Venice, Portugal and India - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu Venice, Portugal and India - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu

Venice, Portugal and India

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

29 November 2011 | Hong Kong, Kowloon

Heey,

Dit is alweer ons laatste dagje in China, dus tijd voor een berichtje!

Vanuit het super relaxte Yangshuo zijn Monique en ik met de nachtbus naar Macau vertrokken. Het was weer een hele ervaring, wisten wij veel dat er stapelbedden in een nachtbus stonden :P
Wel een grappig gezicht, 3 rijen stapelbedden naast elkaar! En het lag nog lekker ook!

Of Macau nou wel of niet bij China hoort, is mij niet helemaal duidelijk. Ik dacht van wel, maar we moesten de grens over en hebben nu een nieuw stempeltje in ons paspoort (yeuyy). En het is hier echt heel anders dan in China. Het was vroeger een Portugese kolonie en dat is te zien. De bouwstijl is Portugees en we hadden dan ook meer het idee dat we door een stad in Europa liepen. (In Europese steden lopen ook hele stromen Chinese toeristen :P ) En, de straatnaambordjes waren in het Portugees! Heel lekker, want dat is zoveel beter te begrijpen dan het Chinees!

's Avonds zijn Monique en ik richting de casino's gegaan. Dat is waar Macau om bekend staat, niet dat we ook maar 1 euro vergokt hebben, maar het rondlopen door de belachelijk luxe gebouwen was al een beleving op zich. We zijn ook in het Venetian geweest, dit is het grootste casino ter wereld. Op de derde verdieping hebben ze "gewoon" Venetie nagebouwd, compleet met grachtjes en gondels en al! Heel vet, maar ook heel onwerkelijk om te zien!

De dag erna zijn we met de boot naar Hong Kong vertrokken. Zoals gewoonlijk hadden we van tevoren geen hostel geboekt en helaas helaas lukte het niet om een slaapplaats te vinden... Alle hostels zaten vol. Uiteindelijk zijn we maar achter een mannetje aan gelopen die nog wel een kamer had. Ik had al niet meer echt het idee dat we in China waren, maar nu helemaal niet meer. Het hele winkelcentrum beneden zit vol Indiase mensen en Indiase winkeltjes. En onze kamer (wat eigenlijk geen kamer te noemen is, maar het heeft 2 bedden) stinkt naar Currie :P Ach joh, we hebben het weer overleefd :D

Hong Kong zelf heeft echt een supermooie skyline. Met een bus zijn we Victoria's Peak op gegaan en vanaf die berg hadden we een prachtig uitzicht. Ik hou normaal niet zo van grote steden, maar dit was toch echt wel heel erg mooi. En het was ook nog eens heel erg mooi weer!

De dag erna zijn we naar Disneyland Hong Kong gegaan! Hoe vet dat dat gewoon bestaat! Het was niet zo groot (maar groot genoeg voor een dag) en de attracties waren zeker niet bijzonder, maar het was zo ontzettend leuk om er rond te lopen en te genieten van de hele magische sfeer die er hangt! Ik vond vooral de muziekjes die je overal hoorde, erg leuk. Ik heb dan ook letterlijk de hele dag met alle Disneyliedjes meegezongen :P Omdat het bijna kerst is, was alles heel mooi versierd en omdat het zo mooi weer was, liep ik in shorts door een kerstlandschap, erg vervelend natuurlijk :D

De shows waren ook echt super, we hebben een prachtige Lion King show gezien (Yes, mijn favo film) en ook de 4D-film was leuk, heel bizar om tijdens het kijken van een film er ook de geuren, de wind en de waterdruppels erbij te krijgen :P Als laatste was er nog een spetterende vuurwerkshow! Leuk leuk leuk!

Net hebben we uitgecheckt bij ons hostel, net op tijd volgens een paar andere backpackers, want er schijnt een bedbug-plaag in het gebouw te zijn (oooh bah, het idee alleen al, bijtende beestjes in je bed!!)

Vanavond vliegen we naar Nieuw-Zeeland. Na een vlucht van 12 uur (echt een eitje, na alle afstanden in China) komen we aan in Auckland en worden we opgehaald door familie van mij. Ik heb ze nog nooit gezien en tot 2 weken geleden nog nooit gesproken, maar we zijn welkom om er een paar dagen te verblijven. Ook zijn we uitgenodigd om mee te gaan met het familieweekend, dat is komend weekend, naar Mt Maunganui. Daar zullen we de rest van mn familie ontmoeten :D Ik ben heel erg benieuwd!!

Veel liefs,
Tessa

• 29 November 2011 - 18:01

Anneke:

Hoi Tes,
    Prachtig je verslag met foto`s ! Je verveeld je geen minuut zo te lezen. Spannend om je familie in NZ te ontmoeten, wordt vast gezellig ! Geniet verder !!!!!
    Liefs van ons allemaal !!!!

• 29 November 2011 - 19:16

Thea:

Wauw, wat een geweldige belevenissen. En volgens mij genieten jullie met volle teugen:-) ga vooral zo door en deel het met ons! Dikke kus van onsxxx

• 01 December 2011 - 09:51

Annemarie:

leuk, leuk, leuk! kijk uit naar het volgende berichtje :D

• 03 December 2011 - 07:50

Tesje:

Wouuwww ben jaloers Tes!
    Gewoon alweer op naar je volgende bestemming, die bus is by the way echt geniaal hahahah!
    And I love your tattoo! (a)

xx

• 11 December 2011 - 14:27

Maartje:

Tessaaaaaaaa, ik ben totaal onder de indruk van je reis en dan vooral wat je er allemaal uithaalt, aan beleeft, en er over schrijft. Jij kunt ECHT leuk en goed schrijven, dat is een kwaliteit op zich, misschien ooit een flitsende reisgids samenstellen voor jongeren? Je gaat goud verdienen.
    Ja en dan je familie ontmoeten, aan de andere kant van de wereld. (zijn ze net zo leuk als wij...?)
    Voorlopig maar genieten, gelukkig is je luchtsprong goed afgelopen ik blijf je volgen, op de voet!! liefs, veel liefs en groeten aan je vriendin.