Back in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu Back in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu

Back in Auckland

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

13 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Lieve allemaal,

Wat leuk dat jullie weer even een kijkje komen nemen op mijn website!:D

Ik ben ondertussen weer in Auckland aangekomen, echt niet te geloven dat de 6 weken Nieuw-Zeeland er ook alweer op zitten! Wat een land en wat hebben we hier genoten. Dat de natuur hier ontzettend mooi is, heb ik in mijn vorige bericht al verteld, maar de Kiwi's hier (de Nieuw-Zeelanders), zijn ook nog eens ontzettend vriendelijk. Ze zijn uiterst behulpzaam en vinden het leuk om een praatje met toeristen te houden. Ze zijn zeer trots op hun land en ze willen ook graag van de toeristen horen hoe super het hier is :P Ze zijn ook erg milieubewust, echt alles wordt gerecycled en er wordt geen afval op de grond gegooid. Laatst zagen we een groepje schoolkinderen een beetje rondhangen met hun skateboards en een fles frisdrank, ontzettend stoer natuurlijk ;) En toen gooide een van die jongetjes de fles frisdrank de vijver in. Nou dat gozertje kreeg gigantisch op zijn kop van zijn vriendjes. "Dat doe je toch niet, je moet zuinig zijn op ons land!" Dat jongetje heeft daarna heel wat moeite gedaan om die fles weer uit het water te halen. En later kwamen de jongetjes naar ons toe om te vragen waar we vandaan kwamen en wat we van Nieuw-Zeeland vonden! Haha, het gedrag wordt er dus met de paplepel ingegoten :)

Na Wanaka, waar we Kerst gevierd hebben, zijn we naar Queenstown gegaan. Ze noemen dit de Adventure Capital van de wereld, dus Monique heeft hier daarom een bungeejump gedaan, de bikkel :) Vanuit Queenstown hebben we een dagtripje naar Milford Sound gedaan, we hadden werkelijk van alle reizigers gehoord dat dit een must-do was, en inderdaad, het was er prachtig! Ik ben niet vaak helemaal stil, maar toen we uit een tunnel door een berg kwamen rijden en we in een prachtige vallei, omringd door enorme rotsen wanden kwamen, en de chauffeur het nummer Bittersweet Symphony aanzette (prachtig beginstuk) moest ik toch wel even slikken. Ongelofelijk mooi!!!

In Queenstown hebben we ook Oud&Nieuw gevierd, wat een feest was dat!! De hele stad was vol, er was geen hotelbed meer te vinden en op straat waren verschillende podia met allemaal optredens. Doordat we met de Kiwibus reizen, ontmoeten we ontzettend veel mensen en daardoor is het in ieder stadje gezellig, maar in Queenstown kwamen we allemaal weer bij elkaar, dus dat maakte het extra gezellig!!

Daarna zijn Monique en ik naar Mt Cook Village vertrokken, dat is wel even anders dan Queenstown. Het officiele aantal inwoners is geloof ik ergens rond de 100 en in de zomer zijn dat er wat meer met de toeristen erbij. Maar er was bijvoorbeeld geen supermarkt te vinden. Het dorpje ligt in een national park en is omringd door bergen met besneeuwde bergtoppen en gletsjers, prachtig dus! We hebben er een mooie wandeling gemaakt en verder hebben we veel films gekeken (Lord of the Rings, yaay, want die kenden we nog niet :) )
Na Mt Cook Village zijn we weer helemaal naar het noorden van het Zuidereiland gegaan, naar Kaikoura, bekend om zijn geweldige marine wildlife. Ik ben hier op excursie geweest om met wilde dolfijnen te zwemmen. Dat was altijd al een droom en hij is helemaal perfect uitgekomen. Onze boot kwam in een school van ongeveer 400 dusky dolfijnen terecht, op het moment dat ze voorbij zwommen, doken we het water in en moesten we de raarste geluiden maken om ze naar ons toe te lokken. Op dat moment zwommen er overal om je heen dolfijnen! Ze kwamen zo dichtbij dat je ze kon aanraken (wat we natuurlijk niet deden!) en ik dacht af en toe even dat ze zo tegen me aan zouden zwemmen. Op een gegeven moment bleef er eentje om me heen hangen, als je dan rondjes gaat draaien, is er een kans dat die dolfijn dan rondjes om je heen gaat zwemmen. Nou je had me moeten zien, al rondjes draaiend en gekke geluiden makend :) Hihi! Die dolfijn zwom inderdaad om me heen tot ik er duizelig van werd, echt super! Zodra ik weer een beetje op adem was gekomen, kwam het prachtige dier weer terug ook :) Zooooo leuk!!!

Na Kaikoura was het min of meer een terugreis naar Auckland. We kwamen weer in plaatsen waar we al geweest waren (grappig dat het dan als thuiskomen voelt) Vlak voordat we weer terug in Auckland waren, zijn we uitgestapt in Matamata, beter bekend als Hobbiton. Hier hebben Monique en ik The Shire uit Lord of the Rings en The Hobbit bezocht. Omdat The Hobbit nog in de bioscoop moet komen, hebben we een contract moeten ondertekenen dat we er niets over zeggen en dat we geen foto's posten tot december 2013, dus dat duurt nog wel even... Ik mag vast wel zeggen dat het er echt ECHT uitziet :D

Nu zitten we dus in Auckland, morgen vertrekken we naar de Cook Eilanden, oftewel, het paradijs!! Witte zandstranden, palmbomen, azuurblauwe zee, ruig en bergachtig binnenland!! Ik hoop echt dat we hier lekker veel kunnen duiken!!
Wel grappig, de vliegreis duurt zo'n 4 uur en in die 4 uur, gaan we 23 uur terug in de tijd. We vertrekken dus op een zaterdagavond en komen op een vrijdagavond aan (heel fijn, altijd al een vrijdag de 13e 2keer willen doen ;) )
Ik hoef natuurlijk niet te zeggen dat we heel erg naar deze vakantie binnen onze reis uitkijken!!! En daarna... wordt het bikkelen in Australië!!! Waar ik eigenlijk ook wel heel erg veel zin in heb!

Dat was mijn verhaaltje weer, waarschijnlijk niet mijn laatste verhaal uit Nieuw-Zeeland, want we zijn van plan om later deze reis nog even terug te gaan! Maar dat hangt allemaal af van onze carriere in Australië, eerst maar kijken of we er werk kunnen vinden, zodat we weer wat geld kunnen sparen :)

Veel liefs,

Tessa

PS: :( terwijl ik hier alleen maar aan het genieten ben, gebeurt er een hoop in Nederland dat een heel stuk minder is... (mijn opa is overleden) :( Lieve familie, ik denk veel aan jullie en ik vind het heel vervelend dat ik er maandag niet bij ben... Heel veel sterkte! xxxx


  • 13 Januari 2012 - 07:50

    Moniek:

    Hey Tes,
    als eerste natuurlijk nog gecondoleerd! Echt ruk nu je zo ver weg zit =S Hopelijk kun je toch nog een beetje genieten van al het moois dat je ziet...
    Maar jij bent gewoon naar the Shire geweest!! Bitch... IK WIL OOK!!! Echt zo cool! Ik ga heel hard sparen en dan ga ik ook heen (positief blijven =P). Vrijdag de 13e part1 is bijna voorbij. Hopelijk ben je die heelhuids doorgekomen en alvast veel succes voor vrijdag de 13e part2. Hoe kun je het plannen... =P
    Have fun en blijf genieten!!!
    Dikke kus!

  • 15 Januari 2012 - 14:48

    Ylva:

    Wow!!!! Wat een mooie foto's zeg :O kan me wel voorstellen dat je daar stil van wordt! Ik heb weer heel jaloers op de bank je verhaal gelezen haha, misschien moet ik ook maar eens beginnen met sparen voor een leuk tripje.. Geniet ervan! Veel plezier in het paradijs :) Lijkt me geen hele grote ramp om daar vrijdag de 13de mee te maken. En gecondoleerd natuurlijk! Wat vervelend dat je tijdens zo'n moeilijk moment zo ver weg zit..

    Dikke knuffel, xx

  • 17 Januari 2012 - 19:37

    Beau:

    Lieve Tes,
    Gecondoleerd met je opa! ik had het tussen neus en lippen door al vernomen van janco!
    Het zit je zo niet echt mee!

    Je beleefd een hoop, en telkens als ik jou verslagen lees wil ik ook wel even weg uit dit kikkerlandje! Ja hoor het vriest al 2 dagen en ik moet ook al 2 dagen krabben.. ik heb er dus flink de pest in dat jij lekker opt strandje ligt!

    Geniet er lekker van! post geen foto´s en houd je netjes aan je contract :P

    Dikke kus Beau.

    ps. aan wat voor rare dolfijnengeluiden moet ik denken? ^^

  • 19 Januari 2012 - 17:52

    Maartje Heeringa:

    Haaaa Tessie, wat fantastisch weer om je verslag te lezen, en ja... die foto's!
    De Lord of the Ring.. oei, daar ben ik dus zeeeeer weg van. Binnenkort gaan we weer alle drie de delen bij een vriend bekijken die heeft een thuisbioscoop, met een kamer vol zitzakken.
    Dat wordt de derde keer nu. nachtwerk dus. Jij komt ook werkelijk overal.
    ( wij ook ...we follow you, the precioussss......!

  • 22 Januari 2012 - 10:42

    Oma :

    Heel erg bedankt voor je brief die opa mee gekregen heeft.
    Ik ben blij dat je zoveel fijne dingen mag beleven daar in de vreemde, het lijkt me
    op het ogenblik zo onwerkelijk, maar de tijd is een grote heelmeester en daar ga ik dus maar in mee.
    De volgende keer hoop ik wat opgewekter te schrijven, op een zure oma zit je ook niet te wachten.
    Veel plezier nog en steek je handen uit de mouwen voor de zo broodnodige centjes om de reis te vervolgen en poepje rond te krijgen.
    Knuffel van je oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

__________________________________________________________________________________________ *Hello world! Here I am* __________________________________________________________________________________________

Actief sinds 02 Okt. 2008
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 53355

Voorgaande reizen:

06 April 2024 - 13 April 2024

Colombia

30 Juli 2016 - 19 Augustus 2016

Madagascar

04 Juli 2015 - 28 Juli 2015

Costa Rica

10 Juli 2013 - 10 Augustus 2013

Zuid-Amerika

26 April 2012 - 16 September 2012

Vakantiewerk belgië

30 Oktober 2011 - 16 April 2012

Around the world

07 December 2010 - 31 December 2010

Terug naar Zuid-Afrika

08 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

Backpacken in Thailand

29 Januari 2009 - 15 April 2009

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: