Things change, plans change, people change - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu Things change, plans change, people change - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu

Things change, plans change, people change

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

05 Februari 2012 | Australië, Melbourne

But if nothing ever changed, there would be no butterflies :)

Het begon eigenlijk al op de Cook Eilanden, na een heerlijke dag lag ik 's avonds in bed en van het ene op het andere moment dacht ik: "Het is wel mooi geweest zo! We hebben een geweldige reis gemaakt,prachtige landen gezien, veel leuke mensen ontmoet en veel bijzondere dingen gedaan. Ik zou niet weten wat ik nu nog zou willen, het is perfect zo!"

En ja, ik ben mij er zeker van bewust dat ik van geluk mag spreken dat ik dat kan zeggen!!! :D

Het bleek (gelukkig??) dat Monique er precies hetzelfde over dacht. Maarja, we zaten "pas" op een derde van onze reis en hadden nog zo'n 6 maanden te gaan. En opeens begonnen die 6 maanden heel erg als een "moeten" te voelen. We "moesten" nog naar Australië en Amerika en we "moesten" daar alle excursies nog doen. We begonnen er eigenlijk een beetje tegen op te zien... Wat we natuurlijk ook weer zonde vonden van de bestemmingen, want het is natuurlijk super om dit allemaal te kunnen doen!
Echt bizar, dit had ik zeker niet zien aankomen.

Maar goed, alles was al geregeld en het gevoel zou vast wel weer verdwijnen!

Ondertussen zijn we al bijna 2 weken in Melbourne, Australië en het is hier eigenlijk heel anders verlopen dan wat we gepland hadden. Zo werd onze vlucht naar Melbourne geannuleerd (maar dat werd goed gemaakt met een gratis overnachting in een 4-sterren hotel inclusief de maaltijden, nou als backpackers die al 3 maanden op noodles leven, hebben we ons eens even helemaal volgepropt :D )

De dag erna ging onze vlucht gelukkig wel! Al waren we niet al te blij toen we in Melbourne arriveerden. Op een of andere manier zaten we allebei onder een verschrikkelijke, jeukende uitslag. Geloof me, echt hels!! De volgende dag werd het alleen maar erger. Het was toen Australia Day, een feest dat een beetje lijkt op Koninginnedag bij ons. Maar ervan genieten, lukte dus niet echt. Aan het einde van de dag trok ik het echt niet meer en zijn we naar het ziekenhuis gegaan. En daar zaten we dan, al krabbend, op de eerste hulp...
Op dat moment konden we er allebei wel om lachen (al was het echt niet grappig natuurlijk) hebben wij weer... En dan ook echt allebei... Het bleek een allergische reactie te zijn (dat dachten we al, maar omdat we het allebei hadden??) op het antimuggenspul dat we op de Cook Eilanden hebben gebruikt. De uitslag is ondertussen verdwenen en de jeuk wordt minder.

Al met al niet echt een relaxte start in Australië dus...
Ook maakten de dingen die we de afgelopen weken gedaan hebben, niet zoveel indruk meer...
Ondertussen hebben we wel veel van de stad gezien en hebben we ook een 2-daagse tour langs de kust gedaan. Hartstikke mooi, we hebben veel kangoeroes en koala's gezien. Ook vliegen hier de mooiste vogels (kaketoes en papegaaien enzo) 's Nachts verbleven we in het kleinste dorpje ooit, bestaande uit een hostel, een supermarktje, een restaurantje (volgens mij allemaal van 1 eigenaar) en een paar huizen, geweldig!
Verder zijn we op zoek gegaan naar werk. Dat is ook gelukt, we konden ergens in the middle of nowhere tomaten gaan plukken, maar dan moesten we wel kamperen. Op zich prima, maar omdat we die spullen niet mee hebben, zouden we alles moeten kopen... Nee dus..
Ook werden we aangenomen bij een Italiaans restaurantje, maar de baas maakte wel even goed duidelijk dat het niet de bedoeling was dat het gezellig was op het werk. Het personeel dat er rondliep was ook erg chagrijnig, nou dat werd het dus ook niet...

Na heel veel gesprekken en wikken en wegen namen we de moeilijke beslissing om niet te gaan werken in Australië, met het gevolg dat we eerder naar huis moeten.
En die beslissing bevalt ons beiden erg goed!
We gaan nu 5 weken naar de Oostkust van Australië, we hebben de busreis en alle te gekke excursies al geboekt! Daarna gaan we (waarschijnlijk in een campertje) ongeveer 5 weken door Californië reizen. En dan komen we ergens half april weer thuis, als het lekker geen winter meer is!!
Sinds de knoop is doorgehakt, hebben we het allebei weer helemaal naar onze zin!! We hebben nog 10 geweldige weken voor ons en daarna gaan we het Nederlandse zomerseizoen in. Ik teken graag voor net zo'n gezellige zomer als afgelopen jaar!! :D

Ik had echt nooit verwacht dat het zo zou lopen, sterker nog, ik was eerder van plan om nog langer weg te blijven. Maar het blijkt wel weer dat je jezelf tijdens het reizen behoorlijk tegen komt en dat je veel nieuwe dingen leert over jezelf. En over andere dingen natuurlijk. Zo heb ik bijvoorbeeld geleerd dat de kakkerlakken in sommige landen kunnen vliegen en dat spinnen, groter en dikker dan een hand, ook aan een dun draadje naar beneden kunnen glijden... Eerlijk waar, ik ben zooo blij dat ik dat nu weet ;)

En wat ik ook weet is, dat ik zodra ik thuis ben, weer begin met het plannen van een nieuwe reis. Sowieso een stuk korter, maar reizen blijft geweldig! En er zijn nog zoveel andere prachtige bestemmingen waar ik graag heen zou willen!!
Maar eerst Australië, waar we nu echt allebei weer ontzettend veel zin in hebben!

Hello world!!!!

Veel liefs,

Tessa


  • 05 Februari 2012 - 08:45

    Thea:

    Weloverwogen keuze, lijkt mij! en uuuuhhh, hoe zit het nu met woonruimte in NL?
    Hmm, een eigen flat en blijven reizen...wie ga jij aan de haak slaan??

  • 05 Februari 2012 - 09:21

    Rita:

    jeeeeeeeeeej! Ole ole ole ole! Tessa komt weer terug! Komt u maar! Er is niks zo mooi als Nederland. Ahum ahum. Nu hopen dat er hier dit jaar eens een mooie zomer is! Xx woehoe

  • 05 Februari 2012 - 09:38

    Ria:

    Tessa? Die blijft nog jaren thuiswonen en slaat alleen maar reispartners aan de haak, haha!!!!!

  • 05 Februari 2012 - 09:56

    Margareth:

    Wat een "winning team" zijn jullie samen. Als je jezelf zo mag leren kennen en accepteren dat het geluk bij je is waar je ook bent en daar dan ook naar handelt..... chapeau!

    Dikke kus en knuffel,
    Mar

    P.S. Eind mei, Samos? ha ha

  • 05 Februari 2012 - 10:00

    Aat,Karin,Ella,Jana :

    Wat een verrassend bericht! Maar wel heel weloverwogen en fijn dat jullie er hetzelfde over denken. En wij genieten nog even van de geweldigde verhalen en binnenkort mag je alles, met toto's, nog eens uitgebreid vertellen! Veel plezier daar!
    Groetjes, Aat, Karin, Ella en Jana

  • 05 Februari 2012 - 10:02

    Tess:

    Superleuk tessje! Dan kunnen we lekker in het zomerseizoen samen werken (a). Have fun girl! x

  • 05 Februari 2012 - 16:01

    Betty:

    Oost west thuis best en zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens!
    Geniet nog lekker van al het moois wat op je pad komt en laat ons
    nog even kwijlen van alle prachtige foto´s die je maakt!

    liefs,
    Betty

  • 05 Februari 2012 - 16:29

    Anneke:

    Ha die Tess !!!! Als ik zo die spin zie, zou ik zo gillend naar huis gaan !!!! Jakkes !!!!! Maar de andere foto`s, schitterend gewoon !!!! Ja meisje een mens zit soms raar in mekaar. Zo denk je van dit is het en een dag later ....... Maar genieten jullie daar maar lekker, want dit vergeet je nooit meer !!!! Pas goed op elkaar !!!! Liefs Anneke
    ps. De jongens zijn hier aan het schaatsen !!!!

  • 05 Februari 2012 - 17:13

    Gerbrand:

    Heej Tessa,

    Ik vind het erg verrassend dat de reis iets eerder gaat eindigen, maar wel begrijpelijk. Je leert jezelf idd erg goed kennen! Deze geweldige levenservaring kun je straks gewoon lekker in je zak steken. Mooi dat jullie door deze beslissing weer met een positief gevoel de komende 10 weken in kunnen gaan.

    Maak er nog wat moois van in Oz en the USA!

    Greetz!

    Gerrie Gerlos:P

  • 05 Februari 2012 - 20:20

    Francesca :

    Mooi verslag Tes!! Ik kan alleen maar zeggen: volg je hart en doe wat op dit moment goed voelt. Op reis leer je jezelf inderdaad (nog beter) kennen en voel je op een gegeven moment welke kant je op moet gaan. Fijn dat jullie er zo goed met elkaar over kunnen praten en er hetzelfde over denken. Samen staan jullie sterk girls!!
    De foto's zijn weer fabulous, vooral die ene van jullie nieuwe harige vriend!! ;-)
    Hoeveel Apostelen staan er nu nog? Iedere paar jaar verdwijnt er schijnbaar weer eentje in zee...
    Geniet van jullie volgende avontuur en keep me posted!! :D Xxx

  • 07 Februari 2012 - 11:53

    Maartje Heeringa:

    Lieve geweldige Tess.
    Dat vind ik nou klasse, helemaal in het ' nu ' leven ! Plannen zijn er voor jou en niet omgekeerd.
    Trouwens , nog heel veel te beleven, het is februari, nog al die heerlijke weken, en dan de zomer hier meemaken, ook Nederland is een belangrijk stuk van de wereld.
    Verbaast me niet hoor tess, een reis zoals jullie die ondernemen is oooooovervol aan indrukken, dat is net zoiets als een week lang in de bioscoop zitten, dat is niet zo simpel te verhappen.

    Ik keek dus vorige week van 's middags twaalf tot 's nachts twee naar de "Lords of the Rings" Non stop. Alleen met pauze om te eten en wat te drinken ( wel iets verwarmends) . Geweldig. Zo reis ik dus, gewoon vanuit een grote zitzak, in een fijne kamer van een vriend met een tv scherm van hier tot Tokio en geluidsapparatuur die de grond deed dreunen onder de hoeven van de orks en de paarden.

  • 07 Februari 2012 - 11:57

    Maartje,vervolg,:

    geniet nog maar dus,god bless you!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

__________________________________________________________________________________________ *Hello world! Here I am* __________________________________________________________________________________________

Actief sinds 02 Okt. 2008
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 53358

Voorgaande reizen:

06 April 2024 - 13 April 2024

Colombia

30 Juli 2016 - 19 Augustus 2016

Madagascar

04 Juli 2015 - 28 Juli 2015

Costa Rica

10 Juli 2013 - 10 Augustus 2013

Zuid-Amerika

26 April 2012 - 16 September 2012

Vakantiewerk belgië

30 Oktober 2011 - 16 April 2012

Around the world

07 December 2010 - 31 December 2010

Terug naar Zuid-Afrika

08 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

Backpacken in Thailand

29 Januari 2009 - 15 April 2009

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: