Luxing - Reisverslag uit Yangshuo, China van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu Luxing - Reisverslag uit Yangshuo, China van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu

Luxing

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

22 November 2011 | China, Yangshuo

Heey,

Hier weer een berichtje uit het nog steeds geweldige China! We zitten ondertussen in Yangshuo, in het zuiden van China (ja, daar waar het lekker warm is :) ) De afgelopen week hebben we het erg rustig aan gedaan, maar ondanks dat hebben we alsnog van alles meegemaakt!

Vorige week zijn we een dagje naar de rijstvelden geweest. Dat is iets dat ik al met mijn eigen ogen heb willen zien sinds ik het ooit in een aardrijkskundeboek heb zien staan. Het seizoen was er niet perfect voor, de rijstvelden stonden niet in hun volle glorie, maar alsnog was het ontzettend mooi. En heel erg rustig. Met zn 2en liepen we heerlijk door de rijstvelden en genoten we van alles om ons heen.
Tegen lunchtijd liepen we een dorpje in en gingen we op een bijna-leeg terrasje zitten. Er zat nog een Chinese familie (die ook daar ergens rijstvelden bezaten) en ze vonden het helemaal geweldig om Nederlanders te ontmoeten. We werden uitgenodigd om bij hen aan tafel te zitten en onze maaltijden te delen. Nou prima natuurlijk, zij spraken geen woord engels, wij nog steeds geen chinees, maar gezellig was het wel. We hebben zo'n beetje alle familieleden aan de telefoon gehad om te bewijzen dat ze met westerlingen aan tafel zaten :P
Maar goed, toen werden de schalen op tafel gezet. Monique en ik hadden iets van rijst met bamboe en bacon besteld en dat zag er prima uit. Maar toen kwamen de schalen van de Chinizen op tafel... Het ene gerecht zag er nog onaantrekkelijker uit dan het andere (en dat is nog netjes gezegd)
Vooral de schaal met heel veel botjes trok onze aandacht. Als je goed keek zag je er allerlei pootjes en andere lichaamsdelen in (zelfs een stukje van de kop) maar ik kon niet plaatsen welk beest het nou was. Nouja, wat niet weet, wat niet deert, dus ik nam er gewoon een hap van. Gatvet gatver gatver, het was echt zoo smerig!! En op dat moment begonnen de Chinezen te miauwen... Oooohh god, toen zag ik het pas!!! Er lag een, in stukjes gehakte, kat op die schaal!!!!
Kattenliefhebbers wees gerust, dit was eens en nooit weer... :P
Ook dat hebben we dus meegemaakt...

Verder hebben we in Guilin genoten van het toeristische centrum, er zijn daar veel barretjes, restaurantjes en winkeltjes dus dat was erg gezellig. Later zijn we met een bamboevlot naar Yangshuo vertrokken en daar is het zo mogelijk nog toeristischer. Ik denk dat dit in het hoogseizoen een beetje het Chersonissos van China is! 's Avonds zitten we in de rooftopbar van ons hostel en overdag doen we het rustig aan. We hebben gefietst en in de rivier gezwommen, we hebben een kookcursus gedaan (wat trouwens zeer geslaagd was!!) en vanochtend hebben we een les Tai Chi gevolgd, ook erg leuk om een keer te doen! Kortom, we vermaken ons hier prima!
Morgen gaan we richting Macau en dat schijnt het Las Vegas van Azie te zijn... :P

Oh, en als laatste voor de mensen die het nog niet weten. Ik heb hier eindelijk mijn eerste tatoeage laten zetten!! :D In Chinese tekens staat het woord "reis" in mijn nek. (in onze taal schrijf je luxing, met heel veel puntjes, komma's en streepjes en je spreekt het uit als: Loesjing :) )
Het was goed zoeken naar een tattooshop hier en gewapend met een briefje met de chinese vertaling van: "Ik wil graag een tattoo, maar de naalden moeten nieuw zijn en alles moet goed schoon zijn" ben ik naar binnen gestapt. Ze vonden mijn briefje gelukkig niet meer dan logisch en ze spraken zelfs een beetje Engels :) Het deed trouwens helemaal geen pijn en ik ben superblij met het resultaat. (Alleen een beetje jammer dat ik het zelf niet kan zien ;) )

Ik hoor dat het in Nederland onderhand flink koud begint te worden (en mistig?? maar dat is het hier ook) Wij hebben als het goed is de kou voor de rest van onze reis achter ons gelaten. En dat hoop ik ook echt, want ik heb al mijn winterkleding weggegooid :P

Veel liefs,
Tessa
xxx

  • 22 November 2011 - 08:28

    Oma Zus:

    Nu weet ik wat we met de kerst gaan eten.De buren hebben zes katten. Zou de kleur ook nog wat uitmaken? Een cyperse is vast wel peperig. Wat beleef je toch gekke dingen. Ik vond het zitten op het witte paard ook wel veelbelovend!!!Dat kamperen zal je denk ik wel lang heugen, ik heb het met kippenvel op mijn armen zitten lezen, wat en ellende.Maar je hebt over een zeer lange tijd je kindskinderen heel veel te vertellen, dat kan niemand je meer afnemen.Ja, die rijst velden zijn ook indrukwekkend, lijkt me.Tessa, nog veel reis genot en toch wel een beetje voorzichtig, niet alles is wat het lijkt.Een dikke knuffel van oma.(Ik vraag voor mijn verjaardag ook een tatoeage, ik weet alleen nog niet waar, wacht op tip).

  • 22 November 2011 - 08:33

    Rita:

    Een tattoo! Gek! Verder weer mooie verhalen. Ik ben geen kattenliefhebber maar om ze eten... Bleh krijg al kippevel als ik er aan denk! Geniet maar lekker verder! Xxxx

  • 22 November 2011 - 09:10

    Suus:

    Hoi tessa,
    Wat ontzettend leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken en doen. Ik denk dat als jullie terug zijn je wel een boek kan schrijven. Je moet alles een keer geprobeerd hebben maar kat eten is weer een ander verhaal. Die van mij is gelukkig te oud en wsl te taai voor consumptie! Ik mis je wel hoor bij Zumba leuk dat je Zumbashirt nu in china draagt. Bij de Tai Chi? Heel veel plezier daar in China! Groetjes van susan

  • 22 November 2011 - 15:49

    Moniek:

    Whahaha! Ja, jij zou alles eten... =P Klinkt wel weer allemaal heel leuk. Ik ga mijn winterspullen trouwens maar weer aanvullen, want hier is het inderdaad al een week zwaar mistig. Vanmiddag mist weg, kou terug... Veel plezier met het zonnetje daar! XxX

  • 22 November 2011 - 15:55

    Anneke:

    Hoi Tessa,
    Jakkes een kat eten, ik word nu al misselijk !!!! Fijn om weer wat van je te horen. Gelukkig is het daar warm. Hier draag ik s`morgens alweer handschoenen brrrrrrrrrrrr.... Geniet van het prachtige China ! Vind je verhalen erg leuk om te lezen. Lijkt mij best lastig als je elkaar niet kunt verstaan..... Groetjes van ons allemaal !

  • 22 November 2011 - 16:55

    Thea:

    He tes, leuk van je te horen, uuuh lezen. En fijn dat jullie nog zo genieten. En vwb die tatoeage, heb je de letters nagekeken? Misschien staat er wel iets heel anders :-) dikke kus van ons en we genieten enorm van je verhalen! En eet smakelijk!

  • 22 November 2011 - 21:21

    Anouk:

    Tessa, ook nodig je nooit meer thuis uit...misspoes en phoebe zijn niet langer veilig in jou buurt! Holy crap!!! Hihihi ik ben blij dat je het niet lekker vond!
    Betreft die tattoo.... Weet je zeker dat er geen rijst staat ipv reis!? whahaha!
    Alles klinkt weer fantastisch chica! Leuk verhaaltje!
    Vandaag heeft de mist plaatsgemaakt voor regen...echt weer waar ik blij van word ;-)
    Nou genietse en beloof mij en ding: katten heb je al verorberd....je blijft van de honden en de cavia's af! Brrrr!
    Xxx

  • 23 November 2011 - 21:16

    Beau:

    Toevallig ligt Sjonnie nu op mijn buik! Wees maar blij dat hij niet kan lezen en mijn walging niet begrijpt, anders vindt die je vast niet lief als hij je ziet als je terug bent!
    De tattoo is wel vet! ik ga volgende week een afspraak maken voor een ontwerp! Wie het meeste tattoo's heeft na tien maanden? :P

    xxx je "gay" vriendinnetje.

  • 25 November 2011 - 13:11

    Sharon:

    Heey Tessa..

    Wat cool je tattoo!! Past helemaal bij je die betekenis! Mooi zo in je nek!
    Maar hoe kan je nou kat eten! Bah.. Ik denk dat je maar btje moet uit kijken wat je daar allemaal voorgeschoteld krijgt haha.. Wel dapper dat je gewoon alles probeert!

    Xxx

  • 26 November 2011 - 00:21

    Tamara:

    Hahaha wat hebben jur en ik gelachen om die kat!! Echt iets voor jou om dan gewoon heerlijk avontuurlijk te zijn en een hap te nemen XD

    leuk shirtje ;)

    Dikke kus!

  • 26 November 2011 - 13:34

    Tessa 1/2:

    Waaaaah je hebt een tattoo!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

__________________________________________________________________________________________ *Hello world! Here I am* __________________________________________________________________________________________

Actief sinds 02 Okt. 2008
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 53371

Voorgaande reizen:

06 April 2024 - 13 April 2024

Colombia

30 Juli 2016 - 19 Augustus 2016

Madagascar

04 Juli 2015 - 28 Juli 2015

Costa Rica

10 Juli 2013 - 10 Augustus 2013

Zuid-Amerika

26 April 2012 - 16 September 2012

Vakantiewerk belgië

30 Oktober 2011 - 16 April 2012

Around the world

07 December 2010 - 31 December 2010

Terug naar Zuid-Afrika

08 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

Backpacken in Thailand

29 Januari 2009 - 15 April 2009

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: