Nieuw-Zeeland!!! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu Nieuw-Zeeland!!! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu

Nieuw-Zeeland!!!

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

11 December 2011 | Nieuw Zeeland, Taupo

Heey allemaal,

Hier volgt even heel snel een berichtje uit het verre Nieuw-Zeeland!
Zo'n anderhalve week geleden zijn Monique en ik hier geland en werden we gelijk opgehaald door familie van mij. Toen we naar hun huis reden, voelde het eigenlijk wel heel erg goed om weer in een westers land te zijn. China was echt super, maar toch ook wel een cultuurshock. Ik had serieus iedere dag wel een blog kunnen schrijven over de bijzondere en vreemde dingen die we daar meemaakten! (Alleen al over de eetgewoontes, fotogewoontes en de toiletten...) Maar goed, we zitten nu in Nieuw-Zeeland, een land waar ze gelukkig Engels spreken en waar het eten een stuk normaler is dan in China!

Het voelde heel erg goed om bij familie in huis te zitten en ook al had ik ze nog nooit gesproken of gezien, de klik was er en het voelde echt als familie. Na een paar dagen relaxen bij het zwembad, zijn we een weekend weg geweest met de hele familie. Best grappig om aan de andere kant van de wereld een heleboel Heeringa's te ontmoeten! We hebben gelachen, wat van de omgeving gezien, een kerstspel met cadeautjes gespeeld en heerlijk gegeten, onder andere verse vis van een oom die visser is en een lammetje (aan het spit) van een oom die boer is. Heerlijk!

Nadat we een week hadden doorgebracht bij de familie, werd het tijd om wat meer van het land te zien. Dus een paar dagen terug zijn we begonnen met de Kiwi Experience, een bustour die backpackers overal naartoe brengt. Super gezellig om met een heleboel jongeren in een bus te zitten en het is heerlijk om de komende paar weken niks te hoeven regelen! De accommdatie, het vervoer en de excursies worden allemaal voor ons geregeld (een hele verademing na China!!)

We hebben in een paar dagen al zoveel gezien en gedaan! De bus stopt bij allerlei mooie uitzichtpunten en er is iedere dag tijd om een wandeling te maken. Op die manier krijgen we dus heel veel van het land te zien! Helemaal niet vervelend natuurlijk, Nieuw-Zeeland is echt zo mooi!
We hebben al heerlijk gechilled op het strand, bij verschillende zwembaden en in hot water pools (jaja, de zomer is hier begonnen op de dag dat wij aankwamen :) )
In 4 dagen hebben we al zoveel gedaan dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen. We hebben in rubber banden door een riviertje door een grot gedobberd (prachtig, overal zaten glimwormen, die vooral in het pikkedonker goed te zien waren, ook best spannend in zo'n donkere grot)Ook moesten we een paar keer met band en al van een lage waterval afspringen en moesten we soms bijna kruipend door gangetjes lopen. Heel gaaf! We hebben 's nachts op het strand een kuil gegraven (het was donker en koud, maar het kon alleen als het eb was, dat was dus snachts) en op die plaats kwam er dan gloeiend heet water uit de grond, als je het een beetje mengde met het zeewater was het echt genieten in je eigen kuil.

Gisteren heb ik, eindelijk, een skydive gedaan!!!
Ik wilde dit al jaren doen en eindelijk had ik de moed om het te doen! Ik was behoorlijk zenuwachtig, maar ik had verwacht dat het een stuk erger zou zijn. Op het moment dat ik het miniscule vliegtuigje instapte, was ik eigenlijk behoorlijk relaxt. Het duurde 25 minuten om naar een hoogte van ongeveer 3.7 km te vliegen. Ooohhhh, het moment dat je dan op het randje van het vliegtuig moet gaan zitten en je je gewoon moet overgeven aan je instructeur!!! Dat was wel even slikken! En dan de vrije val, 45seconden lang (of eigenlijk kort) viel ik als een baksteen naar beneden, echt geweldig! Wat een kick geeft dat!! En daarna ging de parachute open en kon ik genieten van het prachtige uitzicht op Taupo Lake! En de adrenaline ondertussen maar gieren! Geweldig! Het liefst zou ik gelijk weer gaan!!!

Vandaag heb ik met een hele groep een hike gedaan door een national park. De Tongariro crossing ofzoiets. Het schijnt een van de mooiste hikes van Nieuw Zeeland te zijn, bijna 20km, bergje op, bergje af, bergje op, bergje af. Maar de natuur was prachtig! Het was allemaal vulkaanlandschap, dus enorme vulkanen, kraters, zwavelmeren met bijbehorende geuren enzovoort. Ook lag er nog allemaal sneeuw op de bergen, na China had ik het eigenlijk wel een beetje gehad met de sneeuw, maar we hoefden er nu gelukkig niet teveel doorheen te lopen. De hoogste berg van dit gebied staat ook wel bekend als Mount Doom! Yaay, we hebben een hike gedaan door Mordor (van Lord of the Rings) echt vet! Het was behoorlijk vermoeiend, de hike staat ook beschreven als "challenging" maar het gezelschap en de prachtige uitzichten maakten alles goed!

De komende weken gaan we met de Kiwi Experience nog veel meer van dit soort dingen doen! En als ik denk aan alles wat we in een paar dagen al hebben gedaan, ben ik heel benieuwd naar de rest!
We hebben trouwens besloten om 6 weken in het mooie Nieuw-Zeeland te blijven in plaats van de geplande 4 weken. En daarna hebben we een ticket naar The Cook Islands geboekt, na al dat reizen zijn we dan vast wel toe aan een weekje relaxen op de prachtigste stranden!

Veel liefs,

Tessa

PS: Net als vorig jaar, ontbreekt het kerstgevoel hier een beetje! In de grotten van de Waitomo Caves hebben we allerlei kerstliedjes gezongen, overal staan kerstbomen en je hoort zo nu en dan kerstliedjes, maar op een of andere manier gaan mooi weer en het kerstgevoel niet echt samen :P

• 11 December 2011 - 16:58

Smullen:

Jaja, we smullen weer van je foto's en je verhalen! Fantastisch! En zeer verstandig dat jullie na 6 weken NZ gaan uitrusten op de Cook Islands! Je zult wel moe zijn:-) haha, geniet nog maar lekker, dan genieten wij lekker met je mee! En op kerstavond nemen we een zalige borrel op jullie! En misschien wel meer....

• 11 December 2011 - 18:42

Aat Karin Ella Jana :

Wauw wat een geweldige avonturen weer! Een skydive, wat een ervaring! Zijn benieuwd wat voor avonturen de Kiwi experience nog meer in petto heeft! Wij hebben vandaag heerlijk gezwommen, niet in de zee, grot of hot water pool maar gewoon in een zwembad in Alkmaar, wel met discoglijbaan en golven! En wat top om Heeringa's te ontmoeten aan de andere kant van de wereld.
    En houden zij ook zo van wijn?
    Groetjes en (kerst)knuffel

• 11 December 2011 - 21:25

Leny Van Der Pol,:

Tessa,
    Echt genieten van jullie avonturen.
    Wij zijn ook in Nieuw Zeeland geweest.
    Prachtige natuur, maar aan zo'n draad hebben wij niet gehangen. Tof ! Moedig die vrije val.
    Fijne Kerst en veel verrassingen voor 2012. Leny(moeder van Karin)

• 12 December 2011 - 13:38

Oma Zus:

Hallo Tessa
    Ik denk dat je in Nederland nooit weer je draai zal vinden na al die avonturen die je nu allemaal beleeft.Ik denk dat je in een nomade stam beland, mettertijd!!Moet ook kunnen.Je ziet er goedgemutst uit op de mooie plaatjes, je voelt je genieten.Nog heel veel nieuwe belevenissen gewenst en denk ook nu en dan eens aan ons in het saaie Nederland, vol kerstbomen en crisis verhalen.
    Kusje: oma Plus.

• 14 December 2011 - 16:25

Rita:

Ik begin je nu wel te missen hoor! En je blijft nog zo lang weg!
    Maar geniet er maar lekker van. Als het goed is zitten wij rond mei in orlando, misschien kan je daar nog een stop maken? :p

Echt gaaf die skydive, en wat zijn er ook mooie foto's van gemaakt!
    Knuf knuf
    Rita

Ik mis jou!

• 16 December 2011 - 08:04

Ha Die Tes !!!!:

Wat een prachtig verslag weer en die foto`s schitterend hoor wij genieten helemaal mee !!!! En die skydive, het moment van springen lijkt mij doodeng !!!! Wel stoer hoor die foto`s !!! Geniet nog heerlijk in het prachtige NZ en met kerst gewoon je kerstmuts opzetten YOHOHO !!!!!
    Liefs Anneke