mountains ook erg mooi, volgens mij ook een prachtig gebied voor te paard !!!!Geniet maar lekker verder daar !!!! xjes van ons allemaal !!!!!

  • 16 Februari 2012 - 16:34

    Oma Zus:

    Jij mag dan ontzettend veel beleven maar ik heb ook niet te klagen.
    Dinsdagmorgen had ik een enorme zeemeeuw in de kamer, achter de vitrages zitten.
    een kat had het beest in de verdrukking gejaagd en ik wilde de held uit hangen door de kat(een enorme boskat,)weg te meppen met een kluit modder,ondertussen was de meeuw mijn kamer in gestiefeld en zijn heil gezocht achter de vitrages, Wat nu, wat nu. Betty zou op bezoek komen en was er intussen en stond met een verbijsterd gezicht voor de voorramen.Joke zat rustig op de bank en ik stond doods angsten uit bij het achterraam buiten.
    Gelukkig hebben we een buurman die bij de brandweer werkt en die maakte korte meppen met het door gedraaide dier, en gooide hem met een groots gebaar de lucht in.Dat was dat, ziezo, heb ik ook eens wat te vertellen!! En nu jij weer. Lieverd, heel erg van je verhaal genoten en kijk er naar uit om je weer in levende lijve te aanschouwen.Hou je haaks en nog veel plezier.
    Knuffeltje van oma Zus

  • 16 Februari 2012 - 17:38

    Ria:

    Zo oma, zo tante, zo kleindochter: wat een heldinnen zeg!!!!!

  • 16 Februari 2012 - 18:00

    Marion:

    Ik dacht dat jullie ondertussen zulke doorgewinterde wereldreizigers waren , dat jullie onverschrokken de rimboe intrekken,maar nee hoor gaan ze stampvoeten. Valt me toch een beetje tegen. Maar ben blij dat jullie toch voorzichtig zijn
    Kus

  • 16 Februari 2012 - 20:37

    Maartje Heeringa:

    Zo zit je bij de slangen, surf je op de golven, bevind je je in een hippie-dorp, en dan ben je ook nog jarig..! wat veel allemaal. Tijd voor een felicitatie, al is het wat laat , maar of je nog in de gelegenheid bent om alle reacties te lezen, dat is de vraag..
    Hoe dan ook, LIEVE TESSA, VAN HARTE MET JE VERJAARDAG.
    ps, ik was gisteren in amsterdam , en ja hier en daar een wietluchtje, maar verder best wel lekker fris, onze hoofdstad blijft de leukste.. toch?!
    liefs, maartje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

__________________________________________________________________________________________ *Hello world! Here I am* __________________________________________________________________________________________

Actief sinds 02 Okt. 2008
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 53353

Voorgaande reizen:

06 April 2024 - 13 April 2024

Colombia

30 Juli 2016 - 19 Augustus 2016

Madagascar

04 Juli 2015 - 28 Juli 2015

Costa Rica

10 Juli 2013 - 10 Augustus 2013

Zuid-Amerika

26 April 2012 - 16 September 2012

Vakantiewerk belgië

30 Oktober 2011 - 16 April 2012

Around the world

07 December 2010 - 31 December 2010

Terug naar Zuid-Afrika

08 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

Backpacken in Thailand

29 Januari 2009 - 15 April 2009

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: