Another day in paradise - Reisverslag uit Avarua, Cook Eilanden van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu Another day in paradise - Reisverslag uit Avarua, Cook Eilanden van Tessa Heeringa - WaarBenJij.nu

Another day in paradise

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

23 Januari 2012 | Cook Eilanden, Avarua

Wooouw, de afgelopen week hebben Monique en ik zoveel geweldige dingen meegemaakt, dat ik nu niet eens weet waar ik moet beginnen.
We zijn namelijk naar de Cook Eilanden geweest,een groepje eilanden ergens in het midden van de oceaan. Ik kan het wel begrijpen als jullie daar nog nooit van gehoord hebben, want dat had ik ook niet tot Chris Zegers daar met Rtl Travel naartoe ging. En toen ik dat programma gezien had, leek me dat wel wat. Het is er namelijk echt een paradijs en het is nog niet door massatoerisme ontdekt.

Toen we op het vliegveld van het hoofdeiland Rarotonga, aankwamen, stond er bij de bagageband een mannetje op zijn ukelele Hawaiaans-achtige liedjes te spelen. Daarna kreeg iedereen een bloemenkrans van echte, lekker ruikende bloemen om. Welkom in het paradijs!!

En dat was het ook echt! Ons hostel stond letterlijk op het strand en als ik in mijn bed lag, kon ik de palmbomen en de zee zien (en horen) De stranden hier zijn wit en omringd met palmbomen. Het water is blauwer dan blauw en ontzettend helder, en wat het weer betreft: heerlijk! Ook zijn de Maori's die op de Cook Eilanden wonen heel erg vriendelijk en zeer behulpzaam.

De eerste paar dagen hebben we niet veel meer gedaan dan lekker relaxen op het strand. Normaal kan ik niet zo goed stil liggen, maar al het reizen is best vermoeiend, dus het was echt heerlijk om even lekker bij te komen van alle indrukken!
Ook zijn we op zondagochtend naar de kerk geweest (hihi, ik zie jullie nu geschokt voor me!! ;) ) Het werd hier door iedereen aangeraden omdat de Maorische liederen zo mooi zouden zijn! En het was inderdaad erg mooi, het was echt zo'n plaatselijk kerkje en hoewel er niet heel veel mensen waren (het werden er steeds meer naar mate de tijd verstreek) werden de liederen ontzettend krachtig gezonden. De rest van de dienst was in Maori, dus daar heb ik niet veel van meegekregen. Na de dienst was er een gratis ontbijt voor alle toeristen (een stuk of 10) met allerlei lokale gerechten :) lekker! :)

Na de eerste paar dagen is Monique begonnen met haar Padi-course en heb ik een refreshment course gedaan, zodat we hier konden gaan duiken.
Mijn eerste 2 duiken waren niet echt super (ik was het niet echt verleerd, maar ik kon me totaal niet ontspannen) maar ik heb toen wel 3 groene zeeschildpadden gezien, leuk leuk leuk! De duiken die ik daarna gedaan heb, gingen alleen maar beter. Onderwater genoot ik van de prachtige koralen en de vele gekleurde vissen!
Op de laatste duikdag was Monique mijn buddy, zij had ondertussen haar Padi gehaald en vandaf toen konden we dus samen de onderwaterwereld gaan verkennen. We gingen duiken op een plaats waar de koralen een stuk mooier waren en in een flits heb ik zelfs een haai gezien (een white tip reef shark van 1,5m) het was heel kort en ver weg, maar zo vet!

Na 4 dagen vol duiken was ik het nog echt niet zat, maar we wilden ook nog wat meer van het eiland zien. Helaas begon het 's avonds veel te regenen (wel goed tegen de duizenden muggen...) en waren alle wandelpaden behoorlijk modderig en dus niet meer veilig. We besloten om gewoon een stukje te lopen. Bij een waterval stopte er een jeep naast ons en vroeg de gids/chauffeur of we zin hadden in een jeepsafari! Er zaten al 2 mannen achter in de jeep en aangezien zij ervoor betaald hadden, konden wij gratis mee. Was dat even boffen! De chauffeur vertelde van alles over het eiland, over de geschiedenis, over de bewoners en over de vele fruitsoorten die op het eiland groeien (en die je gratis kunt plukken!) Echt heel leuk dus. De 2 mannen die bij ons in de jeep zaten waren ontzettend aardig en later bleek dat een van die mannen een Nieuw-Zeelandse beroemdheid was, hij leest het weerbericht voor, dus iedereen kent hem. Toen we een bierbrouwerij inliepen, werd een aantal meisjes erg zenuwachtig haha!
Aan het einde van de jeepsafari werden we bij hun prachtige lodge afgezet. We hebben daar wat rond gelopen, maar toen we de bus terug naar ons hostel wilde nemen (aan de andere kant van het eiland) bleek dat er voorlopig geen bussen meer reden... Het eiland is niet groot, maar met de bus zou het toch nog een half uur rijden zijn, dus lopend was het niet te doen... Dan maar liftend! En zoals ik al zei, de eilandbewoners zijn ontzettend vriendelijk en de derde auto stopte al voor ons. Hij kon ons halverwege afzetten en we kregen nog wat mango's mee ook! Nog geen paar minuten later stopte er een andere auto voor ons en die is helemaal omgereden om ons bij het hostel af te zetten! Geweldig toch!

Op vrijdagavond zijn we naar de enige stad (nouja stad...) op het eiland geweest en omdat het de enige stad is, wordt het gewoon Town genoemd. Hier zijn we uit geweest, wat erg gezellig was! De volgende ochtend stonden we vroeg op om naar de markt te gaan, ik heb hier natuurlijk weer veel te veel geld uitgegeven, maar goed, hoe vaak kom je op de Cook Eilanden... ;)

En dat was de afsluiting voor onze geweldige tijd op de Cook Eilanden, we dachten eerst dat een week op zo'n klein eiland te lang zou zijn, maar er was zoveel te doen, dat het veel te kort blijkt te zijn. Maar omdat het er zo ontzettend warm was, ook 's nachts, en er zoveel muggen waren, vond ik het ook niet te erg om te gaan.

Ondertussen zitten we nu in een hotel op het vliegveld van Auckland en vliegen we morgenochtend naar Australië! Op naar het volgende avontuur!!

Veel liefs,

Tessa

  • 23 Januari 2012 - 07:50

    Anneke:

    Jeetje Tess het ziet er inderdaad schitterend uit de Cook eilanden!!!! Lijkt mij ook wel wat, zo heerlijk in een hangmatras genieten van het uitzicht !!!! Wat een mooie schelpen liggen daar zeg !!!! Prachtige foto`s!!!! Op naar Australië !!!!! Genieten jullie maar lekker verder !!!!
    Liefs Anneke en van de mannen natuurlijk !

  • 23 Januari 2012 - 07:56

    Thea:

    Wauw, wat een avonturen zeg. En wat een fantastisch eiland lijkt me dat. Wederom jaloers.
    Toch van min kant en kleine terechtwijzing (daar ben per slot tante en oud voor) hoe kun je nu bij twee onbekende mannen in de auto stappen? Jaja, ik weet het, plaatselijk bekend, Maar dan nog......
    En dan liftend terug?! Je ken het verhaal over het paradijs toch? Niet alles is zo mooi als het lijkt.
    Ok genoeg wijsheden, wat een zalig eiland! Je zal er wonen.....
    En nu op naar Australië en aan de bak? Hard werken en veel centen verdienen. Ben benieuwd.
    Het is ongelooflijk dat je al zo'n tijd weg bent! Geniet vooral dat o ik ook van e verhalen. En werk ze:-)
    Dikke is Thea

  • 23 Januari 2012 - 10:09

    Kelly:

    Sis!
    Nooo ik ben zo jaloers hè :) het paradijs!

    Dat duiken klinkt echt heel gaaf en nog zee schildpadden gezien ook!
    leuk dat Mo nu ook kan duiken, kunnen jullie gezellig samen :)

    Alvast heel veel plezier in Australië! Xx<3

  • 25 Januari 2012 - 15:50

    Noor:

    Wat ziet het er tof uit wauw!!! Leuk die bikini´s haha! Wat een prachtig uitzicht steeds zeg, ongelofelijk. Het moet wel een droom lijken!
    Heel veel plezier nog! Wauw wat een avontuur, superjaloers!

  • 25 Januari 2012 - 22:07

    Hannie Van Acker :

    (Tante van Monique)
    Het zijn weer fantastische ervaringen en je kan het leuk beschrijven.
    Van Marion hoorde ik dat jullie in Melbourne zijn. Daar ben ik ook eens geweest
    en de eerste dag dat we er waren stonden we ineens in de Amsterdam street.
    Hier in Spanje worden tasjes gemaakt van hetzelfde materiaal van de bikini.
    Ik hoop dat jullie snel werk vinden en nog veel meemaken.
    groetjes Hannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

__________________________________________________________________________________________ *Hello world! Here I am* __________________________________________________________________________________________

Actief sinds 02 Okt. 2008
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 53297

Voorgaande reizen:

06 April 2024 - 13 April 2024

Colombia

30 Juli 2016 - 19 Augustus 2016

Madagascar

04 Juli 2015 - 28 Juli 2015

Costa Rica

10 Juli 2013 - 10 Augustus 2013

Zuid-Amerika

26 April 2012 - 16 September 2012

Vakantiewerk belgië

30 Oktober 2011 - 16 April 2012

Around the world

07 December 2010 - 31 December 2010

Terug naar Zuid-Afrika

08 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

Backpacken in Thailand

29 Januari 2009 - 15 April 2009

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: